امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید

#1
هرقدر هم که نمایشگرتان بزرگ باشد، باز هم نیاز به فضای بیشتری روی دسکتاپ‌تان خواهید داشت. برنامه VirtuaWin به شما اجازه می‌دهد تا 20 دسکتاپ مجازی روی یک کامپیوتر بسازید تا بتوانید بهتر پنجره‌ها را سازمان دهید. برای مثال، می‌توانید یک دسکتاپ داشته باشید که مختص ایمیل‌هایتان است، یکی برای وب‌گردی داشته باشید و یکی هم برای برنامه‌های مربوط به کار.

 

گام 1

از روی دی‌وی‌دی VirtuaWin را نصب و اجرا کنید.به دنبال آیکون VirtuaWin در سینی سیستم یا بخش اعلانات (Notification Area) در قسمت پایین، راست صفحه بگردید. برای دسترسی به منوی تنظیمات، دو بار روی این آیکون کلیک کنید یا این که روی آن کلیک راست کرده و Setup را انتخاب کنید.

بخش Desktop Layout در بالای منوی Setup به شما اجازه می‌دهد با دو پیکان به سمت بالا و پایین مشخص کنید که چند دسکتاپ مجازی می‌خواهید. برای مثال اگر شش دسکتاپ می‌خواهید، یکی از سه گزینه 2 wide by 3 deep، 3 wide by 2 deep و 1 wide by 6 deep را انتخاب کنید.

عدد اول عرض، و عدد دوم عمق دسکتاپ‌ها را نشان می‌دهد. انتخاب هر گزینه روی نحوه دسترسی به دسکتاپ‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌توانید با استفاده از جعبه Name of the Box روی هر دسکتاپ نامی بگذارید و سپس Next را بزنید تا به نام‌گذاری دیگر دسکتاپ‌ها برسید.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

 

گام 2

می‌توان با کلیک راست روی آیکون VirtuaWin در پایین صفحه بین دسکتاپ‌ها منتقل شد، اما استفاده از میان‌برهای صفحه کلید کار آسان‌تری است. روی برگه Hotkeys در منوی Setup کلیک کنید تا لیستی از میان‌برهای ازپیش‌تعریف‌شده را ببینید. این میان‌برها به شما اجازه می‌دهند با نگه‌ داشتن کلید‌های Alt و Ctrl و زدن دکمه‌های بالا، پایین، چپ و راست بین دسکتاپ‌ها نقل مکان کنید.

این همان‌جایی است که تاثیر انتخاب عرض و عمق در گام اول مشخص می‌شود. مثلا اگر ترکیب‌بندی شما 3 wide by 3 deep باشد و روی دسکتاپ شماره 1 باشید، با نگه داشتن Alt و Ctrl و زدن دو بار دکمه جهت راست به دسکتاپ 3 می‌روید. سپس با زدن Alt و Ctrl و دکمه جهت پایین به دسکتاپ 6 منتقل می‌شوید و به همین ترتیب. آیکون در پایین، سمت راست صفحه نشان می‌دهد که کدام دسکتاپ در حال حاضر فعال است.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

 

گام 3

همچنین می‌توانید با استفاده از ماوس بین دسکتاپ‌ها حرکت کنید، هرچند که این قابلیت به صورت پیش‌فرض غیرفعال است. برای فعال‌سازی آن باید دو بار روی آیکون برنامه کلیک کنید تا به منوی Setup بروید، و سپس باید برگه Mouse را انتخاب کنید. در بالای پنجره، گزینه Enable mouse desktop changing را تیک بزنید.

سپس می‌توانید با بردن ماوس به لبه دسکتاپ و نگه داشتن آن برای حداقل نیم‌ثانیه در شبکه دسکتاپ‌ها حرکت کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه‌های دیگر در برگه Mouse، روش کنترل دسکتاپ‌های مجازی به وسیله ماوس را تغییر دهید. مثلا می‌توانید میزان لازم نگه داشتن ماوس با تنظیم کنید یا اجازه دهید تنها اگر پنجره‌ای را به این سو و آن سو می‌برید بتوانید با ماوس بین دسکتاپ‌ها حرکت کنید.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

 

گام 4

گاهی می‌خواهید یک پنجره را از یک دسکتاپ به دسکتاپ دیگر منتقل کنید، یا این که آن پنجره را در تمامی دسکتاپ‌ها داشته باشید. برای این کارها روی آیکون برنامه کلیک چپ کنید. پنجره‌ای کوچک پدیدار می‌شود که سه ستون دارد: Switch To، Move Here و Always Show.

البته اگر پنجره بازی در دیگر دسکتاپ‌ها ندارید، ستون Move Here نشان داده نخواهد شد. ستون Switch To به شما اجازه می‌دهد به آن دسکتاپ مجازی بروید که پنجره‌ای خاص در آن باز است. عدد سمت چپ نام پنجره نشان می‌دهد آن در کدام دسکتاپ قرار دارد. با کلیک کردن روی گزینه‌های ستون Move Here به سرعت می‌توانید پنجره انتخابی را به دسکتاپ فعال بیاورید.

کلیک کردن یک پنجره در ستون Always Show باعث می‌شود آن پنجره در تمامی دسکتاپ‌ها ظاهر شود؛ به این ترتیب می‌توانید مثلا برنامه‌هایی مانند یاهو مسنجر یا گوگل تاک را در تمامی پنجره‌ها داشته باشید.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

 

گام 5

تنظیمات بیشتر را می‌توانید در برگه Expert در منوی Setup بیابید. در جعبه On hidden window activation می‌توانید مشخص کنید که چه اتفاقی می‌افتد اگر پنجره‌ای در دسکتاپی دیگر نیاز به توجه شما داشته باشد. مثلا فرض کنید در برنامه گوگل تاک در دسکتاپی دیگر، یکی از دوستان‌تان به شما پیام می‌دهد.

در این حالت می‌توانید تنظیمات را به نحوی انجام دهید که آن پنجره روی دسکتاپ فعال بیاید، به دسکتاپی که آن پنجره در آن است منتقل شوید یا این که این پیام نادیده گرفته شود. همچنین در بخش Workarounds در برگه Expert به تنظیمات پیچیده‌ای دسترسی خواهید داشت که بهتر است کاری به آنها نداشته باشید مگر آن که VirtuaWin نتواند به درستی اجرا شود. در این حالت راهنمای برنامه را مطالعه کنید.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

 

گام 6

ما تنها قسمت‌های اصلی VirtuaWin را بررسی کردیم؛ گزینه‌های بسیار دیگری هم هست که می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را با آنها انجام دهید. اگر روی آیکون برنامه در سینی سیستم یا قسمت اعلانات کلیک راست کنید با گزینه Gather All هم روبرو خواهید شد که کلیک کردن روی آن باعث می‌شود تمامی پنجره‌های باز در تمامی دسکتاپ‌ها به دسکتاپ فعال بیایند.

با وارد شدن به منوی Setup و کلیک کردن روی برگه Modules، می‌توانید افزونه‌های ثالث را به برنامه بیفزایید. برای این که به صفحه افزونه‌ها بروید روی دکمه Get Modules در این قسمت کلیک کنید تا وارد قسمت افزونه‌های وب‌سایت VirtuaWin شوید. این‌جا افزونه‌های بسیاری خواهید یافت؛ برای مثال یکی از آنها می‌تواند به صورت خودکار تمامی دسکتاپ‌ها را به ترتیب برایتان بیاورد، یا افزونه دیگر اجازه می‌دهد هر دسکتاپ رنگ پس‌زمینه خود را داشته باشد.

 

چندین دسکتاپ‌ مجازی داشته باشید 1

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه همیشه 4G داشته باشیم ؟
  چگونه از صفحه دسکتاپ خود عکس بگیریم؟
Information آموزش مجازی سازی دسکتاپ؟
  سرور مجازی چیست و کاربردهای آن در دنیای آی تی
  کلیدهای میان‌بر در تلگرام دسکتاپ
  حذف فلش موجود بر روی آیکن شورتکات‌های دسکتاپ
  افزایش کیفیت تصویر پشت‌زمینه‌ی دسکتاپ در ویندوز 10
  بوتی سریعتر داشته باشید
  تغییر خودکار تصویر پس‌زمینه‌ی دسکتاپ در ویندوز 10
  چگونه طراح وب سایت موفقی باشید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان