امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خرس‌های آبی هشت‌پا آخرین بازماندگان زمین خواهند بود..

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خرس‌های آبی هشت‌پا آخرین بازماندگان زمین خواهند بود.. 1


دانشمندان موجوداتی را شناسایی کرده‌اند که به باور آن‌ها، آخرین شکل حیات خواهند بود که پس از خاموش خورشید جان سالم به درمی‌برند. محققان می‌گویند، پس‌ازاین که انسان‌ها از زمین محو شدند (انقراض یا مرگ دسته‌جمعی به هر شکلی)، خرس‌های آبی یا همان تاردیگریدها که حیوانات کوچکِ هشت پایی هستند، زنده می‌مانند.

طیف وسیعی از فجایع طبیعی می‌تواند به حیات ما انسان‌ها پایان دهند، از برخورد یک سیارک یا شهاب‌سنگ بزرگ به زمین تا ابرنواختر (انفجار ستاره‌ای) نزدیک به زمین، اما هیچ‌کدام به‌اندازه‌ای نخواهند بود که تمام اشکال حیات را نابود کنند. حال، به نظر می‌رسد، خرس‌های آبی، آخرین بازماندگان زمین پس از رویدادی آخر زمانی خواهند بود. این حیوانات جان‌سخت که حداکثر نیم میلیون میلی‌متر رشد می‌کنند، می‌توانند تا ۳۰ سال بدون غذا و آب زنده بمانند و قادر به تحمل دمایی تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد هستند و بنابراین در خلأ منجمد فضا هم می‌توانند زنده بمانند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خرس‌های آبی هشت‌پا آخرین بازماندگان زمین خواهند بود.. 1

محققان در سال ۲۰۰۷، دریافتند که تاردیگریدهایی که از مأموریت فضایی ۱۰ روزه خود به زمین بازگشته‌اند، به طرز حیرت‌آوری زنده مانده‌اند
گروهی از محققان فرانسوی در سال ۲۰۰۷، خرس‌های آبی را به فضا فرستادند و متوجه شدند که این جانداران سرسخت قادر به زنده ماندن در شرایط دشوار فضا هم هستند. محققان دریافتند که تاردیگریدهایی که از مأموریت فضایی ۱۰ روزه خود به زمین بازگشته‌اند، به طرز حیرت‌آوری زنده مانده‌اند

دکتر دیوید اسلون، یکی از محققان این تیم تحقیقاتی از دانشگاه آکسفورد، گفت: “بسیاری از مطالعات قبلی روی فجایع آخر زمانی تمرکز کرده بودند، همچون رویدادهای نجومی به مانند، ابرنواخترها که می‌توانند نژاد انسان را به‌کلی نابود کنند. اما ما در مطالعه خود به سخت‌جان‌ترین گونه‌ها یعنی خرس‌های آبی پرداخته‌ایم.”

اسلون در ادامه گفت: “با کمال تعجب دریافتیم که اگرچه ابرنواخترهای نزدیک یا برخورد سیارک‌های بزرگ برای انسان‌ها فاجعه‌بار خواهند بود، اما هیچ تأثیری روی خرس‌های آبی نخواهند داشت. بنابراین به نظر می‌رسد که حیات پس‌ازاینکه شکل گرفت، به‌سختی کاملا از بین می‌رود. تعداد زیادی از گونه‌ها و یا حتی کل سرده‌ها منقرض می‌شوند، اما حیات به‌طورکلی به زندگی خود ادامه می‌دهد.”

دکتر آلوس باتیستا یکی دیگر از محققان این تیم تحقیقاتی می‌گوید، وجود خرس‌های آبی به جستجوی حیات فرازمینی هم کمک می‌کند. خرس‌های آبی همان قدری به دیگر موجودات زمینی نزدیک هستند که به نمونه‌های حیات در سایر سیارات. بنابراین ما یک مورد واقعی برای جستجوی حیات در مریخ و دیگر نواحی منظومه شمسی در اختیارداریم.”

این مطالعه جدید که در نشریه “Scientific Reports” منتشرشده، سه حادثه احتمالی را بررسی کرده: یک برخورد سیارکی، یک ابرنواختر و انفجار پرتوگاما. تنها دوازده جرم کیهانی از جمله سیاره کوتوله پلوتو به‌قدری بزرگ هستند که در صورت برخورد با زمین، اقیانوس‌ها را بخار کنند، اما هیچ‌کدام این اجرام در مسیر مداری سیاره ما قرار ندارند.
اخترشناس مشهور نیل دگراس تایسون باور دارد: “تاردیگریدها از همه پنج رویداد انقراض جان سالم به دربرده‌اند”

اخترشناس مشهور نیل دگراس تایسون باور دارد: “تاردیگریدها از همه پنج رویداد انقراض جان سالم به دربرده‌اند”

محققان نتیجه گرفته‌اند که یک ابرنواختر به‌اندازه کافی بزرگ است که می‌تواند تمام اشکال حیات را نابود کند. انفجارهای پرتوی گاما درخشان‌تر از ابرنواخترها هستند، اما برای اینکه تهدیدی برای حیات زمینی باشند، باید در فاصله‌ای کمتر از ۴۰ سال نوری به سیاره ما رخ دهند، بنابراین چنین خطری هم بعید به نظر می‌رسد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، _Lσѕт_ ، *yoksel* ، .امیرحسین. ، ❤nila❤
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اگر ماه نباشد چه اتفاقی برای زمین می افتد؟
  زمین ساختی
  موقعیت خورشید در تابستان نسبت به زمین
  قانون ۵ ثانیه ای در ارتباط با افتادن غذا به زمین
  زمین منظم است؟؟؟
  حیات پس از مرحلۀ “زمین گلوله برفی” چقدر پیچیده شد؟
  تنوعِ جانوری در زمین پدیدۀ جدیدی نیست!
  زمین در گذشته اَبَراقیانوس خود را بلعیده است!
  حیات بر روی زمین از چه زمانی و از کجا آغاز شد؟
  زیر زمین نیز پر از کوه است!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان