امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مرد صاعقه گیر ؟ خر شانس ؟

#1
Tongue 
مرد صاعقه گیر: کسی که از هفت بار اصابت صاعقه، جان سالم به در برد!

مرد صاعقه گیر

روی سالیوان، برخلاف تمامی احتمالات موجود، در طول زندگیاش هفت بار توسط رعدوبرق مورد اصابت قرار گرفته است. دفعه‌ی اول که رعدوبرق آقای سالیوان را زد، ایشان به‌عنوان یک محیط‌بان در پارک ملی شناندوا کار میکرد. طوفان شده بود و او وسط طوفان روی یک برج ایستاده بود. در اینجا بود که متوجه شد که اصلاً در جای امنی قرار ندارد و تصمیم گرفت که از مهلکه بگریزد. چند قدمی از برج دور نشده بود که یک‌دفعه بوووووم! اولین رعدوبرق به وی برخورد کرد.


اولین صاعقه هنگامی به مرد صاعقه گیر اصابت می‌کند که در حال فرار از طوفان بود.

برای 27 سال بعد، دیگر اتفاقی برای آقای سالیوان نیفتاد و رعدوبرقی به وی اصابت نکرد. تا اینکه روزی در سال 1969، وی در حال رانندگی بود و از یک جاده‌ی کوهستانی پایین میآمد که رعدوبرقی از داخل پنجره‌ی باز ماشین به وی زد! (اگر رعدوبرق به ماشین بزند معمولاً اتفاقی برای سرنشینان نمیافتد اما از شانس بد آقای سالیوان، پنجره‌ی ماشین وی باز بود و رعدوبرق از وسط پنجره به وی زد!) آقای سالیوان بیهوش شد و ماشینش هم تصادف کرد. سومین صاعقه‌زدگی دقیقاً یک سال بعد اتفاق افتاد. او داشت در باغچه‌اش کار میکرد که رعدوبرق به وی اصابت کرد و او به هوا پرتاب شد. خیلی جالب است که ماه بعد نیز همسرش مورد اصابت رعدوبرق قرار گرفت. دوباره در سال 1972، آقای سالیوان وقتی در حال کار کردن در یک اردوگاه بود، برای بار چهارم مورد اصابت رعدوبرق قرار گرفت. این بار موهای سرش سوخت!

بعد از 4 بار رعدوبرق زدگی، سالیوان رفته‌رفته موردتوجه افراد و رسانه‌ها قرار گرفت و در برنامه‌های تلویزیونی زیادی ظاهر شد. به او لقب انسان صاعقه گیر داده بودند. اما این پایان کار نبود! دوباره سال بعد رعدوبرق وی را زد و دوباره موهای سرش آتش گرفت و به هوا پرتاب شد. آقای سالیوان ادعا میکرد که خواب رعدوبرق گرفتگی بار چهارم و پنجم را از پیش دیده بود. و ازآنجاییکه به دنبال آن خواب، خواب دیگری ندیده بود، با خود فکر میکرد که خدا به وی استراحتی داده است.

آقای سالیوان به طرز عجیبی میگفت: خدا من را به دلایل خوبی بخشیده است. این موضوع تنها بین من خدا است و هیچ‌کسی هیچ‌وقت نخواهد فهمید.

اما ظاهراً او اشتباه میکرد. چون دو بار دیگر در طول زندگیاش مورد اصابت رعدوبرق قرار گرفت. آخرین مورد در سال 1977 بود. وقتیکه داشت ماهیگیری میکرد. ایشان بعداً ادعا کرد که بعد از اصابت رعدوبرق، خرسی برای خوردن ماهیها به وی حمله کرد که این موضوع قوز بالای قوز شده بود!


مرد صاعقه گیر، آخرین بار در حال ماهیگیری مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و پس از آن یک خرس به وی حمله کرد!

اصابت رعدوبرق به افراد چیزی نیست که خیلی نادر باشد. همه‌ساله 24 هزار نفر جان خود را به خاطر رعدوبرق از دست میدهند.


احتمال اصابت صاعقه آنقدر هم که فکر می‌کنیم کم نیست. اما احتمال اینکه صاعقه دو بار به یک نفر بزند، خیلی خیلی کم است.

اما احتمال اینکه انسانی دو بار رعدوبرق بخورد بسیار ناچیز است. در زبان انگلیسی ضرب‌المثلی هست که میگوید: رعدوبرق هیچ‌وقت دو بار نمیزند. این ضرب‌المثل برای توضیح این موضوع است که احتمال اینکه رخدادی بد برای یک نفر دو بار اتفاق بیفتد بسیار نادر است. احتمال اینکه رعدوبرق برای دو بار، یک نفر را بزند، 1 در 9 میلیون است. حال فکر میکنید که احتمال اینکه یک نفر 7 بار مورد اصابت رعدوبرق قرار بگیرد چقدر است؟ اگر عددی را به دست آورید که خیلی بزرگ باشد، تقریباً به خال زده‌اید. زیرا این احتمال چیزی نزدیک به یک در صد دسیلیون است . یعنی عدد یک که 35 تا صفر بعدازآن باشد:

100000000000000000000000000000000000

حال شما چه فکر میکنید؟ آیا روی سالیوان خوش‌شانس‌ترین آدم روی زمین است یا بدشانس‌ترین آدم است؟

سپاس فراموش نشه elec
پاسخ
 سپاس شده توسط elsa queen
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اعداد شانس هر شخص
  نظرسنجی شانس ایران برای صعود
  اسم اسب لوک خوش شانس
  خوش شانس به این میگن!!
  به این میگن شانس !!!
  بيابين اسمتونو بزنيد ببينين امروز چقدر شانس داريد
  این دختر زیبا بسیارخوش شانس است اما...+عکس
  اتفاق عجيب براي بد شانس ترين عروس دنيا+تصاوير
Question در صد شانس امروزتون چنده؟
  مطالبی درمورد((نامه شانس))که خیلی وقته بین کاربرهای انجمن رواج پیداکرده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان