امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

F26 STALMA

#1
F26 STALMA 1
F26 یک جنگنده چند منظوره است که برای فروش به نیروی هوایی امریکا و کشورهای عضو ناتو توسعه داده شد. این جنگنده در رده جنگنده های نسل پنجم قرار میگیرد که بصورت تک نفره , یک موتوره که با بدنه دارای هندسه دگرگون شده خود به عنوان جنگنده برتری هوایی پیشنهاد شده بود که البته قابلیت مشاهده کم (استیلث) و چالاکی بالا در این ضمینه به جنگنده کمک زیادی میکرد.


STSLMA بوسیله شرکت سیستمهای جنگ هوایی تاکتیکی STAVATI توسعه داده شد, برنامه زمانی برای ورود یه تولید , در مدت تکمیل یک اثبات گر و یک مقیاس کامل برنامه در سال 2004 اماده شد. STAVATI پیش بینی کرد نرخ تولید نامی 50 تا 100 فروند در سال که در نهایت کل تولیدات برای کشورهای خواهان به 700 فروند میرسید.
بهینه سازی برای برتری هوایی , برای F26 پیشنهاد شد تا قابلیت های چند ماموریته برای ان تعریف شود . F26 مناسب برای تسلط هوایی, گشت زنی هوایی , حمل کننده سیستم های دفاع هوایی , رهگیری هوایی, قطع پشتیبانی هوایی , حمله دقیق به اهداف در عمق دشمن, سرکوب دفاع هوایی (عملیات SEAD ) شناسایی تاکتیکی و پرتاب مهمات هسته ای , کاهش بسته تعمیر و نگهداری(منظور کاهش دوره تعمیر و مخارج نگهداری) F26 در انجام عملیات های محوله بی نظیر عمل میکرد.

گسترش:
F26 برای بر طرف کردن نیازهای مشخص USAF با پیروی از روی توانایی های F16 بود. که بویینگ با چند نقشه کردن جنگنده برنامه (MRF ), نقاط ضعف بحرانی که در جنگ خلیج (پارس) درک شده بود باید برطرف می شد که این موارد شامل مدت تعمیر و نگهداری کم ,سبک وزن و در کلاس قیمتی 25 میلیون دلار می بود.
F26 با حمل جنگ افزار داخل بدنه همانند نایت هاوک F117 باعث کاهش اثر بار های خارجی میشود(البته در نمونه های ابتدایی تسلیحات در خارج بدنه خمل میشد). این کار باعث میشود تا STALMA برای عملیات های ضربتی کارآمد شود. قابلیت مانور هوایی و عملیاتی که از توانایی های F16 قدم فرا نهاده در حالی که شعاع عملیاتی راهبردی و تسلیحات STALMA برای نفوذ در شبکه های اطلاعاتی (منظور سیستم های جنگال هست)و ماموریت های هوا به هوا راضی کننده است.

در ابتدا معیار طراحی استاواتی اگر چه براساس سبک وزن بودن و تهیه سیستم تسلیحاتی ارزان قیمت بود. مشخصات کارایی جنگنده F26 فرا تر ازحدی که تعریف شده بود به جز چند درصد تفاوت نداشت, اما مهم این بود که کارایی و سطح بدنه هواپیما/اویونیک(سیستم های الکترونیکی هواپیما) /فناوری سیستم ها و رسیدن به تمام خواسته ها با همان قیمت قبلی با یک مقدار تعدیل شده بیشتر از 25 میلیون دلار بود.

پیکره بندی:
F26 STALMA 1
F26 دارای سکان های عمودی جفتی, تک موتوره, بالهای متغیر , کانارد های رو به جلو , سیستم ورودی هوای دوگانه, یک توپ M61A2 ولکان ثابت که با یک ارایه خیلی بزرگ تسلیحات خارجی و یک خلبان کامل میشود. اصلی ترین وظیفه استالما نبردهای نزدیک است. مضافا اینکه استالما با آزامایش های انجام شده و اویونیک یکپارچه قابلیت یک جنگنده چند ماموریته را داراست. طراحی جنگنده نسل پنجم F26 پیش از طرح جنگنده ضربتی مشترک JSF که در ان دو جنگنده X35 وx32 توسط شرکتهای لاکهید و بویینگ ارائه شدند انجام شده بود. بهره گیری از نیروگاه, تسلیحات , اویونیک و سیستم های پیشرفته با فناوری پیشرو در YF22/YF23 (که تحت برنامه های DEM از طرف لاکهید مارتین و VAL از طرف نورثروپ پیگیری شد) که بعدا در برنامه F22 انجام شد از خدمات برنامه F26 میباشد بطوریکه یکپارچه سازی تولید قطعات با کیفیت صنعتی برای F22 از جمله این خدمات است.
F26 STALMA 1
مشخصات:

طول: 9.15 متر
ارتفاع: 4.173 متر
طول دو سر بال: 15.18 متر
مساحت بال ها : 41.81 متر
کمینه زاویه بال ها: 5 درجه
بیشینه زاویه بال ها: 70 درجه
وزن خالی: 7257 کیلوگرم
وزن معمولی برخواست: 12247 کیلو گرم
بیشینه وزن برخواست: 22680 کیلو گرم
موتور: یک عدد موتور توربو جت F119-pw-100 با تراست 15875 کیلوگرم بر متر مربع
بیشینه سرعت: 2.3 ماخ
شعاع عملیاتی: 1200 کیلومتر
بیشینه نرخ اوج گیری:18288 متر بر دقیقه
سقف پروازی: 18300 متر
تسلیحات: یک توپ ولکان 20 میلیمتری 
موشک های هوا به هوا : سایدوایندر- اسپارو- آمرام
موشک های هوا به سطح: هارم و ماوریک
بمبهای قابل حمل :GBU32 و B61 و B83 (دو بمب اخری بمب اتمی هستند)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان