امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمار جمعیت بهشت و جهنم !

#4
(03-08-2016، 2:44)mohsenniceboy نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(02-08-2016، 22:42)رامین 1993 نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
پاسخش ایراد داره اسلام مطلقا به شمول گرایی اعتقاد نداره تو فلسفه طباطبایی اگه نگاه کنید از سه گزینه موجود درباره ارتباط ادیان با رستگاری به شدت به وحدت گرایی اعتقاد داره ینی میگه ادیان دیگه به هیچ وجه نمی تونن به بهشت برن مگر اینکه به اسلام اعتقاد داشته باشند

پلورالیزم باطل.قبول ولی
چیزی که توسط تئوریسین ها در این خصوص مطرح میشه،اینه که پیروان تمامی ادیان،از ابراهیمی گرفته تا غیر ابراهیمی،؟حتی ادیان نژاد زرد که منشا انسانی دارند و نه الهی،به یکسان،تکرار میکنم به یکسان اهل نجاتند.در واقع این قید یکسان بودن هست که مشکل ساز هست.در صورتی که بارها در قرآن یهود و نصاری مورد عتاب قرار گرفته یا بعضا حتی تشویق شدند.نمونه ابتدای جزء هفتم که هر دو هم در کنار هم اومده
اینکه بگیم پیروان سایر ادیان هیچ بهره ای از رستگاری ندارند،حکم نقیض پلورالیسم پس نیست.چرا که این به دور از رحمت و عدالت الهی هست.
آقا محسن برای این موضوع سه حالت وجود دارد در فلسفه اسلامی که پایه ی اعتقاداتی اسلام رو تشریح کرده،از این سه حالت اسلام یکی رو قبول داره حالت اول این که پیروان همه ادیان درستند همه میرن بهشت،دوم پیروان دیگر ادیان به میزان هماهنگی با دین حق میرن بهشت یا جهنم،سوم اینکه فقط پیروان دین حق که اسلام باشه میره بهشت و فلسفه اسلام گفته سومی درسته و دو تای دیگه باطله این که خدا رحیمه درسته اما خدا اتمام حجت کرده که هر کسی مسلمان بشه رستگاره و در نزد خدا دین فقط اسلام هست و لا غیر پس خدا رحیم هست ولی گفته رستگاری زمانی حاصل میشه که بیاید تو راهی که من گفتم نه راهی که پدراتون گفتن.این که ادیان الهی خوبند درست اما همشون حق نیستند و فقط یک دین هست که حقه این حالتی که شما میگی همون حالت دومیه که من گفتم و تا جایی که فلسفه طباطبایی و ملاصدرا گفته باطله.
پاسخ
 سپاس شده توسط mohsenniceboy ، @پوریا@ ، shuu


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: آمار جمعیت بهشت و جهنم ! - رامین 1993 - 03-08-2016، 10:36

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا اهل سنت بهشت می‌روند؟
  آيا در بهشت يا جهنم مردگان همدیگر را می شناسند؟
  آیا تنها مسلمانان به بهشت می روند؟
  آیا پیامبر(ص) فرمودند هر کس بشارت پایان ماه صفر را بدهد بهشت بر او واجب می شود؟
  ایا بهشت زیر پای اینان است؟؟؟؟؟
  مگر شما اعتقاد ندارید که امام حسین علیه السلام اکنون در بهشت است و دشمنان او در جه..
  چرا قرآن می گوید جهنم نعمت است؟
  چشم و گوش بسته ها بفرمایید جهنم!
  کدام قسمت از جهنم شلوغ تر می باشد؟!
  باغ هاى بهشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان