امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موتور بازی یونیتی (Unity) چیست؟

#1
در این مقاله میخوام به بررسی تخصصی موتور بازی سازی یونیتی بپردازیم، ولی قبلش حتما مقالهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[/url]

[rtl]” موتور بازی سازی چیه”[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 رو بخونید… با فول کده همراه باشید.



یونیتی (به انگلیسی: Unity) یه موتور بازی چند سکویی (یعنی مثلا برای ویندوز و اندروید و ایفون میشه خروجی داد) هستش که توسط فناوری‌ های یونیتی ( Unity Technologies) ساخته شده. ساخت بازی با این موتور بازی ساز بسیار ساده هستنش چرا که بیشتر کار تو محیط ویژوال انجام میشه، یعنی حدود ۸۰ درصد کار بدون کدنویسی انجام میشه و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی هستش، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربرای علاقه‌ مند به بازی سازی که علم زیادی تو برنامه نویسی ندارن شده. (البته این به این معنی نیست که ما بدون کدنویسی بازی میسازیم چرا که منطق بازیو با کد باید نوشت و چاره ای هم نیست)
موتور بازی Unity مجموعه گسترده‌ ای از ویژگی‌ها رو به همراه یه واسط قابل فهم و بسیار ساده عرضه کزده. مزیت اصلی این موتور Cross Platform (چند سکویی) بودنشه، به این معنی که میشه بازی‌ های ساخته شده با یونیتی رو به سادگی روی اندروید، iOS، ویندوز فون و بلک بری پورت کرد. همچنین این موتور قابلیت توسعه بازی واسه کنسول های پلی استیشن، ایکس باکس، Wii U و همچنین مرورگرها رو هم داره.
جالبه بدونید یونیتی تعداد کاربر میلیونی داره. کار با یونیتی نسبت به “آنریل انجین” و “کرای انجین” ساده تره، چرا که بیشتر کار مثل “گیم میکر” بدون کد نویسی هم امکان پذیره اما اگه بازی ساز حرفه ای باشید قطعا نوشتن کد بهتر از دستورات آماده هستش.
محیط کاربری یونیتی بیشتر برای ساخت بازی های سه بعدی در نظر گرفته شده اما امکان ساخت بازی های دوبعدی هم وجود داره.
این گیم انجین Asset (دارایی و اون منابعی که باهاش بازی رو میسازیم که مثلن میشه گفت صدا و عکس و مدل ها و اسپرایت هاو …) های بسیاری از برنامه‌ های سه بعدی مثل ۳ds Max، Maya، Softimage، Cinema4D و Blender رو پشتیبانی می کنه، به این معنی که هیچ محدودیتی تو نوع فرمت اشیا و مدل‌های بازی وجود نداره.
یونیتی به جز چند مدل اشیا اولیه ساده (کره، مکعب، Plane و …)  امکان مدلسازی یا ویژگی خاصی برای ساخت مدل نداره. بنابراین باید از نرم‌افزارهای سه بعدی دیگه برای مدلسازی بازی استفاده کرد. با این وجود، یونیتی شامل یه Asset Library بزرگه که می تونیم منابع مورد نیاز برای بازی رو از اون جا دانلود یا خریداری کنیم.
محبوبیت یونیتی منجر شد که شرکت های بازی سازی بزرگ از جمله SQUARE ENIX  هم بازی معروف و زیبای Deus Ex: The Fall  رو برای Ios , Android, pc منتشر کنن.
به نظر میاد که این موتور بازی وارد جنگ بین موتورهای آنریل و کرای انجین شده و با وجود پشتیبانی ۶۴ بیتی و WebGL یونیتی به عنوان یه موتور بازی‌ سازی قوی و پر از ویژگی‌ های کاربردی شناخته شده.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[rtl]موتور بازی یونیتی (Unity) چیست؟ 1[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Unity Professional نرم افزاری جامعه که می می تونیم از اون برای ساخت بازی های ویدیویی سه بعدی و محتواهای دیگه ای مثل پروژه های معماری یا انیمیشن های real-time سه بعدی، استفاده کنیم. Unity یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای ساخت بازی هستش که یه محیط یکپارچه گرافیکی رو به همراه متدهای اولیه توسعه بازی برای کاربران فراهم کرده. ویرایشگر قدرتمند و انعطاف پذیری که از درگ و دراپ کردن GameObject تو محیط بازی پشتیبانی کرده و طراحی آسون تری رو برامون ایجاده کرده. به علاوه پشتیبانی از زبان برنامه نویسی قدرتمند C#، برخی از ویژگی های مفید این نرم افزاره. البته جاوا اسکریپت هم پشتیبانی میشه و یه زباین دیگه ایم قبلا بود که تو نسخه های جدیدتر حذف شد

[rtl]قابلیت های کلیدی نرم افزار Unity Pro[/rtl]
  • ویرایشگر قدرتمند، انعطاف پذیر و با قابلیت اجرای دستورات کاربر بصورت ویژوال
  • ابزارهای مورد نیاز جهت کار گروهی، قابلیت ایمپورت مستقیم فایل های نرم افزارهایی مثل Max, Maya, XSI و آپدیت ذخایر در حین اجرای نرم افزار و ساخت بازی
  • استفاده از آخرین تکنولوژی های گرافیکی، سرعت رندر بالا، استفاده از تمامی قابلیت های DirectX و OpenGL
  • تهیه خروجی اجرایی متناسب با پلتفرم در مراحل بسیار ساده.
  • تهیه خروجی تحت وب، تحت کنسول، تحت آیفون و برای مکینتاش
  • ستفاده از جدیدترین تکنیک های نور پردازی و پشتیبانی از سایه های دینامیک
  • استفاده از جدیدترین شیدرهای گرافیکی، کتابخانه کاملی از شیدرهای قابل استفاده، توانایی کاربر در نوشتن شیدرهای جدید
  • موتور Terrain داخلی، جهت ساخت عوارض زمین، محیط های وسیع Outdoor و کوه و تپه و امکانات تکسچر گذاری و رنگ آمیزی و چینش اتوماتیک اشیا در محیط
  • پشتیبانی از پروتکل های شبکه
  • پشتیبانی کامل از موتور فیزیک Physx محصول nVidia
  • پشتیبانی از زبانهای C# و جاوا اسکریپت
  • و …

[rtl]ویرایشگر اسکریپت[/rtl]
این موتور بازی ساز از نرم‌افزار “مونو” که یه نرم‌افزاردیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[rtl]متن باز[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 ویرایشگر زبان‌های برنامه نویسیه به عنوان ویرایشگر زبان برنامه نویسی استفاده می کنه، این نرم‌افزار بسیار قدرتمنده و کاملاً با موتور بازی ساز یونیتی هماهنگ شده، مهمترین قابلیت‌های این نرم‌افزار در لیست زیر معرفی شده
  • پیشنهاد دهنده خودکار کلمات
  • سیستم دیباگینگ پیشرفته
  • پشتیبانی کامل از زبان سی شارپ
البته شما می تونید با عوض کردن تنظیمات یونیتی تو محیط ویژوال استودیو کدنویسی خودتونو انجام بدید.

[rtl]زبان برنامه‌ نویسی[/rtl]
یونیتی از جمله موتورهای بازی سازیه که می تونه از زبان‌های برنامه نویسی معروف پشتیانی کنه، زبان‌های برنامه‌ نویسی سی‌شارپ (C#.net)، جاوا اسکریپت و زبان برنامه‌ نویسی بو که یه زبان از خانواده زبان برنامه‌نویسی پایتونه تو یونیتی قابل استفاده هستن (البته امکان استفاده از زبان بو از نسخه ی 5 به بعد یونیتی حذف شده). زبان سی‌شارپ (C#.net) یکی از قدرتمندترین زبان‌ های برنامه‌نویسیه که قابلیت شی گرایی داره و به واسطه این قابلیت، قابلیت‌ هایی همچون ارث بری رو هم دارا هستش، این قابلیت‌ ها تو پروژه‌ های بزرگ برنامه‌ نویسی بسیار سودمندن.

[rtl]پلتفرم‌های خروجی[/rtl]
یونیتی یه موتور بازی ساز چند پلتفرمه، یعنی می تونه واسه بسیاری از پلتفرم‌های موجود، بازی رو ایجاد کنه. امروزه تنها حدود ۵ درصد کاربرا، بازی‌ ها رو روی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌کنن و سهم بسیاری به کنسول‌های بازی و موبایل و وب می‌رسه. یونیتی واسه پلتفرم‌ های زیر خروجی ایجاد می‌کنه:
  • مایکروسافت ویندوز
  • مک اواس
  • وی
  • تایزن
  • ایکس‌ باکس
  • پلی‌ استیشن
  • آی‌ او اس
  • اندروید
  • وب (ابهام‌زدایی)
تقریباً میشه گفت که یونیتی واسه تمامی پلتفرم‌ های موجود خروجی بازی تولید می کنه، که از لحاظ تجاری بسیار مهمه، به خصوص اجرای بازی روی وب و به صورت چند کاربر (network) که باعث جذب کاربرای بسیاری میشه، تعدادی از بازی‌ های موجود در شبکه اجتماعی فیس‌ بوک با موتور بازی ساز یونیتی ایجاد شده.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[rtl]موتور بازی یونیتی (Unity) چیست؟ 1[/rtl]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

[rtl]موتور بازی یونیتی (Unity) چیست؟ 1[/rtl]
[url=http://fullkade.com/wp-content/uploads/unity-3D.jpg]
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان