امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قتل عام نیکلای دوم و خانواده اش

#1
95 سال پیش در روز 16 ژوییه سال 1918 میلادی نیکلای دوم، آخرین تزار روسیه و تمام اعضای خانواده اش که زندانی بلشویک ها بودند بدون محاکمه در زیرزمین خانه ای در شهر یکاترینبورگ در شرق اورال به قتل رسیدند.

 تصویر قتل عام نیکلای دوم و خانواده اش
به گزارش جام جم آنلاین، زندانبان های بلشویک که رئیس آنها یاکوف یوروفسکی بود ، تزار ، همسرش ، چهار دخترش و یک فرزند پسرش را به همراه چهار نفر ازخدمه در زیرزمین این خانه با گلوله رولور و ضربات سرنیزه به قتل رساندند.

نیکلای دوم در سال 1894 میلادی به تخت سلطنت روسیه نشست اما دوران سلطنت او توام باموج نارضایتی از استبداد تزاری ، فقر فزاینده مردم ، شکست روسیه در جنگ با ژاپن در سال 1905 میلادی بود.

نیکلای دوم و همسرش به ویژه به دلیل بیماری تنها پسرشان الکسیس به شدت تحت القائات یک کشیش توطئه گر به نام راسپوتین بودند و حتی شهرت داشت که راسپوتین وزیران دولت تزاری را تعیین می کرد.

در سال 1914 میلادی روسیه در کنار بریتانیا و فرانسه علیه امپراتوری آلمان و امپراتوری اتریش - مجارستان وارد جنگ می شود.

یکی از دلایل اصلی بروز جنگ جهانی اول سماجت تزار نیکلای دوم در حمایت از صربستان بود که سرویس مخفی این کشور در قتل ولیعهد امپراتوری اتریش - مجارستان دست داشت.

نیکلای دوم می خواست با یک جنگ خارجی توجه افکار عمومی را ازمشکلات داخلی به جنگ خارجی معطوف کند اما ارتش روسیه به دلیل ساختار قدیمی و به دلیل نارضایتی سربازان شکست های سنگینی را در جبهه های جنگ متحمل شد و سرزمین های وسیعی را از دست داد.

بار دیگر مانند سال 1905 میلادی و پس از شکست از ژاپن که در روسیه انقلاب شد، در ماه فوریه سال 1917 میلادی انقلاب دوم روسیه رخ داد و در روز 2 مارس سال 1917 میلادی نیکلای دوم از سلطنت کناره گیری کرد.

پس از کناره گیری تزار و افراد خانواده اش در کاخ تزار سکویه سلو محبوس شده و سپس به تصمیم دولت موقت به سیبری و به شهر توبلوسک انتقال یافتند.
قتل عام نیکلای دوم و خانواده اش 1


پس از پیروزی بلشویک ها در انقلاب اکتبر سال 1918 میلادی ، حکومت بلشویکی نیکلای دوم و خانواده اش را به شهر یکاترینبورگ درشرق اورال منتقل کرد.


در ژوییه سال 1918 میلادی با پیشرفت نیروهای ضدانقلابی حکومت بلشویکی نگران آزادی تزار توسط آنها شد.

شخص لنین به سویت محلی (شورای محلی) یکاترینبورگ دستور قتل تزار را می دهد اما براساس مدارک و شواهدی که بعدها به دست آمد ، لنین فقط دستور قتل نیکلای دوم را داده بود و اعضای خانواده تزار و خدمه اش به طور غیرقانونی و فقط به تصمیم یاکوف یوروفسکی رئیس زندانبان ها به قتل رسیدند.

پس از قتل تزار و افراد خانواده اش ، بلشویک ها جنازه های آنها را از خانه خارج کرده و با کامیون به 20 کیلومتری شهر یکاترینبورگ برده و اجساد را در داخل یک چاه می اندازند.

درروز 16 ژوییه سال 1918 میلادی ، نیکلای دوم و تمام اعضای خانواده اش توسط یک گروه از بلشویک ها که زندانبان آنها بودند بدون محاکمه در زیر زمین خانه ای در شهر یکاترینبورگ به ضرب گلوله و سرنیزه به قتل می رسند و با مرگ نیکلای دوم ، دوران 300 ساله سلطنت رومانف ها خاتمه می یابد.

قتل عام نیکلای دوم و خانواده اش 1

پس از گذشت 80 سال در روز 17 ژوییه سال 1998 میلادی ، بقایای اجساد نیکلای دوم و اعضای خانواده اش به کلیسای اعظم پتروپل در شهر سنت پترزبورگ انتقال یافته و در آنجا دفن می شوند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نیکلای دوم روسیه
  درنگی بر زندگی دیکتاتور مشهور رومانی؛ نیکلای چائوشسکو
  (تصاویر) آخرین تزار و خانواده‌ای که با اسید سوزانده شد
  10 خانواده ی قدرت مند در طول تاریخ + عکس
  آل اینجو خانواده سلطنتی مغولان تاریخ باستان ایران
  در پرونده مرگ مریلین مونرو دست های خانواده کندی به خون آغشته است؟!(......!!!!!!!!!)
  10 خانواده قدرتمند در طول تاریخ... .. . (جالب)
Wink (تصاویر) محمدعلی کلی در اوج شهرت + مکالمه با خانواده اش
  خانواده روسچایلد
  مستند «برای دخترم سمیه»؛ نقد ایدئولوژی خانواده‌سوز

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان