امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟

#1
10 هکر معروف در جهان را بشناسید! در اینجا قصد داریم ضمن بررسی فعالیت‌های سلاطین سایبری ، سرنوشت آنان را در زیر ذره‌بین قرار دهیم.


همه هکرها را نمی‌توان با عنوان «شرورهای دنیای اینترنت» نامگذاری کرد! هکرهای خوب با نام هکرهای کلاه سفید (White-Hat Hackers) شناخته می‌شوند و عمدتا در تلاش برای بهبود امنیت سیستم‌های کامپیوتری هستند. هکرهای کلاه خاکستری (Gray-Hat Hackers) به آن دسته از شرورهایی اطلاق می‌گردد که تنها با جنبه سرگرمی به این کار نگاه می‌کنند و در آخر، مخرب‌ترین نوع هکرها را با هکرهای کلاه سیاه (Black-Hat Hackers) نام‌گذاری کرده‌اند.
تاریخچه دنیای امنیت و شبکه نشان می‌دهد که فعالیت هکرهای کلاه سیاه بسیار خطرناک و مخرب است. در اینجا سعی داریم تا با معرفی 10 هکر معروف در جهان ، فعالیت‌های آنان را در زیر ذره‌بین قرار داده و اهداف آنان از این فعالیت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
معرفی 10 هکر معروف در جهان و سرنوشت هریک از آنان
1- کوین میتنیک (Kevin Mitnick)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
وزارت دادگستری ایالات متحده او را با لقب «تحت تعقیب ترین یاغی رایانه‌ای در تاریخ آمریکا» می‌شناسد! این عبارت به خودی خود نمایانگر میزان شرارت او را در دنیای Hک و امنیت سیستم‌های کامپیوتری است. داستان شرارت‌های کوین میتنیک بسیار خوفناک است و بخش بزرگی از فعالیت‌های او در زمینه دزدی کلمه‌های عبور کاربران به کمک مهندسی اجتماعی خلاصه می‌شود. جالب است بدانید که داستان فعالیت‌های سایبری او، محوریت اصلی فیلم Track Down را تشکیل می‌دهد.
فعالیت‌های سایبری: کوین میتنیک به جرم Hک کردن شبکه کامپیوتری یک شرکت تجهیزات دیجیتالی، 1 سال از عمر خود را در زندان سپری کرد. پس از آزادی از زندان نیز، به مدت 3 سال تمامی فعالیت‌های او تحت نظر قرار داشت. پیش از پایان این دوران، او فعالیت 2.5 ساله خود را در زمینه دزدی داده‌های محرمانه شرکت‌ها و همچنین نقض قوانین امنیت ملی آغاز کرد.
سرنوشت: او سرانجام به جرم فعالیت‌های شرورانه دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد. پس از پایان این دوره محکومیت 5 ساله تاکنون، او به عنوان یک مشاور و سخنران امنیتی رایانه‌ای فعالیت می‌کند. درحال حاضر میتنیک یک شرکت مشاوره امنیت رایانه‌ای با نام Mitnick Security Consulting دارد.
2- جاناتان جیمز (Jonathan James)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
جاناتان جیمز که با نام مستعار “c0mrade” فعالیت می‌کرد، داستانی غم‌آنگیز دارد! او فعالیت‌های سایبری خود را از سنین نوجوانی آغاز کرد و موفق به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هک  کردن چندین شبکه تجاری و دولتی شد. فعالیت‌های شرورانه جیمز در دنیای دیجیتال، او را در لیست 10 هکر معروف در جهان جای داد. فعالیت‌هایی که در نهایت او را در سنین نوجوانی روانه زندان کرد.
فعالیت‌های سایبری: جاناتان جیمز موفق به نفوذ در شبکه آژانس فضایی ناسا (NASA) شد و سورس‌ کدهای نرم افزار اختصاصی آنان را دانلود کرد. ارزش این نرم افزار، بالغ بر 1.7 میلیارد دلار بود و آژانس فضایی ناسا به منظور رفع این نقص امنیتی، مجبور شد به مدت 3 هفته شبکه‌های کامپیوتری خود را خاموش کند! غیرفعال بودن شبکه‌های کامپیوتری در این مدت زمان، 41 هزار دلار ضرر مالی را به ناسا تحمیل کرد.
سرنوشت: در سال 2007، چندین کمپانی معتبر قربانی حملات سایبری او شدند. با وجود اینکه جیمز تمامی اتهامات وارده را رد می‌کرد، به عنوان اصلی‌ترین مضنون این پرونده‌های سایبری دستگیر شد. سرانجام جاناتان جیمز در سال 2008 با تفنگ شات‌گان خودکشی کرد.
3- آلبرت گونزالس (Albert Gonzalez)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
آلبرت گونزالس، رهبر یک گروه هکری تحت عنوان “ShadowCrew” بود. فعالیت‌ های سایبری این گروه هکری، به دنیای واقعی راه پیدا کرد و جرایم بسیار بزرگی را جرقه زد. اعضای این گروه هکری علاوه بر Hک کارت‌های اعتباری و فروش شماره‌های آنان، به فروش مدارک جعلی از قبیل کارت بیمه‌های درمانی و همچنین جعل هویت مشغول بودند.
فعالیت‌های سایبری: گونزالس با فعالیت‌های چشم‌گیر در فضای Hک و امنیت، به عنوان یکی از 10 هکر معروف در جهان شناخته می‌شود؛ چرا که تنها در مدت 2 سال موفق شد 170 میلیون کارت اعتباری و کارت‌های ATM را Hک کند! او همچنین توانست به دیتابیس کمپانی‌های تی‌جی‌ایکس (TJX) و سیستم‌های پرداخت هرت لند (Heartland) نفوذ کند و تمام شماره‌های مربوط به کارت‌های اعتباری آنان را نیز به دست آورد.
سرنوشت: آلبرت گونزالس سرانجام از سوی دادگاه به 20 سال زندان محکوم شد و قرار است در سال 2025 از زندان آزاد شود.
4- کوین پولسن (Kevin Poulsen)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
کوین پولسن که با نام مستعار «دانته تاریک» (Dark Dante) فعالیت می‌کرد، با استفاده از دانش چشم‌گیر خود در زمینه Hک سیستم‌های تلفنی، شهرت 15 دقیقه‌ای عجیبی را کسب کرد! چیزی که کوین پولسن را در لیست 10 هکر معروف در جهان جای داد، نبوغ تحسین‌برانگیز او در زمینه Hک از طریق امواج رادیویی بود. شبکه رادیویی KIISFM در سال 1991 میلادی، یک مسابقه تلفنی را را برگذار کرد و در این لحظه قصد داشت که ضمن تماس با برنده این مسابقه، او را به عنوان برنده اتومبیل پورشه S2944 معرفی کند. کوین پولسن با Hک سیستم‌های مخابراتی، از سوی این شبکه رادیویی به عنوان برنده این مسابقه معرفی شد! پولسن از سوی رسانه‌های مطبوعاتی با نام هانیبال لکتر (Hannibal Lecter) جرایم کامپیوتری شناخته می‌شود.
فعالیت‌های سایبری: کوین پولسن با نفوذ در سیستم‌های پلیس فدرال، در لیست افراد تحت تعقیب سازمان FBI قرار گرفت. او در یک سوپرمارکت دستگیر و به 51 ماه زندان و همچنین پرداخت جریمه 56 هزار دلاری محکوم گردید.
سرنوشت: کوین پولسن، مسیر زندگی خود را پس از آزادی از زندان در سال 1995 به کلی تغییر داد. او فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار و سردبیر ارشد در مجله ماهانه Wired آغاز کرد. همچنین در سال 2006، به شناسایی 744 متخلف جنسی در MySpace کمک کرد.
5- گری مک کینون (Gary McKinnon)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
گری مک کینون که در فضای اینترنت با نام مستعار «سولو» (Solo) شناخته می‌شود، سابقه بزرگ‌ترین Hک سیستم‌های نظامی را به خود اختصاص داده است!
فعالیت‌های سایبری: او در یک دوره 13 ماهه از فوریه 2001 تا مارس 2002، توانست به سیستم‌های ارتش ایالات متحده و آژانس فضایی ناسا نفوذ پیدا کند. او مدعی بود که Hک کردن این سیستم‌های کامپیوتری، تنها با هدف جستجوی اطلاعات مربوط به انرژی آزاد و مخفی‌سازی‌های دولت از یوفوها انجام گرفته است. اما دولت ایالات متحده اعلام کرد که این هکر، بخش مهمی از اطلاعات سیستم‌های کامپیوتری را حذف و تعداد 300 کامپیوتر را غیرقابل استفاده کرده و در مجموع 700 هزار دلار ضرر مالی را به دولت تحمیل نموده است.
سرنوشت: مقامات ایالات متحده با متهم کردن مک کینون به وارد کردن خسارت 700 هزار دلاری، خواستار استرداد وی برای محاکمه در خاک آمریکا شدند. مک کینون در سال 2005 به خاک آمریکا منتقل و پس از چندین تجدید نظر، ترزا می (Theresa May) استرداد او را به علت بیمار بودنش، خلاف حقوق انسانی دانست و از محاکمه او جلوگیری کرد.
6- رابرت تاپان موریس (Robert Tappan Morris)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
رابرت تاپان موریس، دانش فوق‌العاده کامپیوتری خود را از پدرش رابرت موریس(Robert Morris) که از دانشمندان کامپیوتری در آزمایشگاه‌های بل و NSA بود آموخت. رابرت تاپان موریس اولین کرم کامپیوتری را ساخت و با همین فعالیت شرورانه سایبری، به عنوان یکی از 10 هکر معروف در جهان لقب گرفت.
فعالیت‌های سایبری: در سال 1988 میلادی، او زمانی که دانشجوی دانشگاه کورنل بود کرم «موریس» (Morris Worm) را نوشت. هدف از این برنامه، اندازه‌گیری فضای اینترنت بود؛ اما این برنامه دارای یک نقص بزرگ بود: کامپیوترها می توانستند چندین مرتبه به آن آلوده شوند و هربار آلوده شدن سیستم‌ها، سرعت سیستم را به صورت پله‌ای کاهش می‌داد. در نهایت این کرم تعداد 6 هزار کامپیوتر را غیرقابل استفاده کرد.
سرنوشت: در سال 1989 میلادی، رابرت تاپان موریس به علت نقض قوانین و نفوذهای غیر مجاز کامپیوتری مجرم شناخته شد. دولت آمریکا، او را به 3 سال زندان و 400 ساعت خدمات عمومی و جریمه 10 هزار دلاری محکوم کرد. او سرانجام کمپانی Y Combinator را تاسیس کرد و اکنون به عنواناستاد دانشگاه مؤسسه فناوری ماساچوستمشغول به کار است.
7- لوید بلنکن شیپ (Loyd Blankenship)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
لوید بلنکن شیپ که در دنیای کامپیوتر با نام مستعار «مرشد» (The Mentor) شناخته می‌شد از دهه 70 میلادی فعالیت خود را آغاز نمود. او در گذشته عضو چندین گروه هکری بود که از مهم‌ترین آنان می‌توان به گروه Legion of Doom اشاره کرد.
فعالیت‌های سایبری: بلنکن شیپ بیانیه‌ای را با نام «مانیفست هکر» پس از دستگیری در سال 1986 میلادی منتشر کرد. این بیانیه را به عنوان متون مرجع فرهنگ هکرها می‌شناسند و با هدف نمایاندن دیدگاه هکرهای نسل اول به دنیا منتشر شد.
سرنوشت: بلنکن شیپ در سال 1989 توسط استیون جکسون (Steve Jackson) به استخدام کمپانی او درآمد تا بر روی GURPS Cyberpunk کار کند. سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا در سال 1990 میلادی به خانه او یورش برد و مجموعه قواعد موجود در این بازی را مصادره کرد. او اکنون از دنیای Hک و امنیت فاصله گرفته و به عنوان یک موزیسین و دولوپر بازی‌های کامپیوتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
8- جولین آسانژ (Julian Assange)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
جولین آسانژ فعالیت‌های خود را از سن 16 سالگی با نام مستعار «مندکس» (Mendax) آغاز کرد. در طول 4 سال، او توانست تعداد بسیاری از شبکه‌های دولتی، شرکت‌های بزرگ و آموزشی مانند پنتاگون، ناسا، لاکهید مارتین، سیتی بانک و دانشگاه استنفورد را Hک کند.
فعالیت‌های سایبری: آسانژ در سال 2006 تصمیم گرفت ویکی‌لیکس (WikiLeaks) را به عنوان سامانه‌ای جهت انتشار اسناد لو رفته راه‌اندازی کند. دولت ایالات متحده تحقیقات علیه او را در سال 2010 آغاز کرد تا آسانژ را تحت قانون جاسوسی 1917 دستگیر کند.
سرنوشت: آسانژ به علت ترس از استرداد به ایالات متحده، اکنون در سفارت اکوادور در لندن نگهداری می‌شود.
9- گاسیفر 2.0 (Guccifer 2.0)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
او کیست؟ یکی دیگر از هکرهای حاضر در لیست 10 هکر معروف در جهان گاسیفر 2.0 نام دارد. در واقع هیچ‌کس از واقعیت او اطلاع ندارد! او ممکن است که یک شخص و یا یک گروه باشد. لازم به توضیح است که نام گاسیفر، به منظور ادای احترام به هکر معروف رومانیایی انتخاب شده که اغلب مقامات دولتی ایالات متحده را مورد حملات سایبری خود قرار می‌داد.
فعالیت‌های سایبری: در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در سال 2016، شبکه کنوانسیون ملی دموکرات ها Hک شد. هزاران سند از این شبکه بر روی ویکی‌لیکس و سایر وب‌سایت‌های اینترنتی منتشر گردید. بسیاری بر این باورند که گاسیفر 2.0 در واقع یک پوشش برای جاسوسی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا است. اما در مصاحبه با مجلات خبری، گاسیفر 2.0، خود را مردی با ملیت رومانیایی معرفی کرد.
سرنوشت: گاسیفر 2.0 درست قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ناپدید شد. او در ژانویه 2017 برای آخرین بار اعلام حضور کرد تا خود را به عنوان یک فرد رومانیایی معرفی کند تا موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.
10- انانیموس (Anonymous)
معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟ 1
گروه هکری انانیموس یا ناشناس‌ها، مشهورترین هکرها در تمام دوران‌ و یکی از برجسته‌ترین هکرها در لیست 10 هکر معروف در جهان هستند. همانطور که از نام آنان برمی‌آید، هیچ‌کس از ملیت و یا محل آنان خبر ندارد؛ چرا که اعضای آن ممکن است به هر زبانی سخن گفته و یا دارای هر نژاد و ملیتی باشند! انانیموس یک شخص نیست؛ بلکه یک گروه غیرمتمرکز از هکرها است که فاقد عضویت رسمی و سلسله مراتبی هستند. هر شخصی می‌تواند در قالب نام انانیموس به فعالیت‌های خود بپردازد!
فعالیت‌های سایبری: فعالیت رسمی انانیموس از سال 2003 با حملاتی وسیع به چندین هدف برجسته از قبیل آمازون، پی پال، سونی، کلیسای باپتیست وستربورو، کلیسای ساینتولوژی، بخشی از شبکه تاریک (دارک وب) و همچنین دولت‌های استرالیا، هند، سوریه، ایالات متحده و ده ها تن دیگر آغاز شد.
سرنوشت: انانیموس همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. از سال 2011، گروه هکری انانیموس به دو دسته LulzSec و AntiSec تقسیم شدند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، AamIrSaAm ، ⓩⓐⓗⓡⓐ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط فالگیران سایبری..♡
  دختر پشمالو معروف به دختر‌ گربه ای (عکس)
  رقصنده معروف و شاخ اینستاگرام خودکشی کرد ( عکس )
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  حملات سایبری گسترده به تأسیسات زیربنایی رژیم صهیونیستی با عبارت «شمارش معکوس برای محو
  ترسناک ترین سلفی جهان !
  زیباترین امضای جهان در گینس ثبت شد (عکس)
  مدیرعامل بیمه میهن معرفی شد !
  علت بازداشت پویان مختاری شاخ معروف اینستاگرام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان