امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب و رسوم کفن و دفن در ایران باستان

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


آداب و رسوم کفن و دفن در ایران باستان 1
ایرانیان چهارهزار سال پیش چطور زندگی می كردند؟ آیا همان مسایلی كه برای ایرانیان قرن بیست و یك مهم است برای اجداد ما هم مهم بوده است؟ وقتی اندكی در تاریخ عقب می رویم می بینیم برخی مناسك هیچ گاه تغییر نكرده اند. از جمله آنان مراسم كفن و دفن مردگان است.
آداب و رسوم کفن و دفن در ایران باستان 1
آداب و رسوم کفن و دفن در ایران باستان 1برای بسیاری از كسانی كه به تاریخ علاقمندند آداب و رسوم اقوام مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است. و هرچه این تاریخ عمر بیشتری داشته باشد، شاید برای مخاطبان جالب تر باشد. واقعا ایرانیان چهارهزار سال پیش چطور زندگی می كردند؟ آیا همان مسایلی كه برای ایرانیان قرن بیست و یك مهم است برای آنان هم مهم بوده است؟ وقتی اندكی در تاریخ عقب می رویم می بینیم برخی مناسك هیچ گاه تغییر نكرده اند.از جمله آنان مراسم كفن و دفن مردگان است.
یافته های فراوانی وجود دارد که نشان می دهد ایرانیان همان موقع كه اقوام دیگر در دنیا مردگان خود را می سوزاندند یا در رودخانه رها می كردند و یا حتی مقابل حیوانات رها می كردند، مردگان خود را كمابیش با همین كیفیتی كه الان نیز انجام می شود دفن می كردند. تاریخ نشان می دهد هر چند كه هخامنشیان زرتشتی بودند اما مردگان خود را دفن می كردند و رها كردن مردگان در دخمه های مرگ كه هنوز هم معمول است پدیده ای است ثانوی. در كتاب "از زبان داریوش" آمده است: استرابون در سده اول میلادی گزارش می دهد ایرانی ها پیش از دفن مردگان، آن ها را با موم می پوشانند اما مغان چنین كاری نمی كنند بلكه مردگان را رها می كنند تا خوراك پرندگان شوند.
دفن مردگان از هخامنشی تا امروز در بعضی موارد تفاوت پیدا کرده و آن این است كه در آن زمان مردگان را كف خانه خود متوفی دفن می كردند. به این ترتیب كه كف گلین خانه را در حاشیه دیوارها می كندند و مرده را در آن قرار می دادند. در خانه های اشرافی تر و محكم تر به جای كف حیاط كف اتاق را می شكافتند. شیوه ساده تدفین پیچیدن مرده در كفن و خاك كردن آن بود. نوع تجملی تر این بود كه مرده را در كندوی گلی ذخیره آذوقه جای می دادند و سپس در گودالی می گذاردند. ظاهرا برای این كار از كندوهای لب پریده و گاهی شكسته هم استفاده می شده است. برای كودكان خردسال از تشت و لگن و خمره های گلی استفاده می شد.
آداب و رسوم کفن و دفن در ایران باستان 1البته در آن زمان هم بین اشراف و فقرا تفاوت وجود داشته مانند امروز كه یكی پیدا می شود در قبر چند میلیونی می خوابد و مرده دیگر در قبر 35 هزار تومانی .
در آن زمان هم تفاوت در تابوت بوده كه چوبی باشد یا مسی و سفالی.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان