امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصحاب فیل در سرزمین بی آب و علف عربستان !

#1
علاوه بر منابع دینی اسلامی، در منابع متعدد تاریخی مربوط به ملل مختلف شرح این حادثه موجود است
اصحاب فیل در سرزمین بی آب و علف عربستان ! 1


متن و پاسخ شایعه








متن شایعه
 همگی داستان اصحاب فیل اکثرا شنیده اید .سوالاتی برای من پیش امده ؟؟؟؟!! همانطور که همه میدانید ابرهه با لشکری از فیلها از یمن به مکه حرکت کرده و قصد داشت کعبه را ویران کند در راه مکه لشکریانی از ابابیل(پرندگان) با سنکریزه هایی که به منقار داشتند( به نام سجیل) بر سر ابرهه و لشکریانش فرو ریختند و همگی را از بین بردند حال سوالاتی که پیش امده، در سرزمین عربستان که بی اب و علف بوده چطور لشکری از فیلها که هر فیل بالغ روزانه بین 100 تا 200 لیتر اب نیاز داردتوانسته آن مسیر را طی کند! همچنین ان سرزمین بیابان بوده و علوفه نیز انچنان زیاد نبوده تا غذای لشکر فیلها را تامین کند چطور لشکری از فیلها این مسیر طولانی رو بدون اب و غذا طی کرده و خود را به مکه رسانده اند!! اکر کسی ماجرا را  میداند بنده را نیز راهنمایی کند ؟!!!؟؟
 "








پاسخ شایعه
1. تهاجم سپاه ابرهه به مکه علاوه بر تصریح منابع دینی، از نظر تاریخی نیز امرى مسلم است و در منابع رومی، سریانی، یونانی، حبشی و... نیز از آن یاد شده است!


2. عظمت حادثه چنان بود که اعراب آن را مبداء تاریخ قرار داده و آن سال را عام الفیل نامیدند. تعدادی از باقیماندگان سپاه ابرهه تا سالهای ظهور اسلام در مکه زندگی می کردند!


3. شعرای عرب پیش از اسلام اشعار بسیاری در مورد این واقعه بزرگ سروده اند!


4. سوره فیل در قرآن با تعبیر «الم تر» آغاز شده که استفهام در آیه، استفهام تقریرى است. یعنی مطلب موردِ استفهام نزد مخاطب كاملاً معلوم و مسجّل است.


5. فیلها برای رفع تشنگی دهها کیلومتر پیاده روی می کنند و در بی آبی مقاومت خوبی دارند. به عنوان مثال در ماه ژوئن سال 2010 گله ای از فیلها در کشور "مالی" بیش از هشتاد کیلومتر برای رسیدن به آب پیاده روی کردند!


6. فرض و نتیجه گیریهای متن در مورد فیل ها به چند دلیل غلط است! فیلهای سپاه ابرهه را تا هزار عدد هم نوشته اند، اما اغلب منابع یک، 8، 12 و 13 عدد ذکر کرده اند و فیلها را مختص فرماندهان سپاه دانسته اند که تغذیه این تعداد کار سختی نبوده است! 


7. هر لشکری پیش بینی نیازهای اولیه اش چون آب و غذا را می کند. ضمن اینکه لشکریان متجاوز نیازهای خود را از غارت مردم بین راه نیز تامین می کردند! چنانکه پیشقراولان ابرهه علاوه بر اموال مردم مکه، 200 شتر هم از عبدالمطلب به یغما بردند!


8. اگرچه بیابانهای عربستان خشک است، اما در مسیر صنعا تا مکه در مسافتهای مشخصی واحه ها یا آبادیهایی بوده که آب مصرفی مسافران را تامین می کرده اند؛ هم اکنون نیز در این مسیر نهر ها و منابع آبی متعددی وجود دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star عربستان از شرط ایران برای عمره استقبال کرد
  اگه ایران بود میگفتن برا اجباری بودن حجابه ولی نه این جا سرزمین ازادی هاست!!
  السلام ای سرزمین پر بلا
  جهان اسلام عزادار منا؛ عربستان غرق در شادی
  رای گیری سایت عربی برای خلع ید عربستان از مراسم حج!
  شاه عربستان 2 وزیر را برکنار کرد
  دومین عرض اندام ارتش سایبری عربستان علیه ایران
  همه چیز در مورد غار اصحاب‌ کهف (+عکس)
  روز بيدارشدن اصحاب کهف از خواب سيصدساله
Rainbow ازدواج برادر با خواهر در عربستان حلال شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان