امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

به "جهنم" خوش آمدید!

#1
تا افتتاحیه المپیک ریو فاصله زیادی باقی نمانده اما دولت برزیل هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که برخی از آن‌ها حتی پیش از برگزاری مسابقات رخ داده است. 
 

عدم سرویس‌دهی پلیس ریو دو ژانیرو 

به گزارش فرادید*، خشونت در شهر ریو دو ژانیرو بالا گرفته و پلیس ریو به دلیل اینکه چندین ماه است از دولت حقوق دریافت نگرفته، از ارائه خدمات خودداری می‌کند. پیام پلیس به گردشگران خود گواه این قضیه است: «ما قادر نیستیم امنیت شما را تامین کنیم.» افسران دولتی نیز در ژوئن 2016 بنری را در محوطه بیرونی فرودگاه اصلی ریو نصب کرده بودند که بر روی آن نوشته شده «به جهنم خوش آمدید!» بر روی آن بنر همچنین نوشته شده بود: «پلیس و آتش نشانی حقوقش را دریافت نکرده و هر کسی که به ریو دو ژانیرو بیاید، امنیت نخواهد داشت.»




به "جهنم" خوش آمدید! 1
به "جهنم" خوش آمدید!

مقامات برزیلی در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که شهر میزبان بازی‌های المپیک برای برگزاری بزرگترین کارزار ورزشی جهان کاملا آماده است. با این وجود، ادواردو پائس، شهردار ریو، تاکید کرد که دولت در زمینه تامین امنیت کاملا ضعیف عمل کرده است. 
 

احتمال حضور تروریست‌‎ها در المپیک ریو 

علیرغم دستگیری چندین نفر، پلیس ریو اعلام کرده جستجوها برای دستگیری گروهی دیگر همچنان ادامه دارد. خبرنگار تلویزیون گلوبوی برزیل به صورت آنلاین به داخل گروه نفوذ کرده و شنیده که آن‌ها از المپیک به عنوان فرصتی مناسب برای «حمله به دشمنان» یاد کرده‌اند. این بازی‌ها از 5 اوت شروع می‌شود. 

 

تمام دردسرهای مشعل المپیک 

مشعل المپیک از همان ابتدای کار انگار سر سازگاری نداشت. یک پلنگ خالدار آمریکایی که جزو مراسم ماه ژوئن مانائوس بود، فرار و سپس به ضرب گلوله از پای درآمد؛ یک تماشاچی که تلاش کرد به کمک کپسول آتش نشانی مشعل المپیک را خاموش کند، موفق نشد؛ شخصی دیگر هم که تلاش کرد با آب آن را خاموش کند باز هم موفق نشد؛ حتی اخیرا شخصی به اتهام تلاش برای سرقت مشعل المپیک دستگیر شد.




به "جهنم" خوش آمدید! 1

مشعل المپیک پس از عبور از بیش از 300 شهر در برزیل در 4 اوت 2016 میلادی یعنی یک روز پیش از آغاز مسابقات به ریو خواهد رسید. 
 

ربوده شدن مبارز جوجیتسو نیوزیلند 

ورزشکاران، گردشگران و دیگران پیش از آغاز مسابقات یک دغدغه دیگر نیز دارند: آدم‌ربایی. جیسون لی، مبارز جوجیتسو کار نیوزیلندی توسط پلیس ریو ربوده شد. لی هنگامی که مشغول رانندگی بود، توسط دو افسر پلیس سوار بر موتور به جرم رانندگی بدون داشتن گذرنامه متوقف شد. او بالاجبار حدود 600 دلار به آن‌ها پرداخت کرد. او در آن مقطع نمی‌دانست که اصلا چنین قانونی در برزیل وجود ندارد. 

 

پس از اینکه جیسون لی به آن دو نیروی پلیس گفت که پول همراه خود ندارد، آن‌ها مجبورش کردند که از مسیری اشتباه در بزرگراه به سمت پناهگاه پلیس برود. در آنجا از او خواسته شد تا سوار یک خودروی نامحسوس پلیس شود. سپس سه شخص سوار خودرو شده و آن‌ها از چند دستگاه عابر بانک سرقت کردند. پس از آن ماجرا لی آزاد شد، اما افسران به او هشدار دادند که ماجرا را به پلیس گزارش نکند. 

 

لی به تهدید آن‌ها گوش داد و در نتیجه پلیس نظامی برزیل «پلیسیا میلیتار» دو روز بعد به محل اسکان وی مراجعه کرد. او اما اجازه ورود به آن‌ها را نداد و حالا منتظر دستورات لازم از سوی سفیر نیوزیلند در برزیل است.




به "جهنم" خوش آمدید! 1

خلیج یا زباله‌دانی 
ورزشکاران و گردشگران تمایل دارند که پیش از شروع مسابقات ریو را بیشتر ببینند اما آن‌ها دریافتند که خلیج گوانابارا به شدت کثیف است. چندین تن زباله هر روز داخل خلیج ریخته می‌شود. برخی ملوانان حتی از نفت ریخته شده در خلیج گلایه داشته و می‌گویند که رنگ سفید قایق‌ها را به قهوه‌ای تبدیل می‌کند. 

 

یک بیماری به شدت واگیردار و کشنده دیگر! 

منظورمان زیکا نیست. البته گفته شده که زیکا جدی‌ترین تهدید المپیک امسال است اما یک بیماری دیگر وجود دارد که سلامت ورزشکاران و افراد دیگر را به خطر می‌اندازد. 

 

در دنیای اسب سواری زمزمه‌هایی از شیوع بیماری مشمشه (نوعی بیماری مسری اسب‌ها) شنیده می‌شود که بر روی دستگاه تنفسی اثر می‌گذارد. مشمشه‌ به شدت واگیردار و کشنده است. مقامات کشاورزی برزیل تاکنون صدها اسب را در این کشور کشته‌اند تا بتوانند از شیوع آن جلوگیری کنند. دو مورد از این اسب‌ها  در محل برگزاری مسابقات المپیک بوده است. با این حال، مقامات مجری بازی‌ها گفته‌اند که در نهایت دقت و نظارت اوضاع را تحت کنترل خود خواهند داشت. 

 

غیرقابل زیست بودن دهکده المپیک 

نمایندگان استرالیایی به دلیل وجود مشکلات جدی مانند لوله کشی و ایمنی آتش از ورود به دهکده المپیک امتناع ورزیدند. آن‌ها پس از ورود به اتاق‌هایشان متوجه نشت آب پس از باز کردن آب دستشویی شدند. بوی گاز و لخت بودن سیم‌ها از مشکلات دیگر این مجموعه است. این تیم در حال حاضر در هتل اقامت می‌کند.




به "جهنم" خوش آمدید! 1

سرقت لپ‌تاپ‌ها توسط افسران امنیتی 
9 عدد لپتاپ از مرکز المپیک یعنی محل برگزاری مسابقات تیراندازی به سرقت رفت. پلیس البته این لپ‌تاپ‌ها را یافت و مجرمان را نیز دستگیر کرد و متوجه شد که برخی از آن‌ها مامورین امنیتی محل برگزاری بازی‌ها بودند. 

 

درست یک روز پیش از این حادثه، تجهیزات مخابراتی یک ایستگاه تلویزیونیِ آلمانی در آوِنیدای برزیل به سرقت رفته بود. البته این تجهیزات نیز همگی پیدا شدند. 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان