امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش کامل دستورات Shell اندروید (Using Terminal Emulator)

#1
سلام.

در این تاپیک قصد داریم تا شما رو با شل اندروید و دستورات اون آشنا کنیم.

هماهنگ شده با دوست عزیزمون Security™.

خب حتما عنوان تاپیک رو دیدید و پیش خودتون گفتید عجب چیز سختیه!بیخیال! ولی من باید بهتون بگم اتفاقا چیز بسیار آسونیه و بسیار بسیار کاربردی!

دوستانی که میخوان برنامه نویس ویا توسعه دهنده اندروید بشن حتما این تاپیک و تاپیک های بعدی بنده رو مطالعه کنن.


خب اول از همه یه توضیحی درباره اینکه Shell اندروید یا Kernel چیه؟

تعریف کلی:

سیستم های اندرویدی از کرنل های لینوکسی استقاده میکنند اما نه همان کرنل های لینوکس که سیستم عامل لینوکس از آنها استفاده میکند . سیستم عامل اندروید دارای بسیار کدهای داخلی است که در لینوکس وجود ندارند و این مورد بر عهده کرنل های اندرویدی است که بتوانند این کدها را بشناسند .
همچنین کارخانه های سازنده دستگاه ها نیز باید برنامه نویسی درایور بسیاری از قطعات خود را طوری تغییر دهد تا با کرنل سیستم عامل منطبق باشد . این همان دلیلی است که زمان زیادی میبرد تا خیلی زمان ببرد تا شاهد یک سیستم و یا قابلیت جدید در همه دستگاه های اندرویدی باشیم . درایورهایی که با کرنل Gingerbread خوب کار میکنند لزوما نباید با کرنل Ice Cream Sandwich هم به خوبی کار کنند . و این مورد خیلی مهمی است زیرا یکی از وظایف کرنل کنترل کامل سخت افزار میباشد .

سورس کد ها و قابلیت های خیلی زیادی ( بیش از آن که شما تصور میکنید ) وجود دارند ؛ اما در کل میتوان گفت کرنل رابط بین سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر است .
وقتی نرم افزار نیاز به انجام هر عملی دارد که سخت اقزار در آن دخیل است ؛ نرم افزار درخواست خود را برای کرنل ارسال میکند . وقتی از کلمه هر استفاده میکنید واقعا منظور 'تمام عملیات نرم افزار مبتنی بر سخت افزار' است . روشنایی تصویر ؛ کم و زیاد کردن ولوم صدا و حتی تماس های تلفنی که ارتباط نرم افزار تلفن با رادیو را برقرار میکنند از جمله این عملیات هستند .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش کامل دستورات Shell اندروید (Using Terminal Emulator) 1

Kernel چیست ؟

بخشی از نرم افزار است که همه چیز را در سیستم کنترل میکند.کرنل در واقع رابط بین سخت افزار و نرم افزار است و نرم افزارها در سیستم هرچیزی را نیاز داشته باشند که سخت افزار میبایست انجام دهد بهکرنل مراجعه میکنند و کرنل دستورات را به سخت افزار جهت اجرا میدهد. کرنل CPU را همراه با فرمان ها کنترل میکند.فرمان ها در مورد رفتار CPU تصمیم میگیرند،مانند زمانیکه CPU باید روی حداکثر clock و یا زمانیکه باید روی حداقل clock باشد.
کرنل رفتار RAM و sd-card را با سازمان دهنده ها کنترل میکند.سازمان دهنده در مورد اینکه چه مدت پردازش ها باید در RAM ذخیره شود و تاثیر آن در سرعت خواندن و نوشتنsd-card تصمیم میگیرد.
همچنین کرنل ولتاژ باتری را در یک clock خاص CPU کنترل میکند. کرنل هایی که (OC(OverClocked) ، UV (Under Volte را پیشنهاد میدهند فرمان ها و سازمان دهنده های جدید و init.d اضافی جدید را ساپورت میکنند. ( init.dاین امکان را فراهم میکنند Tweaks در هنگام Boot گوشی اجرا شوند اگر آن ها در پوشه system/etc/init.d باشد. )
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش روش هـک کردن آسانسور !
  فروش آموزش دیفیس سایت های خارجی
  آموزش پیدا کردن آی پی ارسال کننده ایمیل
  شایعه برنامه دوربین لخت کننده nomao camera اندروید
  آشنایی با رات اندروید و جلوگیری از Hک گوشی
  آموزش جلوگیری از Hک شدن موبایل
  آموزش محدود کردن استفاده از مودم(وای فای)-مک فیلتر
  آموزش تنظیمات فوق امنیتی مودم وای فای TP-LINK
  آموزش تغییر دادن امنیت وای فای
  آموزش جلوگیری ازهک wifi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان