امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جاذبه های تاریخی شهر مسکو

#1
مسکو به عنوان پایتخت روسیه دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی متعددی است که بازدید از آن ها می تواند بر لذت سفر گردشگران بیافزاید . در این مطلب 4 تا از جاذبه های تاریخی شهر مسکو معرفی شده است با ما همراه باشید .

کاخ کرملین مسکو
کرملین مسکو یکی از نمادهای پایتخت روسیه ، در طول قرن ها مرکز سیاسی این شهر بوده و محل اقامت رسمی رییس جمهور روسیه است . این مجموعه از بخش های مختلفی تشکیل شده که همگی آن ها در میان دیوارهایی بلند با برج های دیدبانی محصور شده اند . این کاخ که در قسمت شرقی میدان سرخ واقع شده یکی از جاذبه های گردشگری مسکو است که نباید فرصت بازدید و گرفتن عکس یادگاری با آن را در تور مسکو از دست داد . لازم به ذکر است که ارگ کرملین در میان فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از معروف ترین جاذبه های روسیه به شمار می آید .

میدان سرخ مسکو
میدان سرخ از دیگر جاذبه های تاریخی مسکو است که به عنوان قلب مسکو از آن یاد می شود . این میدان توسط تعدادی از بهترین جاذبه های مسکو چون کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل احاطه شده و از دیرباز تا به حال شاهد اتفاقات تلخ و شیرین زیادی در تاریخ روسیه بوده است . امروزه کمتر گردشگری پیدا می شود که به مسکو سفر کرده باشد و سری به Red Square نزده باشد .

دانشگاه دولتی مسکو
داشنگاه دولتی مسکو با معماری فوق العاده ، مساحت زیاد و قدمتی که به سال 1755 میلادی بر می گردد یکی از دیدنی های تاریخی مسکو است . این بنای زیبا و جذاب به دستور استالین ساخته شده و یکی از هفت خواهران یا آسمانخراش های استالین در مسکو می باشد . ساختمان اصلی این دانشگاه قدیمی به سبک معماری گوتیک و باروک بنا شده و در بلندترین نقطه 240 متر از زمین فاصله دارد .

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو
کلیسای سنت باسیل یا واسیلی مقدس با قدمتی که به دوران ایوان مخوف و قرن شانزدهم برمی گردد امروزه یکی از جاذبه های برتر در مسکو بوده و با معماری فوق العاده و رنگ های زیبای به کار رفته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند . علاوه بر ظاهر جذاب و معماری متفاوت ، این کلیسا با بخش های مختلف یک گالری زیبا از نقاشی های دیواری است . ساعات بازدید این کلیسا هر روز به جز سه شنبه ها و اولین دوشنبه هر ماه ، از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد .

منبع : lezatesafar.com/russia-tour
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جاذبه های گردشگری رشت
  هتل ناسیونال مسکو
  آشنایی با آیین «چِلچِلا» در شهر تاریخی مجن - سمنان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان