امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمار جمعیت بهشت و جهنم !

#1
حساب و قضاوت مختص خداست و اسلام پیروان سایر ادیان را نیز مطلقا جهنمی نمی داند!
آمار جمعیت بهشت و جهنم ! 1



[rtl]متن و پاسخ شایعه[/rtl]



متن شایعه




"  آمار جمعیت بهشت و جهنم خیلی جالبه!!!
6 میلیارد جمعیت جهان هست که به جز ایران همشون...
بی حجابن!
 دیسکو میرن!
کنسرت میرن!
 میرقصن!
اینا که تکلیفشون معلومه، مستقیم میرن جهنم!
میمونه 70 میلیون ایرانی که 95 درصدشون جهنمی هستند، چون...
یا ماهواره دارن به نامحرم نگاه کردن،
 یا آهنگ مستحجن گوش دادن!
یا پاسور بازی کردن! 
یا مشروب خوردن! 
یا وام بانکی گرفتن ربا دادن!
یا با نظام مخالفن که میفرمایند مخالفت با نظام اسلامی مخالفت با اسلام هست!
یا فتنه گر هستند!
یا پارتی مختلط رفتن!
یا دوست دختر و دوست 
پسر داشتن!
یا نماز نخوندن و روزه نگرفتن!
یا تو پارک آب و آتش آب بازی کردن!
یا قصد بر اندازی نظامو داشتن!
یا خس و خاشاک هستن!
و یا زبونم لال زبونم لال،
 به مسولین مملکت جسارتی کردن!
و هزار تا یای دیگه....
پس کل جمعیت بهشت میشه...
 350 هزار نفر از مدیران و مسؤلان جمهوری اسلامی!
جمعیت جهنمی ها هم
پنج میلیارد و نهصد و نود و نه میلیون و ششصد و پنجاه هزار نفر دقیق!  "




پاسخ شایعه



1. بیش از نیمی از جمعیت جهان پیرو ادیان الهی هستند و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان داریم که برخلاف ادعای شبهه، اغلب آنها افراد مقیدی هستند!


2. بسیاری از پیروان سایر آیینها هم برای حفظ کرامت انسانی خود، از آلوده شدن به موارد ادعایی شبهه پرهیز می کنند!

3. حسابرسی و قضاوت افراد، مختص خداست، نه انسانها! و منحصر به جمعیت دوران حاضر هم نیست، بلکه تمام انسانها از ابتدای خلقت را در بر می گیرد! 
"سورة واقعه، آیة۵0"

4. اسلام، پیروان سایر ادیان را به شرط صادق بودن در آنچه از دینشان که مبتنی بر فطرت است، اهل نجات می داند، مگر آنان که با وجود درک حقانیت اسلام با لجاجت حاضر به پذیرش حق نشده اند!



5. حتی بسیاری از گناهکاران، پس از تحمل عقوبت گناهانشان در هنگام مرگ، برزخ یا آخرت، به بهشت بازگردانده می شوند؛ مگر آنها که وعده جاودانه ماندنشان در جهنم در قرآن آمده است!



6. معاد اصل مسلم و مشترک تمام ادیان الهی است و تمسخر کننده آن، از دایره یکتاپرستی خارج است!

پاسخ
 سپاس شده توسط رامین 1993 ، mohsenniceboy ، امیر0012 ، nazanin jon ، ωøŁƒ ، حنانه ام یکی یه دونم ، نفسممممممم ، Faust ، ♪neGar♪ ، دریای بی موج ، roya15 ، |мιѕѕ мєняαѕα| ، [ SouL ] ، @پوریا@ ، IM JUST TIRED ، Berserk ، mr.destiny ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی
#2
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy ، @پوریا@
#3
(02-08-2016، 22:42)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند

پلورالیزم باطل.قبول ولی
چیزی که توسط تئوریسین ها در این خصوص مطرح میشه،اینه که پیروان تمامی ادیان،از ابراهیمی گرفته تا غیر ابراهیمی،؟حتی ادیان نژاد زرد که منشا انسانی دارند و نه الهی،به یکسان،تکرار میکنم به یکسان اهل نجاتند.در واقع این قید یکسان بودن هست که مشکل ساز هست.در صورتی که بارها در قرآن یهود و نصاری مورد عتاب قرار گرفته یا بعضا حتی تشویق شدند.نمونه ابتدای جزء هفتم که هر دو هم در کنار هم اومده
اینکه بگیم پیروان سایر ادیان هیچ بهره ای از رستگاری ندارند،حکم نقیض پلورالیسم پس نیست.چرا که این به دور از رحمت و عدالت الهی هست.
پاسخ
 سپاس شده توسط رامین 1993 ، Son of anarchy ، ρυяρℓє_ѕку
#4
(03-08-2016، 2:44)mohsenniceboy نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(02-08-2016، 22:42)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند

پلورالیزم باطل.قبول ولی
چیزی که توسط تئوریسین ها در این خصوص مطرح میشه،اینه که پیروان تمامی ادیان،از ابراهیمی گرفته تا غیر ابراهیمی،؟حتی ادیان نژاد زرد که منشا انسانی دارند و نه الهی،به یکسان،تکرار میکنم به یکسان اهل نجاتند.در واقع این قید یکسان بودن هست که مشکل ساز هست.در صورتی که بارها در قرآن یهود و نصاری مورد عتاب قرار گرفته یا بعضا حتی تشویق شدند.نمونه ابتدای جزء هفتم که هر دو هم در کنار هم اومده
اینکه بگیم پیروان سایر ادیان هیچ بهره ای از رستگاری ندارند،حکم نقیض پلورالیسم پس نیست.چرا که این به دور از رحمت و عدالت الهی هست.
آقا محسن برای این موضوع سه حالت وجود دارد در فلسفه اسلامی که پایه ی اعتقاداتی اسلام رو تشریح کرده،از این سه حالت اسلام یکی رو قبول داره حالت اول این که پیروان همه ادیان درستند همه میرن بهشت،دوم پیروان دیگر ادیان به میزان هماهنگی با دین حق میرن بهشت یا جهنم،سوم اینکه فقط پیروان دین حق که اسلام باشه میره بهشت و فلسفه اسلام گفته سومی درسته و دو تای دیگه باطله این که خدا رحیمه درسته اما خدا اتمام حجت کرده که هر کسی مسلمان بشه رستگاره و در نزد خدا دین فقط اسلام هست و لا غیر پس خدا رحیم هست ولی گفته رستگاری زمانی حاصل میشه که بیاید تو راهی که من گفتم نه راهی که پدراتون گفتن.این که ادیان الهی خوبند درست اما همشون حق نیستند و فقط یک دین هست که حقه این حالتی که شما میگی همون حالت دومیه که من گفتم و تا جایی که فلسفه طباطبایی و ملاصدرا گفته باطله.
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy ، @پوریا@ ، shuu
#5
(03-08-2016، 10:36)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(03-08-2016، 2:44)mohsenniceboy نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(02-08-2016، 22:42)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند

پلورالیزم باطل.قبول ولی
چیزی که توسط تئوریسین ها در این خصوص مطرح میشه،اینه که پیروان تمامی ادیان،از ابراهیمی گرفته تا غیر ابراهیمی،؟حتی ادیان نژاد زرد که منشا انسانی دارند و نه الهی،به یکسان،تکرار میکنم به یکسان اهل نجاتند.در واقع این قید یکسان بودن هست که مشکل ساز هست.در صورتی که بارها در قرآن یهود و نصاری مورد عتاب قرار گرفته یا بعضا حتی تشویق شدند.نمونه ابتدای جزء هفتم که هر دو هم در کنار هم اومده
اینکه بگیم پیروان سایر ادیان هیچ بهره ای از رستگاری ندارند،حکم نقیض پلورالیسم پس نیست.چرا که این به دور از رحمت و عدالت الهی هست.
آقا محسن برای این موضوع سه حالت وجود دارد در فلسفه اسلامی که پایه ی اعتقاداتی اسلام رو تشریح کرده،از این سه حالت اسلام یکی رو قبول داره حالت اول این که پیروان همه ادیان درستند همه میرن بهشت،دوم پیروان دیگر ادیان به میزان هماهنگی با دین حق میرن بهشت یا جهنم،سوم اینکه فقط پیروان دین حق که اسلام باشه میره بهشت و فلسفه اسلام گفته سومی درسته و دو تای دیگه باطله این که خدا رحیمه درسته اما خدا اتمام حجت کرده که هر کسی مسلمان بشه رستگاره و در نزد خدا دین فقط اسلام هست و لا غیر پس خدا رحیم هست ولی گفته رستگاری زمانی حاصل میشه که بیاید تو راهی که من گفتم نه راهی که پدراتون گفتن.این که ادیان الهی خوبند درست اما همشون حق نیستند و فقط یک دین هست که حقه این حالتی که شما میگی همون حالت دومیه که من گفتم و تا جایی که فلسفه طباطبایی و ملاصدرا گفته باطله.
مورد سوم به نظرم کامل بیان نشد.تکلیف بقیه ادیان در این دیدگاه چیه؟
کاملا درسته شکی در این نیست که مابقی ادیان مردودند،که اگر نبود دعوت نمیشدند(آل عمران110).ولی یه موردی که هست اینکه بیان میکنید مابقی پیروان همگی جهنمی هستند جای تامل داره.
حدیثی از حضرت رسول ذیل آیه ((و لو ان اهل الکتاب امنوا و اتقوا .....)) توی تفسیر ثقلین آمده به این مضمون که:یهود 71 فرقه و نصارا 72 فرقه میشوند که تنها 1 فرقه شون بهشتی اند.تا حدی سخن شما رو هم تایید میکنه
ضمن اینکه مفهومی به عنوان حبط عمل برای تکذیب آیات و عدم ایمان به آخرت اومده.برای چیز دیگه ای من حضور ذهن ندارم که اومده باشه.که البته خب این خودش میتونه شامل تمامی آیات الهی هم بشه خیلی کلیه.
یه مورد دیگه هم که هست در این دیدگاه برای مثال تکلیف جاهلان قاصر این وسط چی میشه؟
فاولئک عسی الله ان یعفوا عنهم
این جزء کدوم دسته هست؟
نقل به مضمون از شهید مطهری در یکی از کتبشون، دسته ی ستیزه جو در مقایل پیام حق بهره ای از نجات ندارند.و نمی توان غی ر  مسلمانان غیر معاند در برابر خق و حقیقت رو از دایره ی نجات خارج بدونیم(که دقیقا تداعی کننده ی همون لفظ کذبوا هست)
موفق باشید
پاسخ
#6
دیگه نقل نگرفتم، اما دو دوست عزیز با بعضی از صحبت هاتون مخالفم و به نظرم این آیه از قرآن پاسخ باشه؛
خدا شرع و آييني که براي شما مسلمين قرار داد حقايق و احکامي است که نوح را هم به آن سفارش کرد و بر تو نيز همان را وحي کرديم و به ابراهيم و موسي و عيسي هم آن را سفارش نموديم که دين خدا را بر پا داريد و هرگز تفرقه و اختلاف در دين مکنيد. مشرکان را که به خداي يگانه و ترک بتان دعوت مي‌کني (قبولش) بسيار در نظرشان بزرگ مي‌آيد. (باري از انکار آنها مينديش که) خدا هر که را بخواهد به سوي خود (و مقام رسالت خويش) برمي‌گزيند و هر که را به درگاه خدا به تضرّع و دعا باز آيد هدايت مي‌فرمايد.(۱۳)شوری
در واقع پیامی که خداوند به ادیان داده طبق کلام خودش یکیه و آن ها رو "نمیتونیم مردود یا ناقص بدونیم"
پس با توجه به یکی بودن پیام، "پاداش "هم منطقا باید یکی باشه.نه فقط بهشت برای شریعت محمد(ص)
و نکته دیگه، اسلام فقط این آیینی که الان ما داریم و شریعت حضرت محمد نیست که ما اون رو مربوط به خودمون میدونیم.در واقع معانی متنوعی داره در خود قرآن داره وکل این سیر دعوت خداوند به حق که شامل مسیحیت، یهود و... رو هم ،میشه اسلام دونست.(دین نزد خدای اسلام است)
در ضمن در خیلی از ایات قرآن یهود و نصاری با توجه به ایمانشون به خداوند مومن تر و از نظر جایگاهی بالاتر از کافرین(۵۵ال عمران) و بعضأ مسلمین قرار گرفتند ودر همون۱۱۰ال عمران هم اشاره شده...و اینکه کلام خدا رو در نظر نگیریم و به نظرات افراد دیگه توجه کنیم به نظرم زیاد جالب نیست:-(
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy
آگهی
#7
(10-08-2016، 14:08)oprah vinfrey نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
دیگه نقل نگرفتم، اما دو دوست عزیز با بعضی از صحبت هاتون مخالفم و به نظرم این آیه از قرآن پاسخ باشه؛
خدا شرع و آييني که براي شما مسلمين قرار داد حقايق و احکامي است که نوح را هم به آن سفارش کرد و بر تو نيز همان را وحي کرديم و به ابراهيم و موسي و عيسي هم آن را سفارش نموديم که دين خدا را بر پا داريد و هرگز تفرقه و اختلاف در دين مکنيد. مشرکان را که به خداي يگانه و ترک بتان دعوت مي‌کني (قبولش) بسيار در نظرشان بزرگ مي‌آيد. (باري از انکار آنها مينديش که) خدا هر که را بخواهد به سوي خود (و مقام رسالت خويش) برمي‌گزيند و هر که را به درگاه خدا به تضرّع و دعا باز آيد هدايت مي‌فرمايد.(۱۳)شوری
در واقع پیامی که خداوند به ادیان داده طبق کلام خودش یکیه و آن ها رو "نمیتونیم مردود یا ناقص بدونیم"
پس با توجه به یکی بودن پیام، "پاداش "هم منطقا باید یکی باشه.نه فقط بهشت برای شریعت محمد(ص)
و نکته دیگه، اسلام فقط این آیینی که الان ما داریم و شریعت حضرت محمد نیست که ما اون رو مربوط به خودمون میدونیم.در واقع معانی متنوعی داره در خود قرآن داره وکل این سیر دعوت خداوند به حق که شامل مسیحیت، یهود و... رو هم ،میشه اسلام دونست.(دین نزد خدای اسلام است)
در ضمن در خیلی از ایات قرآن یهود و نصاری با توجه به ایمانشون به خداوند مومن تر و از نظر جایگاهی بالاتر از کافرین(۵۵ال عمران) و بعضأ مسلمین قرار گرفتند ودر همون۱۱۰ال عمران هم اشاره شده...و اینکه کلام خدا رو در نظر نگیریم و به نظرات افراد دیگه توجه کنیم به نظرم زیاد جالب نیست:-(
من برداشتم از صحبت هاتون اینه .اگه اشتباه هست بفرمایید:
از نظر شما به این دلیل که ماهیت ادیان همه یکی بودن و تسلیم بودن برابر خداست تفاوتی نمی کنه که اسما یهودی یا مسیحی باشیم یا مسلمان.منظورتون اینه؟
و اینکه آیا به معنای واقعی یک یهودی و مسیحی تسلیم هست؟اگر تسلیم هست که قاعدتا مسلمان هست.اگر تسلیم نیست که مسلمان نیست.میتونه غیر این باشه؟
این برداشت های جزیره ای از قرآن صحیح نیست. در مورد آیه 55 که فرمودید :
مخاطب حضرت عیسی به عنوان امام اون زمان و پیروانشون هست و قابل تعمیم هم هست چون اگر حضرت عیسی الان میون مردم بود ،و بر عقیده ی ما رجعت هم خواهند نمود،پیروان ایشون ویژگی های مدنظر آیه رو دارند.اما آیا واقعا مسیحیت امروزی پیرو مسیح هست؟که اونهارو هم قطار با کسانی که تسلیم شدند بدونیم؟
در پاسخ به این برداشت شما صفحه بعد آیه 67 هست.کاملا واضح و مشخص.که یهودی و مسیحی نبودن حضرت ابراهیم همان و حنیف و غیر مشرک بودن ایشان همان بیان شده.
یا مثال دیگه آیه 135 بقره.
یا 155 156 157 اعراف که خیلی واضح دعای حضرت موسی در قبال امت یهود و پاسخ خداوند رو بیان فرموده.
در مورد کلام خدا هم خب این کلام نیاز به شرح و تفسیر از روش صحیح داره.شان نزول رو درنظر گرفت و .....
که در تخصص من نیست فکر نمی کنم در تخصص شما هم باشه روشنک خانم.لذا منظقی تر و بهتر همون مراجعه بجای تفسیر به رای و براساس حدس و گمان های شخصی صحبت کردن هست.

نقل قول: پس با توجه به یکی بودن پیام، "پاداش "هم منطقا باید یکی باشه.نه فقط بهشت برای شریعت محمد(ص)
این قسمت رو جدا نقل گرفتم.
درمورد چگونگی بهشت و جهنم رفتن و نحوه حساب و کتاب هیچ کس جز خود خداوند نمی تونه ابراز نظر کنه.
پیام یکی هست صحیح.اما آیا نحوه ی عمل به اون هم یکی هست که همگی جزای یکسان داشته باشند.پس اگر اونها صحیح ماهم صحیح منشاء این همه اختلاف کجاست؟
پاسخ
 سپاس شده توسط oprah vinfrey
#8
دقیقا درست گفتین
و برداشتتون راجع به نظرم درست بود:-) مرسی
جزیره!!!:-) ظخب دلیل نقض این برداشت از این آیه چیه؟یا چه قسمتی از قرآن این پیامو نقض میکنه؟ نظر خودتون راجع به این آیه چیه؟

فکر کنم الان مسلمانان هم همین وضعیت رو دارند.
آیا مسلمانان امروزی واقعا پیرو محمد(ص) هستند؟
فکر میکنم انحراف از اصل در پیروان هر دین یا مکتب فکری هست و کمتر کسانی هستند که کامل عمل میکنند و این بر اصل موضوع و پیام نقصی وارد نمیکنه.
پیروان حضرت عیسی هم از مسیحیان هستن و مسلمان نیستن و اگر مسیحیت غلطه پس تکلیف این افراد چیه؟؟یعنی یاران حضرت عیسی پیرو یک آیین غلط هستن و افراد مناسبی نیستن؟؟
در مورد آیاتی که فرمودید من ۶۹ مائده رو میارم:-)
‎همانا کسانی که ایمان آورده اند، و "کسانی که یهودی هستند، و صابئان و نصاری"، هر کس که به خداوند و روز قیامت ایمان بیاورد و کارهای شایسته انجام دهد، "نه ترسی بر آنها خواهد بود و نه آنان اندوهگین شوند"

حرفتون کاملا صحیحه بنده متخصص نیستم اما درباره گذشتگان طبق قرآن معمولا سران ادیان بودند که سخنان خداوند رو تفسیر شخصی کردند و درباره آیندگان هم پیامبر همین خبر رو داده بنابر این نظرات این افراد هم همیشه درست نیست!!
در باره تیکه آخر
بله ولی منظور بنده این بود پاداشی که برای انجام کار نیک در نظر گرفته میشه(همون عمل به پیامی که یکسان است) در بین ادیان متفاوت نیست و یکیه مثلا جایزه ای که مدیر مدرسه به شاگردها وقتی معدل بیست میشن میده یکیه و فرقی بینشون به خاطر متفاوت بودن معلم ها نیست.
@mohsenniceboy
پاسخ
 سپاس شده توسط @پوریا@ ، mohsenniceboy
#9
@oprah_vinfrey
خیلی واضح و مشخصه که از دیدگاه اسلام، مسیحیان از کفار مقام بالاتری دارند.خب این آیه اینو گفته.
جای دیگرش آیه 82 مائده که دوست ترین افراد به مومنان رو نصاری بیان میکنه.
خب از این شما تساوی ادیان رو میشه بفرمایید که چطور برداشت کردید؟
در قیاس با مسلمانا امروزی دچار مغلطه شدید.قابل قیاس نیستند.مسیحیان به تثلیت اعتقاد دارند.
نسا 105
مائده 116
و صفحه 120 قرآن که کاملا به این موضوع اشاره داره.
اونها اصل دینشون رو از میون بردند.چه عقیده ای بالاتر از توحید وجود داره؟
مسلمانان حداقلش در مورد خداوند و پیامبر و قبله و قرآن اختلاف به این بزرگی ندارند.
 ضمن اینکه خود حضرت رسول هم بیان میکنند که امت من 73 دسته میشه که فقط یکیش برحقه.

کاش حداقل به خودتون زحمت میدادید آیه هایی که گذاشتم رو مطالعه میفرمودید و الا این آیه69 مائده که دقیقا مشابه 62 بقره هست و از جمله آیات متشابه که به دستاویزی برای هواداران ایده ی پلورالیزم شده ذکر نمی کردید.در جواب این آیه کتاب "پاسخ به شبهات "دکتر رضوانی جلد اول فصل اول رو بهتون معرفی میکنم که حدود 70 صفحه به شرح و تفصیل این موضوع پرداخته.ضمن اینکه در جواب آیه محکم "ما کان ابراهیم یهودیا ولا نصرانیا " پاسختون قانع کننده نبود.
ضمنا صرف گمان غلط بودن عقیده ی برخی از مفسران دین دلیل بر رد کردن تمامی کارهای تفسیری نیست.بالاخره اختلاف نظر وجود داره و خب یکیش درسته.تشخیص صحیح بودن یا غلط بودن هم به کمک آیات و روایات(مشابه کاری که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان قرآن را با قرآن تفسیر کردند)قابل انجام هست.مقایسه کردن کار خیلی ساده تریه تا نظر شخصی دادن و بر اساس حدس و گمان آیه آوردن.
تفسیر به رای خیلی خطرناکه.خواهشا تکرار نکنید.

نقل قول: پاداشی که برای انجام کار نیک در نظر گرفته میشه(همون عمل به پیامی که یکسان است) در بین ادیان متفاوت نیست و یکیه

درسته.پیروان راستین حضرت موسی در زمان ایشان به همون اندازه ی پیروان راستین حضرت عیسی در عصر ایشان و به همان اندازه ی مسلمانان راستین دارای اجر و صواب خواهند بود.
اعراف 156:
 و رحمتی وسعت کل شی
فساکتبها للذین یتقون و یوتون الزکاه و الذین هم بایاتنا یومنون
الذین یتبعون الرسول النبی الامی الذی یجدونه مکتوبا عندهم فی التورات و الانجیل .....

در پاسخ به حضرت موسی که برای قوم خود خیر ونیکویی دنیا و آخرت را طلب کرده بود.و شرط خدا برای تحقق این دعا.خیلی واضح بدون نیاز به شرح و بسط زیاد و از آیات محکم.
بازم لازمه بیان کنم که صرفا صحبتمون در مورد بر حق بودن و نبودن هست.نوع پاداش و جزا رو خود خداوند در روز قیامت مقدر خواهند فرموند.و نمیشود گفت صرفا مسلمانان بهشتی اند یا از سوی دیگر همه به یکسان اجر و صواب دارند.
پاسخ
 سپاس شده توسط oprah vinfrey
#10
خیر بنده از۱۳شوری این نتیجه رو گرفتم که تو اولین پیامم آوردم:-)
خدا شرع و آييني که براي شما مسلمين قرار داد حقايق و احکامي است که نوح را هم به آن سفارش کرد و بر تو نيز همان را وحي کرديم و به ابراهيم و موسي و عيسي هم آن را سفارش نموديم که دين خدا را بر پا داريد و هرگز تفرقه و اختلاف در دين مکنيد.
هیچچچ کجای کتاب مقدس تثلیث بیان نشده و در اول تیموتیوس باب دو آیه پنج به واحد بودن خدا هم اشاره کرده.
"زیرا خدا واحد است و در میان خدا و انسان یک متوسّطی است، یعنی انسانی که مسیح عیسی باشد"
در بین مسیحیان امروزی هم به یک خدای واحد اعتقاد دارن  فقط این بیان هست که به سه شکل و در سه شخص ظاهر میشه و قدرت خدا به این سه شکل قابل مشاهدست.
طبق ایاتی که فرمودید درباره تثلیث خداوند اونهارو با این اعتقاد کافر دونسته!!
پس چطور در ایه ی دیگه ای مسیحیان رو تا "قیامت"برتر از کافران میدونه؟؟!!
یا طبق این بیان چرا خداوند در قرآن حتی مسیحیانی که در زمان پیامبر بودند رو هم مشرک یا کافر نمیدونه و مسیحی میدونه؟

آیاتی که گفته بودین، همه رو خونده بودم:-(
۶۲بقره رو الان گفتید!!
متاسفانه فرصت خوندن این کتابو ندارم:-(  میشه بپرسم جوابش به این آیات به طور خلاصه چیه؟
برداشت و مقصودتون از آیه ی "ما کان ابراهیم....
چیه؟؟
متوجه نمیشم!!
بنده همه ی تفاسیر رو رد نکردم فقط اون هارو تماما درست  ندونستم!! به نظرم طبق حدیث پیامبر که میگه قرآن را طبق خواسته های خود توجیه می کنند. ایین خدا را با آراء خود (به نفع خودشان) تفسیر و تحلیل می کنند.... از همین روش هایی که گفتین استفاده می کنند و باز هم غلط میشه چون در غیر این صورت بقیه متوجه میشن تفاسیر شخصی و غلطه. نه عایا؟
برای آیه
پس چرا خداوند راه های دیگه ای هم برای رستگاری آورده؟ (جز اعتقاد به پیامبر ما)
که نمونش در آیاتی که ذکر شد هست..
قسمت آخر هم بله صحیح میفرمایین:-)

@mohsenniceboy
به نظرم ایه۱۵۶ و ۱۵۷از هم جدا هستن!!
یعنی ۱۵۶کامل به اعمالی که قوم حضرت موسی کردند که در آیات قبلی اومده و پاسخ خداوند با توجه به اون و بخشش هرکسی که تقوا پیشه کنه، خدا بخواد و..مرتبطه و ۱۵۷ یه حکم کلی تر و راه دیگه ایه.....
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا اهل سنت بهشت می‌روند؟
  آيا در بهشت يا جهنم مردگان همدیگر را می شناسند؟
  آیا تنها مسلمانان به بهشت می روند؟
  آیا پیامبر(ص) فرمودند هر کس بشارت پایان ماه صفر را بدهد بهشت بر او واجب می شود؟
  ایا بهشت زیر پای اینان است؟؟؟؟؟
  مگر شما اعتقاد ندارید که امام حسین علیه السلام اکنون در بهشت است و دشمنان او در جه..
  چرا قرآن می گوید جهنم نعمت است؟
  چشم و گوش بسته ها بفرمایید جهنم!
  کدام قسمت از جهنم شلوغ تر می باشد؟!
  باغ هاى بهشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان