امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نسخه اي گياهي براي رفع دردشکم

#1
نفخ و شکم?درد از علايمي هستند که در بسياري از بيماري?هاي گوارشي ديده مي?شوند. رعايت چند نكته اساسي كه در طب سنتي به آن اشاره فراواني شده است، مي‌تواند در كاهش بروز اين بيماري نقش بسياري داشته باشد...

آب و هوا، خواب و بيداري، حركت و سكون و خوراكي و آشاميدني‌ها از عوامل مهم اين بيماري محسوب مي‌شوند. آب‌وهواي سالم در حفظ سلامت بسيار حائز اهميت است. در بسياري مواقع افراد زماني كه در سفر هستند يا با نقل و انتقالات مكاني روبرو مي‌شوند اين بيماري بيشتر سراغشان مي‌آيد. همچنين حرکت براي حيات بشر ضروري است و به همان نسبت استراحت و سکون نيز براي تجديد انرژي لازم است. تعادل خواب و بيداري در حفظ سلامت و درمان بيماري‌ها اهميت دارد. اما پرسش مهم اين است که چه گياهاني براي درمان درد شكم موثر است؟

• نعناع: بهترين گياهي كه در ميان عامه شهرت دارد، گياه نعناع است كه در 2 نوع گياهي و عرق در ميان مردم كاربرد دارد و مصرف عرق نعناع اثربخشي بيشتري نسبت به دم‌كرده گياه دارد، اما بايد به اين نكته اساسي هنگام مصرف اين گياه توجه داشت كه مصرف بيش از اندازه اين گياه باعث گشادشدن محل اتصال مري به معده مي‌شود بنابراين بيماراني كه از ريفلاكس معده رنج مي‌برند، در ميزان مصرف اين گياه بايد دقت كافي داشته باشند.

• زيره سبز، سياه، زنيان و انسيون: استفاده از زيره سبز، سياه، زنيان و گياه انسيون در كاهش نفخ شكم بسيار موثر است و بايد پس از صرف غذا از آنها استفاده شود. مي‌توان حدود نيم‌گرم زيره سياه با مقداري نبات ساييده شده را پس از صرف غذا ميل كرد. از ساييدن گياه براي طولاني‌مدت بايد خودداري كرد زيرا خاصيت گياهي مواد پس از يك هفته از بين خواهد رفت. براي هر وعده مي‌توان يكي از گياهان نامبرده را به‌صورت پودر درآورد و استفاده كرد تا اثر درماني آن محفوظ بماند.

• آويشن و دارچين: در صورتي كه پس از صرف غذا، معده شما درد مي?گيرد بهتر است نصف قاشق غذاخوري آويشن را با مقداري آب بجوشانيد و پس از آنكه جوشانده را از صافي عبور داديد، دم‌كرده آن را نيم‌ساعت پس از غذا ميل كنيد. همچنين مي‌توان نصف قاشق‌غذاخوري دارچين را نيز دم و ميل کنيد.

• دقت در خوردن مايعات: هيچ زماني همراه با غذا نوشيدني ميل نشود. همچنين بايد نيم ساعت قبل و بعد از غذا نيز از خوردن مايعات اجتناب كرد تا كمتر با مشكل گوارش روبرو شويم.

• استفاده از رژيم غذايي مناسب: افرادي كه دستگاه گوارش آنها بسيار حساس است، بايد براي خود برنامه غذايي مناسبي داشته باشند. تصور عامه بر اين است كه مصرف حبوبات نقش بسياري در درد معده و نفخ آن دارد اما بايد گفت كه استفاده از غذاهايي كه به صورت خمير تهيه مي‌شود نيز براي آنها مضر خواهد بود.

خوردن پيراشكي، خمير نان باگت، ماكاروني، پيتزا و سيب‌زميني به اين افراد توصيه نمي‌شود بنابراين بهتر است اين نوع غذاها در برنامه غذايي آنها جايگاهي نداشته باشد.
[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نسخه اي گياهي براي رفع دردشکم 1 [/img]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوچک کردن بینی با تمرینات و نسخه های خانگی
  قلب، طعمه جدیدترین نسخه ویروس کرونا
Thumbs Up آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک در ۳۱ استان/ تایید هویت بیمار با کد ملی
Lightbulb اعلام آمادگی انجمن داروسازان برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک
Thumbs Up امکان تهیه داروهای تک نسخه‌ای در هلال احمر با ارز دولتی
Lightbulb تدوین و ابلاغ نسخه جدید حداقل الزامات آزمون‌های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی
Star تهیه نسخه شهروندی پرونده الکترونیک سلامت
Shocked عوارض مصرف آنتی بيوتيک بدون نسخه پزشک
Smile نسخه ی طب سنتی برای شفای درد زانو
  نشانه ها و درمان تیروئید با بهترین نسخه ها در طب سنتی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان