امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3

#1
بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
سیستم کنترل آتش امروزه به یکی از اجزای مهم و تفکیک ناپذیر تسلیحات خصوصا تسلیحات کالیبر بالای نصب شده روی تانکها ، نفربرها و توپخانه ها تبدیل شده است که با اندازه گیری دقیق فاکتورهای تاثیر گذار بر مسیر یک گلوله از شلیک تا اصابت به هدف ، با دقت بالا اقدام به تصحیح آتش مینماید .


در این راستا شرکت معروف JSC Kurganmashzavod روسیه با همکاری شرکت اپتیکی Novosibirsk Instrument و شرکت PELENG بلاروس اقدام به ارتقای سامانه ی کنترل آتش نفربرهای BMP-3 نموده اند که در آن از سیستم های جدید الکترونیکی برای مقاصد تصویربرداری ، آشکارسازی و تنظیم آتش استفاده شده است ، لازم به ذکر است که سلاح اصلی این نفربر توپ 100 میلیمتری نوع 2A70 با نرخ آتش 8 تا 10 گلوله در دقیقه با قابلیت شلیک گلوله های HEAT و کلاهک Tandem میباشد .
بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
سیستم کنترل آتش ارایه شده توسط شرکت Kurganmashzavod برای هدف گیری و شناسایی اهداف از 3 سامانه ی شناسایی سایت اصلی SOZH و سایت شناسایی Vesna-K در جایگاه گانر و سایت دیده بانی TKN-AI استفاده میکند که اطلاعات لازم از هدف را در اختیار کامپیوتر بالستیک سیستم قرار میدهند ، نتیجه ی پردازش این اطلاعات و اطلاعات دریافتی از دیگر سنسورها از جمله سنسور باد در قالب فرامین تحریک به تثبیت کننده ی الکترومکانیکی توپ (مدل 2E52) اعمال میشود .


هر چند مشخص نیست سنسورها ، کامپیوتر بالستیک و سیستم تثبیت سلاح در این سیستم جدید چه ویژگی های جدیدی نسبت به کامپیوتر بالستیک قبلی موسوم به 1V539 داشته اند ، در ادامه مشخصات سه سایت فوق از سیستم کنترل جدید بررسی میگردد .



سایت اصلی SOZH-M/SOZH 

این سایت که بری توپچی نفربر BMP-3 تعبیه شده است ، از نوع پسیو/اکتیو با تثبیت کننده ی مستقل و مجهز به مسافت یاب لیزری با برد 7000 متر و دقت 10 متر بوده و قابلیت شناسایی (ID) اهداف از فاصله ی 7 کیلومتری در روز و شناسایی اهداف در فاصله ی 800 متری و با دایره دید 7 درجه در حالت پسیو و در شب است . مزیت استفاده از مد پسیو ، عدم انتشار امواج برای illumination و نتیجتا کاهش احتمال کشف نفربر توسط آشکارسازهای تشعشعات میباشد . سایت Sozh قابلیت بزرگنمایی 1 ، 5 و 14 برابر تصاویر دریافتی را دارد و مجهز به تثبیت کننده ی دو بعدی LOS (خط دید سایت) را دارد .


بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
سایت SOZH برای کنترل موشک های ضدتانک ATGM نیز مجهز به سامانه ی هدایت موشک است که برد معادل 5500 متر به توپچی میدهد . توپچی میتواند هنگام جستجوی اهداف ، از کنار صفحه ی چشمی نوع مهمات انتخاب شده ، فاصله تا هدف بصورت Real Time و وضعیت آماده بودن سیستم برای شلیک را مشاهده نماید .



سایت Vesna-K 

علاوه بر سایت Sozh ، یک سایت آشکارساز حرارتی بنام Vesna-K نیز در محل توپچی تعبیه شده استکه با استفاده از سیستم ردیاب اتومانیک اهداف موسوم به AST-B قابلیت درگیر شدن مداوم با اهداف با دقت بالا را در هر شرایط آب و هوایی به سیستم میدهد . سیستم ردیاب اتوماتیک تا نابودی کامل هدف ، بصورت مداوم آنرا مورد تعقیب قرار میدهد . سیستم Vesna-K نیز با تاکید بر اخفتای تشعشعات حرارتی ، قابلیت کار روی مد پسیو را داراست که برد کشف هدف (نوع تانک) در فاصله ی 6500 متر و برد شناسایی هدف آن 4500 متر میباشد .
بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
کنتراست درجه ی جرارت این سایت 0.1 درجه بوده و ویژگی مهم آن دقت بالا در شرایط آب و هوایی نامساعد است . یکی از نقیصه های سیستم های کنترل آتش قبلی ، عدم قابلیت فرمانده نفربر برای شلیک مهمات در شب بود که سایت Vesna-K قابلیت شلیک مهمات در شب توسط صفحه ی نمایشگر فرمانده را نیز اضافه نموده است .



دستگاه دیده بانی فرمانده TKN-AI 

به منظور افزایش برد قابل نظارت توسط فرمانده ی نفربر و افزایش Situational Awareness (آگاهی از شرایط) نفربر ، دستگاه دیده بانی TKN-AI توسط شرکت اپتیکی نووسیبیریک طراحی و ساخته شده است که قابلیت نظارت بر عوارض زمینی در روز و شب با برد 800 متر در حالت پسیو و برد 1500 متر در حالت اکتیو با بزرگنمایی 4.75/5 برابر را داراست . لازم به ذکر است این دستگاه قابلیت کشف سیستم های الکترواپتیکی دشمن در شب تا فاصله ی 3000 متری را دارد ، زاویه ی دید این سیستم در حالت پسیو 8 درجه و در حالت اکتیو 2 درجه و در روز 9.5 درجه است .

بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
دستگاه در حالت اکتیو از یک روشن کننده (Illuminator) لیزری پالسی بجای روشن کننده های استاندارد OU-3 استفاده میکند و مسافت یابی با این دستگاه با دقت 20 متر انجام میشود . صفحه ی حساس این دستگاه دارای قابلیت مقاومت در برابر اثرات نوری شدید Flare ها و حذف نویز ناشی از پخشش نور است .



سایت دید پانورامیک Eagle Eye 

شرکت بلاروسی PELENG علاوه بر سه دستگاه شناسایی فوق که در قالب سیستم کنترل آتش جدید برای نفربر BMP-3 طراحی شده ، اقدام به ساخت یک Panoramic Sight برای افزایش شعاع دید فرمانده ی نفربر کرده است که بنابر تقاضای مشتری ، میتوان آن را بعنوان جایگزین سایت های TKN-AI بصورت یکپارچه در کنار سیستم کنترل آتش جدید نصب کرد .


بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3 1
سایت Eagle Eye دارای قابلیت دید 360 درجه و کشف و مسافت یابی اهداف در روز و شب و در حال سکون یا در حال حرکت بوده و میتواند در کنار سیستم کنترل آتش جدید اقدام به تصحیح آتش توپ 100 میلیمتری نفربر بصورت اتوماتیک کند . این سایت از کانال آشکارساز حرارتی/تلویزیونی و مسافت یاب لیزری مستقل بهره میبرد . لازم به ذکر است ، این سایت دید وسیع در سیستم کنترل آتش تانک T-72M1 نیز نصب گردیده است .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.military.ir/forums
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی و بررسی|رزم‌ناو کلاس تیکانداروگو|
  سیستم کنترل آتش
  بررسی مهمات
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  سیستم هدف گیری یکپارچه “فایراستورم”
  کنترل تپانچه توسط ساعت هوشمند!
  سیستم مدرن امنیتی بایوفایر؛ شلیک با اثر انگشت!
  سیستم مدرن امنیتی بایوفایر؛ شلیک با اثر انگشت!
  بررسی ناو تریماران ساخت چین
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان