امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وارث ژاوی؛ وراتی، کسی که می تواند شکوه را به خط میانی بارسلونا بازگرداند

#1
از ملی پوش ایتالیایی پی اس جی به عنوان جانشین ایده آل ژاوی در بارسلونا تبلیغ می شود. او این روز ها درگیر یک چالش دیوانه کننده است.

طرفداری- شایعات بسیاری در خصوص آینده مارکو وراتی وجود دارد. اما چیزی که بر خلاف گفته نماینده او قابل توجه است، علاقه بزرگ و اصرار باشگاه بارسلونا برای جذب این بازیگردان 24 ساله پاری سن ژرمن است.

تقریبا بعد از جدایی ژاوی هرناندز از بارسلونا و پیشرفت وضوح مشکلات در خط میانی این تیم بود که مارکو وراتی در مصاحبه هایش تعریف و تمجید از بارسلونا و سبک بازی آن ها را به یک گفته تکراری برای مطبوعات تبدیل کرد. وراتی زمانی که قصد داشت پیش از دوئل با بارسلونا در لیگ قهرمانان امسال، خوشحالیش از حضور در پاری سن ژرمن و پروژه این باشگاه فرانسوی را نشان دهد نیز جمله بازی در بارسلونا رویای هر بازیکنی است را نتوانست به زبان نیاورد. او از پارسال تا به الان بارها از اینیستا، مسی و نیمار گفته و در خصوص ژاوی نیز یک مصاحبه معروف دارد:

ژاوی بهترین هافبک تاریخ است. از دست دادن بازیکنی مثل او دشوار است و تغییراتی به وجود می آورد.

حق با وراتی بود. لوئیز انریکه سبک بازی بارسلونا را در قیاس با نوع بازی این تیم تحت هدایت پپ گواردیولا تغییر داد و تصمیم گرفت فلسفه ای را باب کند که تیمش با انتقالی سریع، مستقیم، گاها ضد حمله ای و پرخاشگر به سمت دروازه رقبا یورش ببرد.


با وجود این تغییرات و در دسامبر 2015، ژاوی ادعا داشت که از تماشای بارسلونای انریکه لذت می برد اما دوست دارد مارکو وراتی را در خط هافبک تیم سابقش مشاهده کند:

وراتی و سبک بازی او را دوست دارم. او هافبکی ست که سخت توپ را لو می دهد و مناسب سبک بارسلونا است. امیدوارم او را روزی در ترکیب بارسلونا ببینم.

با وجود علاقه جدی بارسلونا، می توان گفت پاری سن ژرمن در حفظ وراتی به هر قیمتی مصمم است. حذف فراموش نشدنی برابر بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا آن هم با وجود برد 4-0 در دیدار رفت و شکست در دفاع از عنوان قهرمانی در لوشامپیونه، وراتی را آماده پذیرفتن یک چالش جدید کرده است.

بارسلونا در عین حال، پس از کنار رفتن از لیگ قهرمانان و از دست دادن لالیگا به رئال مادرید، احساس تجدید و نو شدن می کند. آندرس اینیستا به تازگی پا به سن 33 سالگی گذاشته و حضور توام با آمادگی او در میدان کمی مدیریت می خواهد. با این حال کاپیتان بارسلونا در این فصل نیز ثابت کرده همچنان جز بهترین هاست و در مسابقات مهم می تواند به کمک تیمش بیاید. مکمل اینیستا برای بارسایی ها مسئله ای تامل برانگیز است و امضای قرارداد با وراتی نزدیک ترین چیزی است که آبی اناری ها را صاحب ژاوی دیگری در نیوکمپ می کند.

راینالد دنویکس، مربی فرانسوی در ماه فوریه به نیاز بارسلونا به هافبکی نظیر وراتی اشاره کرد و اظهار داشت:

هافبک های فعلی بارسلونا از کیفیت مناسبی برای جایگزینی هافبک های قبلی این باشگاه برخوردار نیستند. بازیکنی مثل ژاوی غیر قابل تعویض بود. به طور دقیق تر، مارکو وراتی و شکل بازی او مناسب جایگزینی ژاوی است.

بدون شک، جذاب ترین انتقال تابستانی برای کاتالان ها، می تواند مارکو وراتی باشد. چینش سیستم 4-3-3 یا 4-2-3-1 در بارسلونای فصل بعد به حال وراتی خیلی فرقی نمی کند، چرا که نقشش در کنار بوسکتس بسیار محوری است. در صورت پیوستن، او به احتمال فراوان در پست کنونی ایوان راکیتیچ در خط میانی به کار گرفته می شود.


هر چند، در تفکرات ارنستو والورده به دلیل علاقه این مربی به هافبکی نظیر راکیتیچ، می توان برای این یار کروات نیز موقعیت بازی پیش بینی کرد. رویکرد والورده به عنوان سرمربی جدید بلوگرانا با لوئیز انریکه متفاوت است. ایده های این مربی شبیه به فلسفه ای است که یوهان کرایوف در بارسلونا بنا کرد و بسیاری از مربیان نظیر گواردیولا از آن پیروی کردند. با چنین ایده آل هایی، وراتی می تواند همان کسی باشد که خط هافبک بارسلونای پس از ژاوی را دگرگون می کند، حتی اگر انتقالش رکورد نقل و انتقالات بارسلونا را با جا به جایی مواجه کند.
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲۰۲۲
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  واکنش آگوئرو به شایعه جدایی از بارسلونا (عکس)
  مخالفت هافبک ناکام با جدایی از بارسلونا
  ستاره برزیلی بارسلونا راهی میلان می شود؟
  ژاوی و تحسین نکونام در نشست مطبوعاتی
  افشای مبلغ مورد نظر بارسلونا برای بازگرداندن نیمار
  استراماچونی: وراتی را برای اینتر می‌خواستم اما...
  بارسلونا، متهم ردیف اول شب تلخ هلندی ها در آتاترک! (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان