امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرستاری سالمندان

#1
همه ی انسان ها روزی به دوران پیری می رسند که امری اجتناب ناپذیر می باشد .سالمندان گنجینه های ما هستند و ما باید آنطور که شایسته و بایسته است از سالمندان خود پرستاری و مراقبت کنیم. حضور شاد آنان در منزل می تواند سبب دل گرمی همه ی افراد در خانه باشد.

آیا سالمندان به پرستار نیاز دارند؟

سالمندان علاوه بر مراقبت و رسیدگی نیاز به محبت نیز دارند. روزی خود ما نیز با افزایش سن کودکانمان به دوره ی کهنسالی خواهیم رسید و این یک اتفاق طبیعی است و هم اکنون افراد زیادی در جامعه به دوره ی کهنسالی رسیده اند و نیاز به مراقبت و رسیدگی ویژه ای دارند.
ما انسان ها در دوره ی کودکی و کهنسالی نیاز بیشتری به مراقبت داریم و شباهت های زیادی میان این دو دوره از زندگی می باشد.
سالمندان نیز درست همانند کودکان نیاز به توجه، محبت دارد و انجام امور برای آنان سخت شده و به تنهایی نمی توانند از پس برطرف کردن نیاز های روزمره خود برآیند.می توان نتیجه گرفت سالمندان عزیز ما نیز در خانه باید مورد احترام واقع شده و شایسته ی یک زندگی مرفع همراه با آسایش و آرامش می باشند.
بسیاری از ما ارزو داریم همانطور از کودکانمان مراقبت می کنیم آن ها نیز در کهنسالی از ما نگهداری کنند اما شاهدیم که این مساله به دلیل دغدغه های زیاد فرزندان آنطور که شایسته است عملی نمی شود به همین علت بسياري از ما ترسی از کهنسالی و پیری در وجودمان نهفته است و با خود فکر می کنیم که در آن هنگام کودکانمان چگونه از ما مراقبت می کنند؟آیا مارا به مراکز پرستاری و خانه سالمندان خواهند سپرد؟آیا به ما توجه خواهند نمود؟
این قبیل سوالات ذهن بسیاری از سالمندان عزیزمان را نیز در حال حاضر به خود مشغول کرده است و وظیفه ی ما این است که هرچه سریعتر این افکار را از ذهن سالمندان خود دور کرده و بگذاریم آن ها دوران سالمندی شیرینی را تجربه نمایند و آرامش و آسابش را به زندگی آن ها برگردانیم.
تفاوت پرستاری از سالمند در منزل و در سرای سالمندان:

مراکز نگهداری از سالمند این روزها پرشده از انسان هایی که دوران پیری خود را به دور از عزیزان و خانواده های خود سپری می کنند.پیرزن و پیرمردهایی که در تنهایی روز به روز افسرده تر شده و هر روز چشم انتظار مرگ می باشند.اما راه های دیگری نیز برای رسیدگی به این عزیزان می باشد تا در کنارما با دلی خوش و سرشار از امید به زندگی دوران کهنسالی خود را سپری کنند و دعای خیر آن ها همیشه راه گشای دشواری های زندگیمان شود.
استخدام پرستار سالمند:

موسسات و مراکز پرستاری از سالمندان  با آموزش عملی و علمی به نیرو های خود آن ها را آماده ی خدمت رسانی به شما و و مراقبت از سالمندان و کودکان شما می کنند.
پرستاران واحد های مراکز پرستاری با دقت توسط اساتید مجرب انتخاب و کارآزموده شده و همگي آنها با کسب تجربه و علم به گرایش نگهداری سالمند، سالمندان را بخوبي درك كرده و نیاز های روانی و جسمانی آن ها را به خوبی درک می کنند. پرسنل این مراکز در طی دوران آموزشی خود یاد میگیرند که به نحو احسنت از سالمندان مراقبت کرده و به آن ها کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.
پرستاری از سالمندان بیمار:

بعضی سالمندان مبتلا به بیماری هایی می باشند که توان انجام امور روزمره را از آن ها سلب می کند.این فراد بیشتر از هر کس دیگری نیاز به یک مراقب و پرستار می باشند تا بتوانند احتیاجات خود را از اجابت مزاج گرفته تا غذا خوردن برطرف نمایند.این گونه سالمندان هر لحظه در خطر زمین خوردن،احتراق و سوختن و خیلی حوادث دیگر می باشند که در صورت رخ دادن آن ها عواقب جبران ناپذیری برای سالمندان  عزیز رغم خواهد خورد.بنا به دلایل ذکر شده رسیدگی به این قبیل افراد نیازمند تجربه،دقت،گذراندن مراحل آموزشی و شناخت کامل آن ها می باشد تا وضع انان روز به روز بهبود یابد.
برخی  ازمراکز پرستاری غیر مجاز بدون آنکه به نیرو های خود آموزش های لازم را بدهند آن ها به منازل اعزام می کنند و پرسنل ان ها بدون توجه به نکات مهم پرستاری از سالمند به این امرمشغول می شوند و متاسفانه مشکلات و صدمات جبران ناپذیر به جسم و روان بیمار و بستگان آن پیش می آورند
اين موضوع بدیل سهل انگار بودن اعضایی می باشد که بدون تحقیق از آن مرکزپرستاری  و یا پرسنل مربوطه آن ها به منزل خود راه می دهند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان