امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طراحی سایت با پرستاشاپ

#1
پرستاشاپ یکی از کارامدترین سیستم های مدیریت محتوی فروشگاهی میباشد که امروزه بسیار مورد استفاده ی طراحان وب سایت ها قرار گرفته است,که جهت طراحی سایت های صرفا فروشکاهی مورد استفاده قرار میگیرد.در آموزش زیر با وب یار همراه باشید تا ببیند به چه راحتی شما هم میتوانید قالب های فروشگاهی زیبایی با پرستاشاپ داشته باشید.

طراحی سایت با پرستاشاپ
تغییر آدرس پرستاشاپ(Prestashp)
برای تغییر آدرس پرستا شاپ بدون دسترسی به کنترل پانل پرستاشاپ و از طریق دیتابیس به phpMyAdmin مراجعه نموده و جدول مربوط به تنظیمات وب سایت که معمولا ps_configuration می باشد را باز نمایید. در فیلد name در جستجوی مقدار PS_SHOP_DOMAIN بگردید و فیلد value آن را به آدرس مورد نظر خود تغییر دهید. همچنین این کار را با name با مقدار PS_SHOP_DOMAIN_SSL مجددا تکرار نمایید.

برای تغییر آدرس از طریق کنترل پانل پرستاشاپ در کنترل پانل از منوی Preferences بر روی گزینه SEO & URLs کلیک نموده و در فیلدهای Shop domain و SSL domain نام دامنه مورد نظر خود را وارد نمایید و همچنین گزینه Base URI را بر روی آدرس از فلدر اصلی وب سایت قرار دهید.

تغییر گذرواژه مدیر سایت از طریق دیتابیس
قبل ار انجام هر کاری فایل settings.inc.php از فلدر config را باز نموده و مقدار مربوط به _COOKIE_KEY_ را در مکانی ذخیره نمایید. جدول مسئول نگهداری اطلاعات مدیران وب سایت employee می باشد که با توجه به پیشوند نام جداول دیتابیس پرستاشاپ شما ps_employee می باشد. به PhpMyAdmin وب سایت خود مراجعه نموده و این جدول را باز نمایید و بر روی مدیر مورد نظر خود کلیک نموده و فیلد passwd مسئول نگهداری گذرواژه می باشد. برای ست نمودن گذرواژه جدید به حالت ویرایش ردیف مورد نظر خود از جدول مراجعه نموده و گزینه Function از فیلد passwd را بر روی MD5 ست نمایید سپس در بخش مقدار فیلد passwd مقدار را برابر با _COOKIE_KEY_ ذخیره شده از مرحله قبل به علاوه گذرواژه مورد نظر خود قرار دهید. تبریک گذرواژه جدید مدیر شما ایجاد گردید.

فایل ذخیره اطلاعات دیتابیس پرستاشاپ در مسیر فلدر config فایل settings.inc.php می باشد.

اضافه نمودن زبان در پرستاشاپ
برای اضافه نمودن زبان جدید به پرستاشاپ به منوی LOCALIZATION زیر منوی LOCALIZATION مراجعه نموده و بخش Localization pack you want to import را بر روی زبانی که قصد اضافه نمودن آن را دارید قرار دهید و بر روی کلید Import کلیک نمایید.

به روز رسانی پرستاشاپ
جهت به روز رسانی پرستاشاپ می توانید از ماژول 1-Click Upgrade – AutoUpgrade Module استفاده نمایید. با استفاده از این ماژول به راحتی می توانید پرستا شاپ خود را به روز رسانی نمایید.

تنظیمات واحد پولی پرستا شاپ
برای مدیریت واحدهای پولی در مجنتو می بایست به منوی Localization زیر منوی Currencies مراجعه نمایید. همچنین در این بخش می توانید تنظیمات نحوه نمایش واحد پولی را در کنار قیمت محصول مشخص نمایید. به عنوان مثال می توانید مشخص نمایید قیمت سمت راست و یا چپ واحد پولی نمایش داده شود و همچنین قیمت اعشار داشته باشد و یا خیر

تغییر منوهای پرستا شاپ
منوهای وب سایت پرستا شاپ شما معمولا به دو بخش از پرستا شاپ مربوط هستند. یا منوها از دسته بندی های پرستا شاپ خوانده می شوند و یا منوها از طریق ماژول ها مدیریت می شوند. برای یافتن ماژول مرتبط به مدیریت منوهای خود کافی است به بخش Modules زیر منوی Modules از کنترل پانل پرستا شاپ خود مراجعه نمود و menu را جستجو نمایید تا لیست ماژول های منو برای شما نمایان گردد.

پاک کردن کش پرستا شاپ
برای پاک نمودن کش پرستا شاپ می بایست به فلدر cache/smarty/compile و cache/smarty/cache و همچنین img/tmp مراجعه نموده و کلیه فایل های موجود در آن را پاک نمایید.

غیر فعال سازی کش پرستا شاپ
برای غیر فعال سازی کش پرستا شاپ به کنترل پانل و بخش Advanced Parameters > Performance مراجعه نموده و کلیه گزینه های مربوط به Cache را غیر فعال نمایید. دقت نمایید تا پایین صفحه کلیه بخش ها را بررسی نمایید.

تغییر قالب هر دسته بندی در پرستاشاپ
برای تغییر قالب هر دسته بندی در قالب پرستا شاپ بدون تغییر سورس اصلی پرستا شاپ می بایست Controller Override ایجاد نمایید. برای انجام این کار می بایست فایل override/controllers/front/CategoryController.php را ایجاد نمایید و کد زیر را در آن قرار دهید:

class CategoryController extends CategoryControllerCore
{
public function initContent()
{
parent::initContent();
$this->setTemplate($this->getTpl());
}
protected function getTpl()
{
$layout = _PS_THEME_DIR_ . ‘category.tpl’;
if ($parents = $this->category->getParentsCategories(Configuration::get(‘PS_LANG_DEFAULT’)))
{
foreach ($parents as $parent)
{
$parent = (object) $parent;
if (isset($parent->link_rewrite))
{
$categoryLayoutOverride = _PS_THEME_DIR_ . ‘layouts/categories/’ . $parent->link_rewrite . ‘/category.tpl’;
if (file_exists($categoryLayoutOverride))
{
$layout = $categoryLayoutOverride;
break;
}
}
}
}
return $layout;
}
}
کد بالا فلدر themes/OUR_THEME/layouts/categories/my-category-alias را جستجو می نماید و شما می بایست دو فایل category.tpl و product-list.tpl از فلدر قالب خود را در این فلدر کپی نمایید و تغییرات لازم خود را در این فایل ها انجام دهید.

* فراموش نشود فایل cache/class_index.php را تغییر نام دهید. وجود این فایل باعث عدم اعمال Controller Override می شود.

* بهتر است بخش های به این صورت در فالب فایل category.tpl خود را{include file=”./pagination.tpl”} در قالب اصلی خود به این فرمت {include file=”$tpl_dir . /pagination.tpl”} تغییر دهید تا در همه بخش ها به درستی کار کند.
منبع: webyar
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی سایت ttsmaker
  آموزش سئو سایت
  نحوه تشخیص سایت نیم بها با LinkIrani.ir
  ویدیو طراحی پوستر استوری محرم ۱۴۰۰
  • سایت‌های کاربردی گوشیت۴
  معرفی_سایت / سایت همه‌فن‌حریف برای تبدیل فایل‌ها!
  معرفی سایت حذف صدای خواننده
  معرفی چند سایت گوگل برای فونت
  مشکل و علت دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش دوم)
  مشکل دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل و رفع مشکلات آن (بخش اول)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان