امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس

#1
76 سال پیش در روز 23 اوت سال 1939 میلادی در کرملین یواخیم فن ریبن تروپ ، وزیرخارجه آلمان نازی و مولوتف وزیرخارجه اتحاد شوروی یک پیمان عدم مخاصمه را امضا کردند. جهان از خبر امضای این پیمان میان دو نظام که از لحاظ عقیدتی دشمن یکدیگر محسوب می شدند ، حیرتزده شد.

 تصویر  آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس
آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس 1
به گزارش جام جم آنلاین ، براساس این پیمان 2 کشور به طور پنهانی تواقق کردند لهستان را میان خود تقسیم کرده و شوروی کشورهای بالتیک و فنلاند را اشغال کند.

جوزف استالین دیکتاتور شوروی به کشورهای غربی مظنون بود و تصور می کرد آنها قصد دارند تمایل آدولف هیتلر به کشورگشایی را به سوی شرق سوق دهند.
آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس 1
هنگامی که غربی ها با اشغال چکسلواکی توسط آلمان نازی موافقت کرده و واکنش نشان ندادند ، سوءظن استالین بیشتر شد.

بنابراین استالین در شب 19 اوت دفتر سیاسی پولیت بورو را از تصمیم خود مبنی بر امضای یک پیمان عدم مخاصمه با آلمان نازی آگاه کرد.
آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس 1
3 روز بعد ، یواخیم فن ریبن تروپ ، وزیرخارجه آلمان نازی به مسکو سفر کرد و این پیمان را با مولوتف وزیرخارجه اتحاد شوروی امضا کرد.

مدت این پیمان 10 ساله بود و براساس مفاد آن دو طرف امضا کننده تعهد کردند از هرگونه اقدام خشونت بار ، هرگونه تعرض و هرگونه حمله یکی از طرفین علیه طرف دیگر چه به صورت انفرادی ، چه با مشارکت قدرت های دیگر خودداری کنند.

هیتلر که از بیم جنگیدن در 2 جبهه خلاص شده بود ، چند روز بعد در اول سپتامبر به لهستان اعلان جنگ داد ، در حالی که می دانست خطر جنگ با فرانسه و بریتانیا وجود دارد.
ارتش شوروی نیز به نوبه خود به بخش شرقی لهستان حمله کرده و براساس پیمان دوستی با آلمان نازی بخش شرقی لهستان را تصرف کرد.

اتحاد شوروی در عین حال از این موقعیت استفاده کرده و به فنلاند حمله کرد و 3 کشور بالت (استونی ، لتونی و لیتوانی) را به خاک خود منضم کرده و رومانی را نیز اشغال کرد.
این سرآغاز جنگ دوم جهانی شد که بخش اعظم جهان به جبهه جنگ میان طرفین متخاصم تبدیل شد و ده ها میلیون نفر در جریان آن جان خود را از دست دادند.
آلمان ‌نازی و شوروی پیمان عدم مخاصمه امضا کردند + عکس 1
با اینکه مدت پیمان عدم مخاصمه میان آلمان نازی و شوروی 10 ساله بود اما هیتلر حدود 2 سال بعد از امضای این پیمان بدون هشدار قبلی به اتحاد شوروی حمله کرد. با اینکه نیروهای آلمانی به سرعت در خاک شوروی پیشروی می کردند ، استالین دیکتاتور شوروی هنوز باور نمی کرد مورد حمله آلمان نازی قرار گرفته است و تا چندین روز مات و مبهوت قادر به هیچ گونه تصمیم گیری نبود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان