امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی علائم کیست مویی و انواع درمان های آن

#1
مقدمه :
کیست مویی (سینوس پیلونیدال) معمولاً یک بیماری است که بیشتر در ناحیه سرین رخ داده و در نقاط دیگر بدن مانند زیر بغل، ناف و... به ندرت اتفاق می افتد. در صورت ابتلا به این بیماری، لیزردرمانی یکی از بی خطرترین راه های درمانی است که پس از عمل جراحی با روش مخصوص حذف موهای زائد دیگر، این ناحیه را عاری از مو می کنند.

بررسی علائم کیست مویی و انواع درمان های آن 1

علت

علت دقیق این عارضه مشخص نیست. نظریه های متعددی در این رابطه مطرح می شود. برای مثال، یک نظریه بر این مبنا است که مشکل از یک ناهنجاری جزئی شروع می شود که به صورت مادرزای در پوست بین سرین ها وجود دارد. این نظریه به خوبی توضیح می دهد که چرا این عارضه در بعضی از خانواده ها بوجود می آید. بخشی از این ناهنجاری در این قسمت از پوست به این دلیل است که موها داخل پوست رشد می یابند، نه خارج از آن.
نظریه دیگر بر این اساس است که بین سرین ها حفره های پوستی ایجاد می شود. این حفره ها در نتیجه فشار موضعی یا سایشی است که باعث آسیب وارد شدن به ساختارهای کوچک زیر پوست که مسئول ساختن مو هستند ( فولیکول مو) می شود. به دلیل فشار موضعی، رشد مو در گودی بین سرین به حفره های پوستی منتقل می شود.
دلیل این عارضه هر چه باشد، وقتی تکه های مو در پوست گیر بیفتند باعث به خارش افتادن آن می شوند و التهاب ایجاد می شود. پوست ملتهب به سرعت عفونی می شود و عفونت مکرر یا پایدار در ناحیه مورد نظر ایجاد می شود. عفونت باعث بوجود آمدن سینوسی می شود که شامل تکه های شکسته شده مو می شود.
یک بیماری مشابه بین انگشتان آرایشگرها ایجاد می شود که ناشی از وارد شدن موی مشتری به پوست مرطوب و آسیب دیده است).
اگر چه علت دقیق این بیماری شناخته شده نیست، گفته می شود که علت آن ترکیبی از موارد زیر است:

تغییر هورمون ها ( این عارضه پس از سن بلوغ پیش می آید)

رشد مو

سایش ( سایش لباس یا ناشی از نشستن برای مدت طولانی)

عفونت

کاربرد لیزر در درمان کیست مویی
۱-استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زایدلیزر های مختلفی با طول موج های گوناگون
برای ازبین بردن موهای زائد استفاده می شوند. موهای مشکی وضخیم به این لیزرها خیلی خوب جواب می دهند و اتفاقا همین نوع از موها در بروز کیست مویی نقش دارند. بیمار باید بعد از عمل نظافت این ناحیه را رعایت کرده و از رشد موهای زائد در این ناحیه جلوگیری کند. نواحی یک تا دوسانتیمتر اطراف محل عمل شده و قسمت تحتانی تا ناحیه مقعد باید بطور مرتب از نظر رشد موهای زائد بررسی شده و تمیز شود. لیزر موهای زائد را می توان از بعد از عمل شروع کرد
۲-استفاده از دیود لیزر در درمان کیست موییدر مراحل اولیه بیماری می توان با فیبر دیود وارد کیست شده وجداره ی کیست را از بین برد، در این صورت نیاز به جراحی نیست . بعد از اینکه فیبر لیزر خارج شد سینوس مویی برداشته شده و یک زخم بیضوی کوچک ایجاد می شود. این زخم چند روزی ترشح داشته تا اینکه جدار و محتویات کیست بطور کامل دفع شده وسپس زخم ترمیم می شود.
۳-استفاده از لیزر پرتوان برای برداشتن کامل ضایعه در مراحل پیشرفته کیست موییبا این لیزر
می توان بافت حاوی کیست را بطور کامل برداشت. این روش در عمل کیست مویی وسیع؛ کیست مویی با سینوس های متعددو کیست مویی عارضه دار استفاده می شود. محاسن استفاده از این لیزر در عمل کیست مویی شامل موارد زیر است:- به علت بسته شدن عروق کوچک توسط لیزر خونریزی حین عمل کیست مویی به حداقل می رسدلیزر عروق لنفاوی باز شده ی حین عمل کیست مویی را می بندد و در نتیجه ورم و درد بعد از عمل بسیار کاهش می یابد- لیزر عصب های قطع شده ی حین برش جراحی را ترمیم می کند و به همین علت درد بعد از عمل کیست مویی کاهش میابد.- و از همه مهمتر اینکه لیزر پرتوان کیست مویی هنگامی که به بستر زخم تابانده می شود باعث از بین رفتن ریشه های باقیمانده احتمالی حین عمل کیست مویی می شود.
دوره ی پس از جراحی کیست مویی:
زخم باید کاملا تمیز و عاری از مو نگهداری شود. طبق توصیه ی جراحان معمولا باید زخم را حتی پس از التیام عاری از مو نگه داشت و هر چند هفته یک بار موها را به روش های گوناگون از بین برد که در این صورت احتمال برگشت بیماری کاهش می یابد.

منبع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
درمان کیست مویی با لیزر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان