امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رمز نگاری DNA برای نفوذ به کامپیوتر

#1
رمز نگاری DNA برای نفوذ به کامپیوتر


 دانشمندان دانشگاه واشنگتن در طی اقدامی که به تحقق ژانر علمی- تخیلی به واقعیت شباهت دارد، توانستند یک کامپیوتر را با بدافزار رمزگذاری شده در داخل یک رشته DNA آلوده کنند.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رمز نگاری DNA برای نفوذ به کامپیوتر 1  تیم تحقیقاتی برای اینکه ببیند آیا امکان آلوده سازی کامپیوتر به این شیوه ممکن است یا خیر، قبل از ایجاد یک رشته DNA  ترکیبی با رمز بدخواهانه، یک آسیب پذیری امنیتی در برنامه پردازش DNA تعریف کرد. سپس، کامپیوتر این رشته آلوده را تجزیه و تحلیل کرد؛ محققان توانستند به دلیل بدافزار موجود در  DNA از راه دور کامپیوتر را مورد استثمار و استفاده قرار بدهند. نتایج این تحقیق در مقاله جدیدی منتشر شده است .«تادایوشى کُنو» استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن گفت: «ما میخواستیم ببینیم چه خطرات امنیت کامپیوتری جدیدی در برهم کنش میان اطلاعات زیست مولکولی و سیستم های کامپیوتری وجود دارد و سپس آنها را تحلیل کنیم.»




واحدهای ساختاری اصلی DNA «دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نوکلئوتید » نامیده می شوند و با حروف A ، C ، G و  T ذخیره می شوند. این شیوه مرتب سازی به دانشمندان اجازه می دهد تا مرتبه نوکلئوتیدها را تعیین کرده و اطلاعات ژنتیکی درون رشته ها را تجزیه و تحلیل نمایند. هزینه مرتب سازی به میزان صدهزار برابر در ده سال گذشته کاهش پیدا کرده است. پس از مرتب سازی، داده های DNA با استفاده از چندین برنامه کامپیوتری مورد پردازش و تحلیل قرار می گیرد. فناوری مدرن زمینه را برای پردازش همزمان صدها میلیون رشته  DNA فراهم می آورد. اگرچه کنترل کامپیوترها با استفاده از  DNA فقط در فیلم ها مقدور بنظر می رسید، اما ظاهرا در زندگی واقعی نیز بر آن جامه عمل پوشانده اند.


دانشمندان با تاکید بر اینکه جای نگرانی وجود ندارد، خاطر نشان کردند: «ما هیچ مدارکی برای باور به این مسئله نداریم که امنیت توالی DNA یا داده های DNA مورد حمله قرار گرفته است. ما این نتایج را بعنوان اولین گام برای تامل در خصوص امنیت کامپیوتر در اکوسیستم توالی DNA قلمداد می کنیم.» آنها در ادامه توضیح دادند: «یکی از اهداف اصلی مطالعه حاضر، درک بهتر امکان حملات تزریق رمز DNA محور بود.» ماه گذشته، دانشمندان موفق شدند GIF یک اسب را درون DNA یک باکتری زنده جاگذاری کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
رمز نگاری DNA برای نفوذ به کامپیوتر 1
پاسخ
 سپاس شده توسط شب بو ، Mr. Potato Head
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟
  شباهت‌های مغز انسان و کامپیوتر
  گلوله چقدر در آب نفوذ می کند؟
  محدودیت‌های ادواری و نفوذ باد
Smile 30 راه برای نفوذ در دیگران
  کامپیوتر دوستان بخوانند
  کامپیوتر خودرا چگونه تمیز کنیم؟
Heart چگونه کامپیوتر خود را به حمام ببریم؟
  ابر کامپیوتر 2/2 میلیون پوندی برای کیهان شناسی ساخته شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان