امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تانک سنگین وزن با نام پروژه 279 روسیه

#1
در سال 1957 میلادی کارخانه تانک سازی کاوروف واقع در لنین گراد روسیه به سرپرستی مهندس ترویانف.ل.س دست به طراحی نمونه تانک سنگین وزنی با نام پروژه 279 زدند.


تانک سنگین وزن با نام پروژه 279 روسیه 1
از این نوع تانک فقط یک نمونه توسط کارخانه سازنده ساخته شده است که مشخصات جالبی دارد و خواندن و دانستن این مقاله جالب می باشد. 

کارشناسان روسی در طراحی بدنه این تانک سعی خود را کرده بودند که بدنه به شکلی باشد که برخورد گلوله های توپهای ضد تانک و انفجار مینهای ضد تانک را بخوبی از خود دفع کند آنها برای این منظور بدنه را بصورت شکل هندسی بیضی و با خمش و شیب مناسب وزره قوی طراحی و ساخته بودند بطوری که در طراحی این تانک مشکلات دفاع از زره بدنه و عبور از موانع تقریبا" حل گردیده بود.
کارشناسان کارخانه کاوروف در روی برجک تانک توپ 130 میلی متری مدل М-65 و با ذخیره 24 گلوله را مونتاژ کرده بودند و برای دفاع بیشتر از تانک مسلسل پرقدرتKPVT  با کالیبر14,5 میلی متری با 300 فشنگ را در روی برجک تانک و در کنار لوله توپ تانک مونتاژ کرده بودند آنان همچنین با افزودن سیستم کنترل آتش و مسلح سازی نیمه اتوماتیک توپ شلیک گلوله های توپ را برای خدمه تانک آسان کرده بودند. برای شلیک و هدف گیری دقیق توپچی به سوی اهدافش در داخل تانک دستگاه هدفگیری استریوسکوپ مدل TPD-2C را مونتاژ کرده بودند. 
تانک سنگین وزن با نام پروژه 279 روسیه 1
کارشناسان در طراحی تانک دستگاه نشانه روی فروسرخ برای جنگ و در گیری عملیات در هنگام شب در روی آن مونتاژ کرده بودند، در تانک سیستم تهویه هوای برای خارج کردن گاز ناشی از شلیک گلوله های توپ نصب شده بود که راحتی خدمه تانک بیشتر گریده بود. 

برای قدرت پیشرانه تانک مزبور دونوع موتور در نظر گرفته بودند یکی موتور 16 سیلندر دیزل با نام DG-1000 گردیده بود که در دور 2500 در دقیقه نیروی 950 اسب بخار تولید میکرد و دیگری موتور 16 سیلندر دیزل  2DG-8M در نظر گرفته بودند که در 2400 دور در دقیقه 1000 اسب بخار تولید میکرد.   در این تانک فاصله مابین بدنه زیرین تانک و زمین باقی نمانده بود چون تانک مجهز به چهار شنی گردیده بود با این روش ساخت تانک او براحتی و به نرمی می توانست در زمینهای ناهموار و برفی حرکت کند، البته این طراحی هم مشکلات فنی در ساخت و در کم کردن ارتفاع تانک برای طراحان بوجود آورده بود که گریز از آن غیر ممکن بود.
مشکلات فنی در طراحی این نمونه تانک یکی حرکت در حال دور زدن و دیگری وزن زیادش بود که نسبت به تانکهای با دو شنی این تانک ضعیفتر و سنگین تر بود و تعمیرات فنی و پشتیبانی آن هم بسیار سخت بود.
تانک سنگین وزن با نام پروژه 279 روسیه 1
در ماه ژوئن سال 1960 میلادی اولین بار نمایش حرکت این تانک را در میدان نظامی معروف "کاپوسیتن یار" و در مقابل رئیس جمهور وقت اتحاد شوروی نیکیتا خروشچف نمایش داده شد که با مخالفت فرمانده هان ارتش سرخ روبرو گردید و پس از این پروژه خروشچف دستور داد که هیچگونه تانکی با وزن بیش از37 طراحی و ساخته و در یگانهای ارتشی قرار نگیرد که با این دستور خط بطلانی بر روی تولید تانک پروژه 279 برای همیشه کشیده شد.

نمونه تانک پروژه 279 در موزه تانک و تکنولوژی کوبینسکی روسیه نگه داری می شود که هر بیننده ای به تماشای آن می ایستد و این تانک سمبل تاریخی برای تکنولوژی طراحی و ساخت و تولید تانک در کشور روسیه گردیده است.


مشخصات تانک سنگین وزن 279 روسیه به شرح زیر می باشد:
-    خدمه(نفر): 4
-    طول (م م): 10238
-    عرض (م م): 3400
-    ارتفاع (م م): 2475
-    قدرت موتور(اسب بخار): . 950...1000
-    برد عملیاتی(کیلومتر): 250
-    وزن (تن): 60
-    سرعت (کیلومتر/ساعت): 55
-    ضخامت زره بدنه(م م ): 269
-    ضخامت زره برجک(م م ): 305
-    عبور از موانع با ارتفاع(متر): 1,2

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irartesh.ir/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از تانک ام۱ آبرامز-
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  ||☆تاریخچه عملیاتی و ویژگی های تانک تی-۵۴/۵۵☆||
  |پروژه آرادو آر ۲۴۰|
  امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان