امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راکت آبی

#1
Lightbulb 
رح پروژه:

راکت آبي وسيله ي جذاب و مهيجي است که ساخت آن ساده و در هر فضاي بازي قابل پرتاب است. يک راکت آبي در پرواز تحت تأثير 4 نيرو قرار مي گيرد؛ وزن، نيروي پرتاب، نيروهاي آيروديناميکي پسار و برآر(1). انواع بسيار گوناگوني از راکت هاي مدل وجود دارد و هر کسي با خلاقيت و لوازم در اختيارش مي تواند راکتي جديد را طراحي و پرواز دهد. تنها کافي است به يک سري اصول پروازي و فني دقت شود. در ادامه سعي مي کنيم تا اين نکات را فرا بگيريم.



خلاصه پروژه:

اين وسيله ي پرنده از محفطه ي لوله اي شکل به عنوان بدنه استفاده مي کند که بايد تحمل فشار هوا را داشته باشد. بطري نوشابه موردي بسيار خوب براي اين کار است. براي اين که شکل يک موشک را در انتها داشته باشيم تعدادي باله نيز به آن مي چسبانيم.


راکت آبي براي پرتاب به پرتاب کننده يا لانچر نياز دارد. اگرچه پرتاب کننده ها در انواع مختلفي از شکل و سايز وجود دارند، در شکل يک سکوي پرتاب کلي نشان داده شده. پرتاب کننده پايه اي دارد که راکت را هنگام پرتاب پشتيباني مي کند.



لوله پرتاب کننده به صورت عمودي روي پايه نصب شده است و قبل از پرتاب داخل راکت قرار داده مي شود. لوله پرتاب کننده توسط اتصال دهنده هايي به پمپ هوا ( مثلا تلمبه ي دوچرخه که هوا را فشرده مي کند) متصل شده است. پمپ جهت بالا بردن فشار هواي داخل بدنه راکت استفاده مي شود تا نيروي پرتاب راکت را تأمين کند. هواي فشرده با خارج شدن از نازل راکت باعث بالا رفتن راکت مي شود.
بزرگی گفت:اگر خواهی کوچکی دنیا بدانی بنگر که به کام چه کسی ست.crying
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.pkan.ir

پاسخ
 سپاس شده توسط Fire.boy
آگهی
#2
جالب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان