امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تأثیر ورزش بر زیبایی و سلامت پوست

#1
ورزش علاوه بر تأثیراتی که بر تناسب اندام داره، موجب زیباتر شدن و بهبود پوست هم می­شه. یک برنامه ورزشی مرتب می­تونه به درمان­ آکنه، چین و چروک و تیرگی صورت کمک کنه. ما فکر می کنیم که ورزش برای سلامتی و سوزاندن چربی­های اضافه و داشتن اندامی متناسب مفیده، اما از فواید ورزش روی پوست و مو معمولاٌ کمتر صحبت می­شه. در ادامه این مطلب خواهید دید که تمرینات ورزشی منظم چه تأثیری بر سلامت و شادابی پوست شما داره.

طراوت و شادابی پوست

پوست شما برای سالم و شاداب موندن نیاز به اکسیژن و مواد مغذی داره. انجام حرکات ورزشی با بالا بردن تپش قلب و خون ­رسانی بهتر، اکسیژن بیشتری به پوست می­رسونه. این خون­ رسانی پوست شما رو درخشان و شاداب می ­کنه.

کاهش چین و چروک

ورزش هورمون استرس یا کورتیزول رو در سطحی مناسب کنترل می­کنه، افزایش این هورمون ترشح غدد چربی رو کاهش می­ده و درنتیجه ­ی کم شدن چربی، جوش­های صورت هم کمتر می­ شوند. همچنین سطح بالای کورتیزول باعث تولید کلاژن در پوست می­شه. افزایش این پروتئین، پوست رو سفت، لطیف و منعطف می­کنه. در واقع میشه گفت افزایش تولید کلاژن در هنگام ورزش منجر به جوانسازی پوست می­شه.

از بین رفتن آکنه

گفتیم که تمرینات منظم سرعت خون­ رسانی رو بالا می­بره، در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می­رسه. همچنین تعریق بدن موجب بیرون رفتن مواد سمی از سطح پوست و پاکسازی منافذ پوست می­شه. ورزش منظم هورمون­­ها رو هم متعادل می­کنه و از بروز آکنه­ های حاصل از بی­ تعادلی هورمون­ها جلوگیری می­کنه.

برای گرفتن نتیجه بهتر از ورزش پیشنهاد می کنیم نکاتی رو حتما رعایت کنید: همیشه دستمال یا حوله­ ای تمیز و لطیف برای پاک کردن پوستتان بلافاصله بعد از ورزش همراه داشته باشید. کسانی که اگزما دارند باید لباسی بپوشند که عرق بدن رو جذب کنه. باقی موندن رطوبت حاصل از عرق و خشک شدن آن که ممکنه در هنگام ورزش چندبار اتفاق بیفته، قسمت­های درگیر اگزما رو تحریک می­کنه و از همه مهم­تر اینکه از ورزش کردن با آرایش حتما اجتناب کنید.

موهای سالم تر

خون­ رسانی بهتر هنگام ورزش برای موها هم مفید است، رسیدن مواد مغذی به فولیکول­های مو، رشد موها رو افزایش می­ده. همچنین کاهش استرس، شکنندگی و ریزش مو را بهبود می­بخشه.

می تونیم بگیم هر نوع ورزشی موجب کاهش استرس و خون­رسانی بهتر می­شه. البته بهتره تمرینات ورزشی متنوعی داشته باشید. با سه روز در هفته و هربار ۳۰ دقیقه تمرینات ساده یوگا و یا پیاده­ روی می­تونید شاهد تغییرات مفیدی روی پوست و موهای خود باشید
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش
  کاسیمیرو در پوست کریم؛ یک تنه مساوی بارسا (عکس)
  حملات عجیب به ستاره سیاه پوست پالاس! (عکس)
  کدوم ورزش رو بیشتر می پسندید؟
  ورزش پایه و مادر ۸ ماه بدون رئیس!
  تصمیم‌گیری در مورد مسابقات غیرفوتبالی کلید خورد/ ورزش‌های برخوردی فعلا تعطیل!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان