امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم

#1
واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم

ترانه علیدوستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشته بود: برای مخالفت با واژه‌ی فمینیسم، بهتر است ابتدا معنی دقیق آن را بدانیم. «فمنیست: شخصی که به برابری اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر دو جنس معتقد است»

(از کتاب همه باید فمینیست باشیم، نوشته‌ی چیماناندا انگوزی آدیچی)

اگر سوتفاهم یا واهمه‌ای از این کلمه دارید به جای اتکا به روایت رسانه ‌هایی که عمری است اخبارمان را تحریف و روند رسیدن اطلاعات به ما را مهندسی می‌کنند، از گوگل استفاده کنید. خودتان تحقیق کنید و اگر فمینیسم همان فرقه‌ی عقده‌گشایانه‌ی مردستیز و خانمان برانداری بود که در گوش ما خواندند، باز آن را پس بزنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم 1


واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم

مبارزه با سکسیسم فقط در جهت زنان نیست. مبارزه با نقشهایی است که جای اینکه خود انتخابشان کنیم جامعه و فرهنگ از پیش آن را به ما تحمیل کنند. فقط چون زن یا مرد هستیم. برچسب‌هایی روی زنان و مردان هست که الزاما واقعیت ندارند. نیازی نیست ما این چرخه بیمار را بازتولید کنیم.

اگر زنی انتخاب کند که خانه دار باشد این انتخاب حق اوست و قابل احترام.
اگر مردی انتخاب کند وظیفه کار بیرون را داشته باشد این حق اوست
مساله این است که مردان و زنان خودشان بنا به فردیتشان تصمیم بگیرند میخواهند چگونه زندگی کنند، نه اینکه جامعه از روزهای ابتدای کودکی رفته رفته ما را به جبر در این نقشها قرار بدهد. و کم کم طلبکار شود و این نقشها را از ما بخواهد.


این شوخی کودکی مان یادتان هست؟ «پسرا شیرن، مثل شمشیرن. دخترا بادکنکن، دست بزنی می‌ترکن»

اینگونه متل‌ها فرهنگسازی نامنصفانه‌ای بود برای کودکانی که هنوز حتی تفاوتهایشان با هم را نمی‌شناختند. کار فمینیسم نزدیک کردن مرد و زن به هم است نه جنگ انداختن بین آنها. فمینیسم یعنی حق هر انسان فارغ از جنسیتش، این است که فردیتی داشته باشد و طبق آن زندگی‌ای که دوست دارد را برگزیند. می‌خواهد ان زندگی خانه‌داری باشد و لذت بچه بزرگ کردن و غذا دادن به همسر، می خواهد آن زندگی در راستای شغلی باشد که دوست دارد، و می‌خواهد هر دو با هم باشد یا حتی هیچکدام نباشد. مساله فقط این است: جامعه نباید بنا به جنسیت اعضایش را دسته‌بندی و برای حقوقشان تبعیض قائل شود. ما گاهی با شوخیهای نا به جا هم به چرخه این روند بیمار کمک میکنیم.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم 1


واکنش ترانه علیدوستی به خالکوبی اش + من فمینیست هستم

من و همسرم هر دو شاغلیم، هر دو درآمدمان را برای زندگیمان خرج میکنیم، هر دو در بزرگ کردن فرزندمان نقش برابر داریم، و هر دو بخشی از نظافت خانه را هم به عهده می‌گیریم.
ما مبارزه با سکسیسم را اینطور آموخته‌ایم.


به این دلایل من خودم را قطعا فمینیست می‌دانم، فمینیسم معرف اتحاد و انصاف است. من فمینیستم و کاش شما هم فمینیست باشید، یا بشوید.

————————————————————————————————————-

نظرات کاربران راجب این موضوع:

amirali.sakhtianchi : خیلی از این حرکتت(فمینیسم)خوشم اومد واقعا دمت گرم

۰۸z3 : قضیه تتو رو دست چیه همه جا پخشه،فیمنیسم چیه

mdt.tala : یکی از دوستانتون هم این موضوع رااون بالا رد کرد و گفت فمنیس اسلامی باید بگم شما هم به سوره احزاب و ایه ۳۵ بری که کاملا نتیجه پاداش به طور مساوی گفته شده و حقوق یکسان هست. اصلا تو زمان الان که اوج تفکر فمنیسی هست کی جرات میکنه چند تا همسر داشته باشه خانم الان خودشون اندازه چند تا اکتیو درد سر سازن

mahyargolchin : ملتی ندیده هستیم که از تتوی علیدوستی تاچندوقت میتونیم سوژه بسازیم. زشته بابا نکنید

sajjad9631 : فمنيسم يعني برابري زن و مرد. اينم چيزه عجيبي نيست همه برابرن با هم.

mahya_sh75 : بانو جان درمورد اون فتوشاپ توضيح بده تو ي پست لطفا تا اين جماعت بيكاررر ديگه صداشون بيفته

mohammadjavademadi : خب درسته, با این دید شما هم یک فمینیست درست محسوب میشید, متاسفانه فمینیسم توی ایران معنیه بدی گرفته و همه به خاطره همون نسبت بهش جبهه میگیرن, ولی در واقع اگه معنی فمینیسم و ببینین فقد میخاد برابری بین زن و مرد باشه, مثلن اگه مرد حق طلاق داره زن هم داشته باشه یا اگه.مرد مهریه نداره زنم نداشته باشه, خانوم علیدوستی هم عنوان کودن که بنابر این مفهوم از فمینیسم فمینیست هستن نه معنیه افراطی ای که جدیدن استفاده میشه, ایشون اعلام کردم که سکسیسم خوب نیست, یعنی اینکه صرف اینکه زن یا مرد هست یه سری نقش های خاص از پیش تایین شده تو جامعه داشته باشن. این که بد نیست و نشون نمیده ایشون مادر نامهربانی هستند

shaditaheri18 : نه خب مشخصه که واسه خراب کردن‌این‌چهره مردمی و‌محبوب این بحث خالکوبی رو‌انداختن وسط…..وگرنه کسی ک یه عمل زیبایی انجام‌نداده ی بازیگر نمیاد خالکوبی کنه اونم با اون برداشت فومونیست اونجای دستش…..و اینکه کاملا مشخصه که فقط و فقط افرادی این‌کارو میکنن که میخوان چهرشو خراب کنن چون تو خیلی از جشنواره ها حتی خود اختتامیه شهرزاد ایشون مانتوش استین سه رب بود و اصلا چیزی دیده نمیشد یعنی نبود که دیده شه…..

faeeze.fy : بله ایشون خواسته یا ناخواسته الگو شده ولی ایشون این مسءله رو تقریبا یه سال پیش گفتن حالا چی شده الان خیلی داغ شده.اینا همش کاره اون کسانیه که نمیخوان پیشرفت ادما رو ببینن.اون کسی که این عکس رو گرفته چرا سریع اومده پخش کرده به نظرتون؟اخه یکم فک کنید.در ضمن چرا تو همین نشست خبری بعضی عکسا خالکوبیشون هس بعضی جاها نیس؟چرا تو جشنواره کن معلوم نبود؟چرا تو جشن شهرزاد معلوم نبود؟خودتون برید ببینید کلیپیشو .

mahsa___alikhani :عزیزم خب وقتی میبینین الان توچشم هستید هم رسانه هم مردم چرا آستین کوتاه میپوشید به همه چیز کار دارن دیگ نمیشه کاریش کرد

arman19212 : اصلا فمنیست بودن ایشان چه ضربه ای به جامعه وارد میکنه؟چه حقی را از کسی ضایع میکنه؟چه مفسده ای داره؟!فقط یک باور شخصیه.باوری که هیچ لطمه ای به جامعه و فرهنگ ایران نمیزنه.منصفانه قضاوت کنیم نه از روی تعصب کور کورانه.

somayeh_kh_a : الان به خاطر خالکوبى يه هنرپيشه که هيچ توضيحى م راجع بهش نداده نصف ايران فمينيسم شدن, نچ نچ نچ

faeeze.fy : اسلام خیلی جاها عرصه رو برای زن ها تنگ کرده.بعدشم ایشون فمنیستن کافر که نیستن . سخت گیری به زنها فقط مربوط به اسلام نیس ما تو فرهنگ خودمونم ارزش زن ها رو پایین اوردیم .واقعا خانم علیدوستی درست گفتن که ما تو بچگی این شعر رو میخوندین :پسرا شیرن مثل شمشیرن.دخترا بادکنکن دست بزنی میترکن. مشکل از خودمونم هست .در ضمن یادتون رفته که ایشون هم یکی از هم وطنای شمان.
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، sama00
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  واکنش منتقدان به فیلم Come True
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد
  واکنش منتقدان به فیلم The Nest - لانه
  ترانه علیدوستی در فیلم سینمایی تفریق با نوید محمدزاده همبازی شد
  واکنش بسیار منفی مخاطبان به فیلم Mulan در IMDB
  واکنش منتقدان به فیلم I’m Thinking of Ending Things
  کریستوفر نولان: نگران آرشیوها هستم
  واکنش منتقدان به فیلم The Personal History of David Copperfield
  واکنش منتقدان به فیلم Bill & Ted Face the Music

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان