امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین بازی های رومیزی دو نفره

#1
به طور کلی، بازی‌های رومیزی بازی‌هایی هستند که تجربه آنها به صورت گروهی لذت‌بخش است. اما اگر سری مقالات بازی‌های رومیزی زومجی را دنبال کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که در بین این بازی‌ها، نمونه‌هایی را حتی می‌توا به صورت تک‌نفره نیز تجربه کرد. گاهی اوقات، شما تنها با یکی از دوستانتان هستید و خبری از جمع بزرگی نیست و دوست دارید که یک بازی رومیزی را انجام دهید. در این مقاله، سعی کرده‌ایم بازی‌هایی را معرفی کنیم که مناسب جمع‌های دو نفره هستند.

بنا به اعتقاد بسیاری از خوره‌های بازی‌های رومیزی، تجربه دو نفره بازی‌ها، «چیز دیگری« است و با اینکه بسیاری از بازی‌های معرفی شده در این مطلب را می‌توانید با افراد بیشتر نیز تجربه کنید، اما تجربه دو نفره بازی،‌ فوق‌العاده عالی است. از طرف دیگر،‌ به دلیل اینکه شمار بازی‌های رومیزی دو نفره بسیار خوب، بسیار زیاد است، تصمیم گرفتیم که تعدادی بازی را در سه دسته بازی‌های سریع، بازی‌های همکاری دو نفره و بازی‌های رقابتی تقسیم کنیم و در هر گروه، تعدادی بازی را معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید. پس اگر به دنبال یک بازی خوب می‌گردید که بتوانید با یکی از دوستانتان آن را تجربه کنید،‌ با معرفی بهترین بازی‌های رومیزی دو نفره زومجی همراه باشید:

بازی‌های سریع
این بازی‌ها، بازی‌هایی هستند که به صورت معمول هر دست آنها کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و تجربه‌های فوق‌العاده‌ای برای زمانی محسوب می‌شوند که شما می‌خواهید کمی وقت بگذرانید.



Patchwork

بازی‌ Patchwork که پیش‌تر آن را در زومجی نیز معرفی کردیم، یکی از بازی‌هایی است که جدا از گیم‌پلی جذاب، از لحاظ بصری، بازی‌ فوق‌العاده زیبایی است. در این بازی، شما با حریفتان به رقابت می‌پردازید تا بتوانید زیباترین «پتو» را ببافید! با اینکه ایده اولیه بازی ممکن است کمی «حوصله‌ سر بر» به نظر برسد، بازی از مکانیزم‌های خوبی بهره می‌برد و می‌تواند برای مدت‌ها شما را سرگرم کند. در هر نوبت، شما تکه‌ای را بر می‌دارید و آن را به پتوی در حال بافت خود اضافه می‌کنید و باید در نظر داشته باشید که بین قطعات پتوی شما، فاصله‌ای وجود نداشته باشد. Patchwork یک بازی رقابتی - معمایی سریع و جذاب است. شما در این بازی که ایده بسیار ساده‌ای دارد، حتی می‌توانید با استراتژی کمی هم کثیف بازی کنید و با بستن راه حریف،‌ موجب برنده شدن خود شوید!


Battle Line / Lost Cities

با اینکه نام بازی Battle Lines، یک جنگ را تداعی می‌کند، اما بازی خشونت کمتری نسبت به اسمش دارد. در این بازی، شما باید با مدیریت کردن تیرکمان‌داران، فیل‌ها و جنگنده‌ها در یک میدان جنگ قدیمی،‌ برنده شوید. شما باید در این بازی، با جمع کردن سه رنگ یا سه عدد یکسان و اختصاص دادن یکی از ۹ پرچم بازی به آنها، برنده شوید. نکته جالب بازی، این است که شما مجبور هستید پیش از اینکه ست‌هایتان را کامل کنید،‌ حرکت خود را شروع کنید و برای همین هیجان بازی، بسیار بالاتر می‌رود. نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد، این است که می‌توانید با استفاده از کارت‌های موجود درون جعبه بازی، یک بازی کارتی دو نفره به نام Lost Cities را نیز تجربه کنید.



Jaipur

بازی‌های که در آنها مبادله صورت می‌گیرد، معمولا بازی‌هایی هستند که تجربه آنها با چند نفر، بهتر است و رقابت بیشتری را ایجاد می‌کند. بازی Jaipur با پیاده‌سازی یک سیستم اقتصادی، سعی کرده هیجان را به یک بازی مبادله‌ای دو نفره وارد کند. شما در بازی، نقش یک تاجر هندی را بر عهده دارید که با جمع کردن کالاهایی مانند لباس، طلا و چای و فروش عمده آنها، قصد دارد پول به دست بیاورد. با این حال،‌ بازاری که شما در آن حضور دارید، باعث می‌شود که شما برای خرید و فروش کالاهای خود مجبور شوید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیرید و باید با استراتژی، کالاهای مورد نظر خود را با قیمت کمتری نسبت به حریفتان خریداری کنید. یکی از نکاتی که ارزش تکرار بازی را بالا می‌رود، مکانیک‌های بازی است که هر گاه زمانی که فکر می‌کنید در بازی حرفه‌ای شده‌اید، اتفاقی می‌افتد که تمام پیش‌بینی‌های شما را نقش بر آب می‌کند!

بازی‌های همکاری دو نفره
در این بازی‌های چالش برانگیز، کسانی برنده می‌شوند که توانایی همکاری تیمی را داشته باشند و باید سعی کنند به عنوان یک تیم برنده شوند.

ه

Arkham Horror: The Card Game

بازی‌های بسیار زیادی بر اساس آثار پدر سبک وحشت یعنی اچ پی لاوکرفت در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها، بازی‌های همکاری چند نفره هستند. به هر حال اگر قرار است وارد یک دنیای ترسناک دیوانه بشوید، بهتر است یکی از دوستانتان نیز کنار شما باشد! بازی Arkham Horror: The Card Game را شاید بتوان بهترین بازی همکاری دو نفره با اقتباس از آثار لاوکرفت برشمرد. از طرفی، سادگی بازی و سرعت بالای آن نیز یکی دیگر از نکات مثبتش محسوب می‌شود. هر بازیکن، تعدادی کارت را بر اساس شخصیتی که انتخاب کرده است، در دست خود قرار می‌دهد. پس از آن، بازی آغاز می‌شود و در حین بازی، شما به رازهایی پی می‌برید و به ناگاه خود را در سناریوهای بسیار ترسناک می‌بینید و باید با همکاری یک دیگر، بخش داستانی بازی را به اتمام برسانید. تا به حال تعداد زیادی بسته الحاقی برای بازی عرضه شده است. این بسته‌های الحاقی،‌ شامل کارت‌ها و سناریوهای جدید هستند.



Pandemic: Legacy

یکی از ترندهای دنیای بازی‌های رومیزی در چند سال اخیر، بازی‌های Legacy بوده‌اند. بازی‌هایی که در حقیقت یک بار مصرف هستند و شما فقط می‌توانید آنها را یک بار تجربه کنید. تجربه این بازی‌ها، برای هر گروه منحصر بفرد است. شما در این بازی‌ها، باید روی تخته بازی، علامت گذاری کنید، کارت‌ها را پاره کنید و قطعات جدیدی را پیدا کنید. یکی از بهترین بازی‌های Legacy، بازی Pandemic: Legacy است که شما باید در آن دنیا را از شر یک ویروس کشنده نجات دهید. هر بازیکنی، دارای یک قدرت خاص است و شما با همکاری یک دیگر، بازی را به جلو می‌برید. به تازگی فصل دوم بازی نیز منتشر شده است که با استقبال فوق‌العاده گیمرها روبه‌رو شده است.



Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island

نسبت به بازی‌های دیگر، بازی رابینسون کروزوئه و ماجراهای جزیره نفرین شده، کمی پیچیده‌تر و کمی طولانی‌تر است اما کاملا ارزشش را دارد. شما در این بازی، وارد یک جزیره متروکه می‌شوید که در آن برای بقا، باید کارهایی را انجام دهید. علاوه بر غذا و سر پناه، شما باید در جزیره به اکتشاف نیز بپردازید. شما در ابتدای بازی، تصمیماتی می‌گیرید که می‌توانند در ادامه بازی، عواقب مختلفی داشته باشد. سناریوهای مختلفی نیز برای بازی وجود دارد و همچنین عمق استراتژی بازی نیز آن را به یک تجربه بسیار جالب و هیجان انگیز تبدیل کرده است.

بازی‌های رقابتی
در این بازی‌ها، شما فقط و فقط به بردن فکر می‌کنید و تمام هدفتان، این است که با بردن حریفتان، تا مدت‌ها بتوانید برای او کری بخوانید!



YINSH

می‌خواهیم فهرست بازی‌های رقابتی را با یک بازی عجیب شروع کنیم! بازی YINSH یکی از بازی‌های مجموعه‌ای از بازی‌های انتزاعی است که با نام پروژه GIPF شناخته می‌شوند. در این بازی، بازیکنان روی یک تخته شش ضلعی، با جابه‌جا کردن حلقه‌ها، علامت‌هایی روی بورد بازی به جا می‌گذارند. برای بردن بازی، شما باید زنجیرهایی از رنگ خود تشکیل دهید. اما نکته اصلی بازی این است که در هر حرکت، رنگ حلقه شما عوض می‌شود و به همین دلیل شما باید برای تمام حرکات‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید تا بتوانید ارتباطات بین زنجیرها را به درستی شکل دهید. هنگامی که شما موفق به تشکیل یک زنجیر شدید، یک حلقه از دست می‌دهید و همین اتفاق کوچک، استراتژی چیدن را راحت‌تر و بردن را سخت‌تر می‌کند.


Race for the Galaxy

با اینکه در نگاه اول به محتویات درون بازی، فکر می‌کنید با یک زبان بیگانه سر و کار دارید، اما بازی Race for the Galaxy یک بازی سریع و درگیر کننده است. شما باید با استفاده از سیاره‌ها، بیگانه‌های فضایی و تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارید،‌ امپراتوری میان‌کهکهشانی بسازید. اما نکته‌ای که بازی را جذاب می‌کند، این است که شما همیشه اختیار تام روی کارت‌هایی که بازی می‌کنید، ندارید. همین مساله، باعث می‌شود که ایجاد تعادل در بازی، به یک چالش جدی تبدیل شود. الویت بندی صحیح و ساختن دسته‌های کارت مناسب هم باعث برنده شدن شما می‌شود و هم باعث می‌شود شما حس کنید که واقعا یک تمدن فضایی را تشکیل داده‌اید!


Claustrophobia

بازی Claustrophobia را به راحتی می‌توان منحصر بفردترین بازی این فهرست برشمرد. در بازی نامتقارن Claustrophobia یکی از بازیکنان، نقش تیمی از مجرمین را بر عهده می‌گیرد که مجازاتشان، این است که شیاطین ساکن در تونل‌های بازیکن دیگر را، پاک‌سازی کنند! هر طرف بازی، دارای قوانین مربوط به خودش است اما طراحی هوشمندانه بازی، علاوه بر القای حس یک مبارزه تاکتیکی، قوانین را ساده کرده است که شما به راحتی می‌توایند آنها را یاد بکیرید. اما مهم‌ترین مولفه بازی، سرعت است. شما پس از اتمام یک دست، می‌توانید به سرعت جاهای خود را عوض کنید و یک دست دیگر بازی کنید. این مساله باعث می‌شود که هر دو طرف، شانس یکسانی برای برنده شدن داشته باشند.



منابع: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
118 فایل
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زومجی
ویرایش شد.
پاسخ
آگهی
#2
بیلیارد
پاسخ
#3
بهترین بازی خانوادگی: Mysterium
بهترین بازی تعاملی-هم‌کاری: Codenames
بهترین بازی نیمه‌سنگین: The Resistance: Avalon
بهترین بردگیم سنگین و پیچیده: Twilight Imperium
بهترین بازی برای افراد ناآشنا به بردگیم: King of Tokyo
بهترین بازی سریع: One Night Ultimate Werewolf
منبع : پلازا مگ
پاسخ
#4
(09-12-2019، 18:24)sadra winner نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
جالبه!....

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیایید اسپم ندهیم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب کم است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آن را اسراف نکنید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
water is low
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Do not waste it
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
الماء قلیل
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لا تسرفوه






پاسخ
#5
اگر تعدادتون بیشتره مثلا چهار نفر بازی ها نظیر :
monopoly 
و
uno 
هم جالب هستند.
هر دو هم به صورت فیزیکی و هم بر روی platform های مختلف موجود هست.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=265354         --     راهنمای مراحل بازی ARK
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=267097         --      آموزش قدم به قدم Dota 2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=280679          --     راهنمای بازی Destiny 2 راهنمای قدم به قدم بازی Destiny 2

دیسکورد: (بنا به دلایلی لینک ممکنه با کلیک کردن بره به یه لینک قدیمی لطفا برای جوین دادن کوپی پیست کنید)
     دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://discordapp.com/invite/eVsC79Y                             

براي مشاهده كامل عكس ها روشون كليك كنيد
منبع upload
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.akskhor.ir

((Once Upon A Time There Was Dota))


پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شایعه: بازی Resident Evil 8 سه شخصیت قابل بازی خواهد داشت
  بخش چند‌نفره‌ی بازی Star Wars: Battlefront به استیم باز می‌گردد
  سازندگان بازی The Division 2 فعلا برنامه‌ای برای عرضه این بازی بر روی Nintendo Switch
  بهترین کنترلرها برای یک بازی لذت بخش
  سازندگان بازی Days Gone در حال توسعه‌ی یک بازی AAA جدید هستند
  استودیوی سازنده‌ی بازی No Man’s Sky از عرضه‌ی محتوای بلندپروازانه برای بازی در سال ۲۰
  طراح بازی Dying Light 2: کنترلر DualSense می‌تواند یکی از بهترین‌های تاریخ باشد
  لو رفتن کد‌های اصلی دو بازی CS:GO و TF2 باعث نگرانی بازی‌بازها شده است
  لیست بهترین بازی های پولی اندروید
  حالت دو نفره بخش بتل رویال ‌Battlefield 5 مجددا غیر فعال شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان