امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شيوه استفاده صحيح از NOTEBOOK

#1
همانطور که می دانید امروزه لپ تاپ ها بین کاربران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند اما شارژ باتری نوت بوک و به نوعی شارژ کردن آن تبدیل به یک معضل اساسی برای کاربران شده است تا آنجا که همه باید همیشه نگران از هوش رفتن لپ تاپ خود هنگام کار باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با چند روش جهت اطمینان از شارژ لپ تاپ آشنا کنیم، همچنین برای یادگیری و آشنایی بیشتر با قطعات سخت افزاری لپ تاپ ها می توانید به مقاله های در زمینه آموزش تعمیرات لب تاب و نحوه عیب یابی کامپیوتر و تبلت مراجعه کنید.

نگهداری صحیح لپ تاپ

لازم است که نکاتی ساده اما کارا را درباره نگهداری دستگاه لپ تاپ خود بدانیم تا کمتر به مشکل بخوریم. از مهمترین مسائلی که لپ تاپ آسیب میبیند، بخش شارژ (باتری)، قسمت درایو،‌ هارد دیسک و چیپ گرافیک لپ تاپ میباشد. با اهمیت به این مطالب هیچوقت لپ تاپ دچار آسیب نمیشود.

روش استفاده از باطری و برق

برای بار اول حتماً دستگاه بمدت ۸ ساعت شارژ شود.
بعد از بار اول در صورت استفاده از برق حتماً به شارژر باطری توجه کنيد.
اگرباطری شما 100% شارژ شده و چراغ جلوی سيستم ازحالت نارنجی به سبز تغيير رنگ داده، حتماً سيستم خود را از برق کشيده و فقط با باطری کار کنيد. هنگام استفاده از باطری زمانی که باطری رو به اتمام است در صفحۀ ویندوز شما علامت LOW BATTERY ظاهر می شود در صورت عدم توجه به این علامت، دستگاه بعد از چند دقيقه خاموش می شود. البته این ALARM قابل تنظيم می باشد. شما می توانيد طوری تنظيم کنيد که مثلاً ۱۰ دقيقه قبل از اتمام باطری، اعلام شود. از قرار دادن نوت بوک در شرایط زیر خودداری کنيد.
نور مستقيم آفتاب, محيط مغناطيسی, باران و محيط های مرطوب تکان شدید مخصوصاً در هنگام روشن بودن نحوۀ استفاده از DVD/CD  بعد از باز کردن درایو، CD مورد نظر را داخل سيستم قرار داده و از وسط CD مربوط فشار دهيد. از فشار بيش از حد به کناره های CD جداً خودداری فرمایيد. درمورد RW DVD,CD RW نوت بوک ها صرفاً برای پشتيبان گيری استفاده شود.

چند نکته درباره نگهداری از آداپتور

آداپتور نوت بوک را به هيچ دستگاه دیگری متصل نکنيد. روی سيم آداپتور، هيچ جسم سنگينی قرار ندهيد و روی آن نایستيد. سيم آداپتور را در مسير رفت و آمد، قرار ندهيد. برای جدا کردن آداپتور از برق، هيچگاه سيم آداپتور را نکشيد وفقط از دو شاخه بکشيد. سعی کنيد برای ارتباط برق با آداپتور از سيم بلند استفاده نشود. شيوه تميز کردن دستگاه با توجه به حساسيت فوق العاده NOTEBOOK از هيچ نوع محلول پاک کننده ای جهت تميز کردن آن استفاده نشود تنها برای تميز کردن قاب و بدنه دستگاه از پنبه مرطوب به آب استفاده شود. ازهيچ نوع اسپری و مایعی برای تميز کردن کيبورد استفاده ننمایيد. برای تميز کردن LCD با فشار خيلی کم (تقریباً مانند لمس کردن) کشيده شود و بعد از آن بلافاصله با یک پنبه خشک، پاک شود. توجه داشته باشيد هنگامی که NOTEBOOK را داخل کيف می گذارید پشت note book (محلی که فيشهای ورودی و خروجی وجود دارد) باید پایين کيف باشد. بدین ترتيب وقتی کيف در دست حمل می شود قسمت پشت دستگاه بسمت پایين وروی آن بسمت بالا قرار می گيرد و از آسيب به صفحه LCD و پنل جلو، جلوگيری می شود. حتماً بند داخل کيف را روی نوت بوک بصورت کمربند ببندید. در داخل کيف از قسمتهایی که برای قرار دادن تجهيزات دیگر تعبيه شده است ترجيحاً استفاده نکنيد و از روشن کردن در داخل کيف جداً خودداری فرمائيد.
اخطار: از دست زدن به هدها و اپتيك های سيستم جداً خودداری فرمایيد. در خاتمه نگهداری و مراقبت صحيح از دستگاه باعث عمر طولانی نوت بوک شما می گردد. شایان ذکر است که صدمات فيزیکی وارده به نوت بوک تقریباً جبران ناپذیر می باشد.

طریقه نظافت لپ تاپ

سعی کنید لپ تاپ را روی فرش و یا نقاطی که گرد و غبار زیاد بخود میگیرند کمتر استفاده کنید. در هر صورت هر چند ماه با جاروشارژی با فشار کم از نقاط زیر لپ تاپ که فن دستگاه میباشد، آنرا تمیز کنید. از کناره های لپ تاپ نیز میتوان برای تمیز کردن با جاروشارژی استفاده نمود. توجه داشته باشید در حین اینکه میخواهید با جاروشارژی اطراف و روی صفحه کلید را تمیز کنید حتما باتری را خارج کنید و لپ تاپ به برق نباشد.

هر سه سال استفاده از لپ تاپ لازم است که آنرا برای سرویس به مراکز مجاز تعمیرات لپ تاپ برده تا خمیر سلیکون تعویض و فن های دستگاه نظافت و روغن کاری مخصوص شود. بسته به استفاده هر شخص از لپ تاپ لازم است که این عمل در بازه زمانی کوتاهتر یا بیشتر انجام پذیرد.
پاسخ
آگهی
#2
انتقال داده شد
پاسخ
 سپاس شده توسط امیر‌حسین
#3
ویرایش شد!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان