امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرج ارستر و برقگیر چیست ؟؟؟!!!

#1
Star 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خرید سرج ارستر یا برقگیر در شبکه های الکتریکی برای حفاظت تجهیزات در مقابل صدمات ناشی از اضافه ولتاژهای ناگهانی هم چون صاعقه و رعد و برق به کار برده می شود.
شرکت برنا نیروکاران (برنیکا) دارای نمایندگی انحصاری شرکت ابو بترمن (OBO Bettermann) و نماینده شرکت Iskra، در زمینه خرید، فروش، مشاوره وپخش تجهیزات صنعتی و سرج ارستر و برقگیر از جمله کلاس B نوع I، کلاس ترکیبی B+C، کلاس C نوع II، کلاس ترکیبی C+D نوع II+III، کلاس D نوع III، باتری های خورشیدی، خطوط تلفن، کابل کواکسیال، کابل شبکه، بریر ضد انفجار، شبکه دیتا، اسپارک گپ، کوپلاژ سیستم های ارتینگ مجزا و مختلف، شمارنده های برقگیر و صاعقه گیر، رله های اندازه گیری مقاومت زمین، ترمینال ارت یا ترمینال بار ... فعالیت دارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نحوه نصب سرج ارستر



سرج ارستر در شبکه های الکتریکی برای حفاظت تجهیزات در مقابل صدمات ناشی از اضافه ولتاژهای ناگهانی هم چون صاعقه و رعد و برق به کار برده می شود.
سرج ارسترها ، بسته به نوع کاربردشان می توانند به صورت سری یا موازی در مدار قرار گیرند. نحوه قرار گیری سرج ارستر به این صورت می باشد که همیشه بعد از کلید اصلی و قبل از کلید محافظ جان (RCD) ، از طریق پایه بر روی ریل تابلوهای برق قرار می گیرد.

اکثر سرج ارسترهای تولید شده توسط شرکت های معتبر، بصورت ماژولار هستند و از دو قطعه پایه و ماژول حفاظتی تشکیل می شود. ماژول حفاظتی بشکل خشابی از پایه خارج شده یا به آن وارد می شود. هرچند در برخی ظرفیتهای ضربه، پایه و ماژول حفاظتی یکپارچه بوده و قابل جداسازی نیستند. طول عمر سرج ارستر بستگی مستقیم به تعداد و قدرت صاعقه ها یا ضربات اضافه ولتاژهای حاصل از سوئیچینگ در شبکه دارد.




سرج ارسترها در انواع تکفاز، فاز و نول، نول، دو فاز، دو فاز و نول، سه فاز و سه فاز و نول تولید می گردند که هریک به اقتضای محل و شرایط، مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم در این رابطه عدم ارتباط داخلی سرج ارسترها با یکدیگر می باشد. مدار و عملکرد سرج ارسترها کاملا" از یکدیگر مستقل است و بر خلاف فیوزهای مینیاتوری، کلیدهای اتوماتیک یا چنین تجهیزاتی، اختلال در یکی از فازها موجب قطع هر سه خط نمی گردد. در پایه های دوپل و بالاتر، صرفا" یک شینه (باسبار) مسیرهای خروجی به ارت را به یکدیگر پل می نماید که این، تنها بمنظور کاهش میزان سیم کشی است. برخی اوقات این پل شدن در کارخانه انجام می شود که در بعضی قطعات قابل رویت و بعضی دیگر دیدنی نیست. گاهی نیز توسط کاربر شینه دلخواه استفاده می شود. نکته در اینجاست که هر چند یک سرج ارستر ممکن است سه فاز باشد، باید از شینه تکفاز برای پل کردن استفاده نمود.
از نکته فوق در زمانیکه دسترسی به سرج ارستر با پایه های 2، 3 یا 4 پل نیست می توان بهره گرفت. استفاده از چند برقگیر تکفاز یا نول تکی برای ایجاد یک سیستم حفاظتی سه فاز (یا غیره)، پل کردن پایه های به یکدیگر و اتصال به ارت شیوه مناسبی است و اصراری به استفاده از پایه چند پل نیست. البته این روش مزیتی نیز دارد، در صورتیکه تحت شرایطی یکی از مسیرهای پایه چند پل آسیب ببیند، کاربر ملزم به تعویض کل پایه می باشد اما اگر اتفاقی موجب معیوب شدن یکی از چند پایه تک پل گردد، فقط پایه آسیب دیده تعویض شده که باعث صرفه جویی در هزینه است.



در فیلم زیر طریقه نصب و قرارگیری سرج ارستر در تابلو های برق ، نشان داده شده است.


0:00
/ 2:44




تلگرام
ارتباط تلفنی
مشاوره آنلاین


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مشاهده بیشتر...
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وظایف کارشناس تولید محتوا چیست – بررسی 9 وظیفه اصلی
  دوست پسر چیست ؟
  سرویس bnpl دی جی کالا چیست؟
  IDO چیست؟ هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید!
Question دوست پسر چیست ؟
  تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت در چیست؟
  نظرتون درباره ی نسل سوخته چیست ؟ (1)
  علت افزایش قیمت پوشک بچه چیست؟
  اظهارنامه مالیاتی چیست؟ چه زمانی باید آن را تکمیل کرد؟
  دستگاه پرس برک چیست ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان