امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بمب اتمی b61 mod 12

#1
بمب اتمی b61 mod 12 1
معمولا این حرف بسیار شنیده میشود که حملات اتمی نیازی به دقت در انجام حمله ندارند. این حرف اشتباه است. در حملات اتمی مرحله اول ، یک کشور دارنده سلاح اتمی تلاش میکند با در اختیار داشتن سلاح های اتمی هجومی دقیق به صورت پیش دستانه به دشمن حمله کرده و توان حملات اتمی‌را از دشمن سلب می کنند. در این قبیل حملات دقت بسیار اهمیت دارد. این قبیل حملات توسط بمب های هواپرتاب دقیق انجام میشود. اما در حملات مرحله دوم و یا پاسخ به حملات دشمن دیگر نیاز چندانی به دقت در حمله ندارد. بمب های بی ۶۱ جزء تسلیحات گروه اول هستند و میتوانند با حمله اول و پیشدستانه ، دشمن را فلج کرده و قابلیت پاسخ زودهنگام را از وی بگیرند. 



بمب های بی ۶۱ یکی از اصلی ترین بازوهای دکترین اتمی ایالات متحده به شمار میروند. ایالات متحده تاکنون در یازده مرحله اقدام به ارتقای عملیاتی این بمب ها کرده است. 


ایالات متحده به تازگی نسل جدیدی از بمب بی ۶۱ را طراحی کرده است که فوق العاده کارآمد است و میتواند دیگر کشورهای اتمی را فلج کند. این مدل جدید با نام B-61 mod12 شناخته میشود. بمب B-61 mod12 دارای لایه ای از آلیاژ مستحکم و محافظ در زیر پوسته اصلی خود است. پوسته اصلی نیز توسط ترکیبات کامپوزیتی پوشانده شده است. بدین ترتیب سامانه های پدآفندی دفاع کوتاه مثل پانتسیر به سادگی نمی توانند این بمب را در آسمان کشف کنند. 


همچنین بمب B-61 mod12 از کیت هدایت ماهواره ای JDAM استفاده می کند. بدین ترتیب میتوان مختصات دقیق هدف را برای بمب تعریف کرد و بمب را با دقت بسیار بالا به سوی هدف هدایت کرد. 


در تصویر یک B-61 mod12 را میبینید. قطعات نارنجی رنگ کیت جیدم است. 

بمب اتمی b61 mod 12 1
بمب B-61 mod12 دارای دایره خطایی کمتر از ۱۵ متر است. همچنین این بمب مجهز به یک پیشران راکتی کوچک است که هم بمب را رو به جلو هدایت میکند و هم با چرخاندن بمب به دور خود باعث پایداری بیشتر بمب و دقت هرچه بیشتر آن میشود. از آنجایی که این بمب دارای پیشران راکتی کوچک است ، به صورت محدود قابلیت دورایستایی دارد. این بمب در صورت رها شدن از ارتفاع پایین دارای ۳۰ کیلومتر و در صورت رها شدن از ارتفاع بالا دارای ۵۰ کیلومتر برد خواهد بود. 



بدنه بمب B-61 mod12 به صورت سنگرشکن طراحی شده است. بدین ترتیب این بمب در مقابله با تاسیسات بتونی ابتدا همانند مته در بتون نفوذ کرده و آنگاه اقدام به انفجار و نابود کردن هدف میکند. از آنجایی که این بمب برای نابود کردن تاسیسات به صورت سنگرشکن طراحی شده است ، نیازی به قدرت انفجاری بالا ندارد. برای این بمب چهار دامنه قدرت انفجاری در نظر گرفته شده است : ۳۰۰ تن ، ۱ کیلوتن ، ۱۰ کیلوتن و ۵۰ کیلوتن. 


بمب B-61 mod12 یک بمب اتمی بسیار کارآمد است. در تست هایی که بر روی این بمب انجام شده است ، معلوم شد که از آنجاییکه این بمب به صورت سنگرشکن طراحی شده است ، دامنه انفجاری ۵۰ کیلوتن آن معادل انفجار یک بمب اتمی با دامنه انفجاری ۱.۵ مگاتن توان تخریب ایجاد میکند. این بمب قابلیت سنگرشکن را دارد ، بسیار دقیق است ، نسبتا دورایستا است. بدین ترتیب این بمب یک سلاح عالی و ایده آل برای انجام حملات اتمی پیشدستانه و ضربه اول به شمار میرود. بمب افکن ها و جنگنده ها میتوانند به وسیله این بمب سیلوهای موشک های بالستیک قاره پیما ، انبارها و زاغه های مهمات و اهداف استراتژیک و کلان یک کشور مثل مراکز فرماندهی زیرزمینی و حفاظت شده را پیش از آغاز جنگ نابود کرد و کشور را به کلی فلج کرد. فلسفه طراحی این بمب نیز همین است که به وسیله آن حملات پیشدستانه انجام داد و با انجام حملات دست اول اتمی ، قدرت ابتکار عمل را از دشمن گرفت. 


در تصویر یک B-61 mod12 را میبینید که بر روی یک استرایک ایگل نصب شده است. 
بمب اتمی b61 mod 12 1
یکی دیگر از دلایل طراحی این بمب جنگنده F-35 لایتنینگ است. قرار است نمونه هایی از لایتنینگ مخصوص انجام حملات اتمی تولید شود. مدل اتمی لایتنینگ دو تیر از این بمب ها را در محفظه داخلی تسلیحاتی خود حمل خواهد کرد. بدین ترتیب 



ایالات متحده از این بمب ها در اختیار اعضای ناتو و متحدان درجه یک خود قرار داده است. مثلا برآورد میشود که هم اینک حدود ۴۰ تیر بمب اتمی B-61 در اینجرلیک ترکیه وجود دارد که کنترل آن به صورت مشترک در دست ترکیه و آمریکایی ها است. آلمان نیز حدود ۵۰ تیر بمب B-61 در اختیار دارد. احمالا ایتالیا و کانادا و کره جنوبی و ژاپن نیز از این بمب ها در اختیار دارند. 


تولید مدل جدید B-61 mod12 از سال 2017 آغاز خواهد شد. قرار است مدلهای قدیمی تر این بمب از کشورهای متحد آمریکا جمع آوری شده و به جای آن این مدل B-61 mod12 در اختیار آنها قرار بگیرد. 
پاسخ
 سپاس شده توسط ḲℑℳℐÅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آمریکا دنبال محکومیت رسمی ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
  با مهیب ترین، خطرناک ترین و قوی ترین بمب اتمی جهان آشنا شوید!
  بالستیک اتمی MGM-134 midgetman
  تشار اولین تصاویر از زیر دریایی اتمی چینی 093B SNN
  Trinity ; اولین انفجار اتمی دنیا
  هواپیمای اتمی Tu-119
  اولین رآکتور اتمی در اتحاد جماهیر شوروی
  10 تا از خوفناک ترین انفجار های اتمی + کلیپ
  اشنایی با توپ اتمی M65 امریکا
  بمب اتمی مرغی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان