امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عربستان وادار به تمکین میزبانی ایران می‌شود؟

#1
عربستان وادار به تمکین میزبانی ایران می‌شود؟

وزیر ورزش و جوانان از تلاش های این وزارت خانه برای حضور عربستان در ایران خبر داد. 

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اشغال سفارت عربستان در ایران بود که روابط میان تهران و ریاض به تنش کشیده شد و در این میان ورزش یکی از مسائلی بود که خیلی زود وارد این تنش شد.

مسئولان ورزش عربستان اعلام کردند که به دلیل عدم امنیت در ایران ورزشکاران این کشور به عربستان سفر نخواهند کرد تا تنش به ورزش کشیده شود. بعد از این اتفاق در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی و عربستانی از سفر به کشورهای مقابل خودداری کردند. هر چند مسئولان ایرانی و عربستانی پیش از شروع فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان تلاش کردند تا از طریق میز مذاکره این موضوع را حل کنند اما باز هم این اتفاق رخ نداد تا باز هم تنش میان دو کشور ادامه پیدا کنند.

وزارت ورزش و جوانان اما تلاش های خود برای حل این بحران در عرصه ورزش را آغاز کرده است. دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این باره می گوید: پیگیری هم از طریق محافل بین المللی و هم آسیایی در حال انجام است. وقتی ما امنیت‌مان اینقدر تامین است که کشورهایی که مشکل دارند بازی‌های خود را در ایران برگزار می‌کنند هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس موضوع ناامنی را مطرح و بهانه کنند.

اشاره وزیر ورزش و جوانان به برگزاری دیدارهای دو کشور عراق و افغانستان در ایران است. استادیوم های ایرانی در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی میزبان دیدارهای تیم های این کشور بودند و وزیر ورزش و جوانان عقیده دارد حالا که ایران برای میزبانی از این مسابقات شایستگی دارد، باید دیدارهای خود را نیز در ایران برگزار کند.

سلطانی فر در ادامه درباره پیگیری های انجام شده در این پرونده، گفت: خوشبختانه پیگیری‌هایی انجام شده در محافل بین المللی ورزشی به نقطه ای می‌رسد که ما را امیدوار می‌کند که عربستان مجبور به تمکین حضور در ایران کند. ما هرلحظه فکر می‌کنیم که می‌توانیم. ما یک مرحله توانستیم موافقت CAS را بگیریم. این نظر جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند مسابقات را برگزار کند و امنیت دارد و مراحل پایانی را طی می‌کنیم. با مسوولان حقوقی فدراسیون فوتبال این مساله را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم هرلحظه این نظر نهایی را به سود ایران کسب کنیم و برگزاری مسابقات طبق روال سابق شود.

در جریان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری تیم های ایرانی از این موضوع متضرر شدند و نتوانستند از حق میزبانی خود استفاده کنند. پرسپولیس نماینده ایران در جمع 8 تیم برتر مسابقات مجبور است دیدار حساس خود را خارج از خانه برگزار کند و دیگر نمایندگان ایران نیز در مرحله گروهی نیز با این دردسر رو به رو بودند اما حالا وزارت ورزش به دنبال حل این پرونده است تا مشکلات را برطرف کند
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  لیگ قهرمانان آسیا در عربستان پخش نمی‌شود
  اخطار سفت و سخت AFC به نمایندگان عربستان
  کار استقلال در عربستان سخت شد (عکس)
  رونالدو پول عربستان را نمیخواهد.
  النصر مایه تمسخر هواداران فوتبال عربستان(عکس)
  میزبانی فینال آسیا از پرسپولیسی ها گرفته می شود ؟
  نامشخص بودن وضعیت میزبانی ایران از رقابتهای بین‌المللی سوارکاری
  خاطره‌بازی با مهاجرانی درباره بازی ایران و فرانسه/ تقابل پلاتینی و ستاره‌های ایران +
  تعبیر عجیب درودگر از درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان