امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقصد ییلاقی استان مازندران

#1
از فیلبند  تا مازیچال؛ معرفی 12 مقصد ییلاقی فوق العاده زیبای استان مازندران




تابستان، بهترین فرصت برای سفر به مناطق خوش آب و هوای کشور است و بهترین مقصد برای طبیعت گردی را نیز می توان ییلاق های سر سبز استان های شمالی برشمرد که در این روزهای گرم، آب و هوایی مطبوع و خوشایند دارند.






در همین راستا، روزیاتو در ادامه این مطلب نگاهی دارد به ۱۲ ییلاق بسیار زیبای ایران در مناطق شمالی کشور. برای آشنایی با آن ها با ما همراه باشید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1 روستایی توسط زنان در مناطق ییلاقی رامسر )
از کجا شروع کنیم؟
اگر تهران هستید، برای ییلاق گردی در استان سر سبز و قهرمان و تاریخی مازندران، توصیه ما به شما این هست که جاده فیروزکوه را برای حرکت انتخاب کنید که نسبت به جاده هراز، اگر چه مسیر شما را طولانی تر می کند، اما امن تر و فرصت درک بهتر قابلیت های طبیعی و گردشگری بین راه را برایتان فراهم می کند. استفاده از جاده فیروزکوه این فرصت را به شما می دهد که نقاط زیبای میان راه را ببینید و از نوشیدنی ها و غذاهای محلی مناطق مختلف بین راهی استفاده کنید.
در میان مسیر، پل ورسک در شهرستان سواد کوه را شاهد خواهید بود که با بیش از ۷۵ سال سابقه ساخت، یکی از شاهکارهای مهندسی ایران است.

مقصد ییلاقی استان مازندران 1(پل ورسک، یادگاری جاویدان در مسیر ییلاق های بکر شمالی ایران)
پل ورسک در شمار مهم ترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می‌شود که در مهرماه ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۳۴ ثبت آثار ملی شده است. ورسک از جمله پل ‌های استراتژیک ایران است که توسط شرکت سوئدی-دانمارکی کامپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد. این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت.
پس از آن، دیدار از روستای سنگده را پیشنهاد می کنیم. روستایی زیبا که در همه فصول سال، زیبایی خود را حفظ می کند.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از روستای سنگده)
روستای سنگده در تابستان و بهار، یکی از ییلاق های خوش آب و هوای عالی کشور هست که اتفاقا در نزدیکی تهران قرار دارد و شما می توانید با کم تر از ۲ ساعت رانندگی به آن برسید.
 یوش
روستای یوش، یکی از مناطق ییلاقی خوش آب و هوای استان سرسبز مازندران به شمار می رود. این منطقه ییلاقی در اواخر بهار و فصل تابستان، مملو از گردشگران داخلی و خارجی می شود که قصد دارند یکی از مناطق سرسبز سرزمین های شمالی کشورمان را بازدید کنند. یوش «یواش» یکی از دهستان‌های کوهستانی اوزرود پایین از بخش بلده، شهرستان نور، در استان مازندران است.
یوش در فاصله ۱۰۵ کیلومتری جنوب آمل واقع شده است. شغل اصلی مردم یوش دامداری، کشاورزی و باغداری است. امروزه بیشتر افراد میانسال و مسن، بازمانده از چهار طایفه اسفندیاری، داوودی، کریمی و جمشیدی در روستا به سر می‌برند.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از روستای یوش)
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(روستای ییلاقی زیبای یوش را با دیدار خانه قدیمی نیما یوشیچ،‌شاعر معروف معاصر خاطره انگیز کنیم)
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری جالب از تابلوی مربوط به کوچه احمد شاملو در یوش مازندران)
اگر به یوش سفر کردید، بلده را فراموش نکنید. یکی از مناطق ییلاقی زیبای مازندران که البته از هجوم گردشگران در امان مانده است. مسیر یوش به بلده را خیلی ها باورنکردنی می دانند. مسیری فوق العاده بکر و جذاب و پر از گل های زرد رنگ روی فرشی سبز که نقاش طبیعت آن ها را هنرمندانه روی زمین پهن کرده است.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از مسیر یوش به بلده به نور که از جاده چالوس آغاز مى‌شود، شما را به دنیایى متفاوت مى‌برد. این راه، جاده‌اى کوهستانى و آسفالت اما رفت و آمد خودروها کم است. مکانی بکر برای عکس برداری و لذت از طبیعتی زیبا)
در این مسیر، چشم اندازه هایی را می بینیم که قابل مقایسه با سوباتان استان گیلان است. یوش، یکی از روستاهای دیدنی در مسیر جاده چالوس است که با آب و هوای خوش و خانه نیما یوشیج مسافر را به خود می‌خواند. حال اگر این سفر تا بلده و از آن سو تا هراز و یا رویان ادامه بیابد، مسافر را با دیدن مناظری بدیع شگفت‌زده می‌سازد.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر فوق العاده از مسیر یوش به بلده در گردشگری در ییلاق های بی نظیر استان سر سبز مازندران)
فیلبند
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری رویایی از ییلاقی به نام فیلبند در استان سرسبز مازندران)
اسم عجیب برای منطقه ای عجیب تر. عجیب از نظر آب و هوا، اگر به فیلبند سفر کنید،‌ مناظری می بینید که شاید به خواب هم ندیده باشید! آری این جا ایران هست. ییلاق فیلبند، یکی از زیبا ترین ییلاق هایی هست که در خاورمیانه با آن برخورد خواهید کرد. سفری به دنیای مه و ابر های سر به فلک کشیده و چمنزارهایی که بوی عطر می دهند.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری فوق العاده دیدنی از اقیانوس ابر ها در ییلاق زیبای فیلبند استان مازندران)
ارتفاع این ییلاق از سطح دریا حدود ۲۳۰۰ متر است که همین ارتفاع زیاد باعث شده است احتمال رخ دادن پدیده اقیانوس ابر قوت بگیرد. اما اغلب، هواشناسان نمی‌توانند هوای این منطقه را به دقت تشخیص دهند چرا که در روز ممکن است چند پدیدۀ جوی در آن حاکم باشد.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری دیدنی از اقیانوس ابر ها در روستای فیلبند)
بهترین زمان سفر به این ییلاق فوق العاده زیبا، از بهار تا اواخر مهر ماه هست. اگر می خواهید روش سفر را بدانید،‌ نقشه زیر راهنمای خوبی هست.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(نقشه سفر به ییلاق زیبای فیلبند استان سر سبز مازندران)
نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.
استفاده از تور های یک یا دو روزه برای سفر به سرزمین ابر ها در ایران، می تواند انتخاب خوبی در تابستان داغ باشد. علت جذابیت این ییلاق فقط دنیای ابر ها نیست، بلکه شاید در طول روز تگرگ، باران، آفتاب  رنگین کمان ۷ رنگ را هم شاهد باشید.
دلیر
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(بازی در ابر ها در ییلاق دلیر استان مازندران)
دلیر نام یکی از روستاهای نزدیک مرزن آباد در استان مازندران است که به دو قسمت دلیر و الیت تقسیم می‌شود که دو نام برده توسط رود معروف به اسپیرو (در زبان گیلکی یعنی سفید) قطع می‌شود.
ییلاق دلیر از توابع چالوس، یکی از زیباترین نقاط ایران هست. نقطه ای که هنوز از هجوم گردشگران در امان مانده و شما تلفیقی از سکوت طبیعت را در کنار آوای پرندگان در فرشی سبز رنگ مملو از مه خواهید دید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر زیبای چشمه هفت خونی دلیر در استان مازندران)
فاصله زمانی دلیر از چالوس حدود ۲ ساعت و از تهران حدود ۳ ساعت تخمین زده شده این روستا یکی از روستاهای شمالی ایران هست و اب هوای دلپذیر و مه صبحگاهی دلنشینی دارد. برای کسانی که به این ییلاق زیبا سفر کرده اند، اقامت شبانه، خاطره بسیار جالب بوده است. هم نشینی با ستاره ها و ابر ها، فضایی رویایی را در ذهن متبادر می کند. فضایی که در لوکشین فیلم های هالیوودی می توان دید!
این روستا دارای طبیعت گسترده و ناب و بکری است از آن جا که بافت روستایی خود را حفظ کرده و کوه های ان مملو از درخت و زیستگاه بسیاری از حیوانات است می توان به جرات گفت که روستایی بکر و دست نخورده است.
جواهر ده
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
(تصویری زیبا از گردش در میان ابر ها در جواهر ده استان سر سبز مازندران)
جواهر ایران در استان مازندران قرار گرفته است. مازندران، افتخارات زیادی دارد. رامسر، عروس شهرهای ایران و جواهر ده، عروس روستاهای ایران در این استان زیبا و جذاب قرار دارد که سفر به آن در هر ماه از سال، خاطره انگیز و جالب خواهد بود.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از جواهر ده، نگین مازندران)
اگر قصد دارید به جواهر ده بروید، این روستا در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری البرز قرار دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1

«جواهرده» ۱۲ محله قدیمی دارد که «جولاخیل» بزرگ‌ترین محله ده و بعد از آن «اوشیان سر»، «سید محله»، «برشی محله»، «آموسی خیل»، «صیقل محله»، «چاک دشت»، «سراب یا کربلا بنه»، «رمک محله»، «تنگدره»، «فتوک محله»، «کهنه تنگدره» و «شل محله» از دیگر بخش‌های این ده به شمار می‌روند.
ییلاق گرسماسر
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
در گرسماسر، می توان با دشت هایی به زیبایی سوباتان گیلان و یوش سر سبز مازندران مواجه شد. رشته کوه های سر به فلک کشیده مانند فلک الافلاک و چشمه سار های خنک و پر آب که طبیعتی چشم نواز را روبروی دیدگان هر رهگذری قرار می دهد. این ییلاق فوق العاده دیدنی هست و در واقع اگر حوصله کنید و به ارتفاعات آن سری بزنید، می توانید مناطق رامسر و تنکابن را به تماشا نشسته و دست هنرمند نقاش طبیعت را در این خطه ایران بزرگ مشاهده کنید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از ییلاق گرسماسر استان مازندران)
به هر حال از دیگر ییلاق های شمال، ییلاقی باورنکردنی و زیبا به نام گرسماسر هست. در واقع شناخته شده ترین ارتفاعات این روستای ییلاقی جذاب را می توان کوهی به نام سماموس دانست که روستا در دامنه شرقی آن قرار دارد و نزدیک جواهر ده است. رشته کوه های این ییلاق برای صعود های دست جمعی، لحظات خاطره انگیزی را خلق می کند.
قدمت این روستا نیز مانند جواهر ده، بیش از ۱۰ قرن براورد شده است.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر راهی که شما را از جواهر ده به گرسماسر می برد)
وجه تسمیه روستاي گرسماسر، از قلعه گرزمان سر اخذ شده است. بقاياي اين قلعه در اطراف روستا به جا مانده است. گرزمان سر به معني مکاني در بالاي بهشت است که از موقعيت طبيعي محل استقرار اين قلعه استنباط شده است. گرزمان سر به مرور زمان، به گرسماسر تغيير يافته است. به احتمال زياد، اين قلعه از آثار تاريخي دوره حسن صباح است.
ییلاق لپاسر
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبای از لوکیشن ییلاق لپاسر که منظره ای رویایی را پیش چشمان گردشگران به تصویر می کشد)
ییلاق لپاسر یکی از ییلاق های جذاب استان سر سبز مازندران به شمار می رود. این ییلاق به نسبت یوش و جواهر ده، کم تر شناخته شده است و شاید این یکی از فرصت های خوب برای دیدار از یکی از زیباترین مناطق شمالی کشور باشد. لپاسر خود دارای هفت ییلاق است که اگر به این منطقه زیبا مسافرت کردید، نام آن ها را از محلی ها جویا شوید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا از خانه های ییلاق لپاسر که امکان اقامت در خانه های محلی هم فراهم است)
طبیعتی که در لپاسر مشاهده می کنید، طبیعتی هست که شاید در لوکشین فیلم های سینمایی مثل ارباب حلقه ها یا سریال Game of Thrones در شمال اروپا می بینیم. دشتی بی نظیر با دامنه های دلفریت و سرسبز که همه جا پر آب و اگر در دشت های زیبای این منطقه قدم بگذارید، حتما پای شما در سبزه های پر آب فرو می رود. اتفاقا وجه تسمیه لپاسر هم همین هست. لپاسر به منطقه ای گفته می شود که باتلاق های آن، پا ها را به کام خود می کشد.
به هر حال ییلاق لپاسر، ییلاق زیبا و خاصی هست و شرایط طبیعی خاص خود را دارد و به همین خاطر یکی از جذاب ترین مناطق ییلاقی کشور به شمار می رود.
ییلاق بِرِنت
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
از دیگر ییلاق های جذاب و زیبای سرزمین های شمالی کشورمان، ییلاقی هست که بیشتر مردم ایران نامی از آن نشنیده اند. ییلاق برنت، یکی از ییلاق های زیباییست که دیدن آن را در تابستان امسال به شما توصیه می کنیم.
رفتن به این ییلاق جذاب، خیلی سخت نیست. در ۶ کیلومتری سواد کوه، با تابلویی رو به رو می شویم که ما را به دیار چشمه های کهن رهنمون می کند. ییلاقی باور نکردنی در بالای ابر ها که یادآور جواهر ده و فیلبند هست.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
دهکده برنت، در واقع روستایی است در دهستان خانقاه پی سواد کوه که تاریخی کهن دارد. اگر به این ییلاق تابستانی رفتید، بقایای بناهای تاریخی اردشیر بابکان و عمارت علی محمد خان، سابقه طولانی تاریخی این منطقه را به شما یادآوری می کند. یخچال های طبیعی و آب معدنی این منطقه منحصر به فرد است.
مازیچال
ییلاق مازیچال، از ییلاق های تابستانی پر مخاطب شمال ایران است که یکی از سخت ترین ییلاق های کشور از نظر راه دسترسی به شمار می رود. اگر به جواهرد ده و فیلند با ماشین می توانسیتم از جاده خاکی به این مناطق خوش آب و هوای مملو از مه سفر کنیم، برای رسیدن به مازیچال، باید پیاده روی کرد. منطقه ای دیدنی، امکانات خیلی خاصی ندارد و شاید همین فاکتور سبب دست نخورده بودنش بشود.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(ییلاقی در اقیانوس ابر ها در مازیچال- ییلاق جذاب ایران)
مازیچال جنگل و ارتفاعات کوهستانی دارد و دامداران بسیاری در این منطقه مشغول هستند. از مازیچال می توانید شهر زیبای عباس آباد را مشاهده کنید.
ییلاقی در جنگل های دالخانی
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
جنگل های دالخانی که در مسیر رامسر و جواهر ده قرار دارد، منطقه ای بکر و جذاب است که به عنوان یکی از مناطق ییلاقی کشور مورد اسقبال گردشگران طبیعت معرفی شده.
جنگل دالخانی ییلاقی در میان ابر ها و دشت های سر سبز هست. اما به نسبت ییلاقی هایی که تا کنون معرفی کردیم، از سکنه تقریبا خالیست و به ندرت خانه ای روستایی مشاهده خواهید کرد. بنابراین برای سفر به این بخش زیبای ایران زمین، وسایل کافی و راهنمای محلی را فراموش نکنید.
آلاشت
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری زیبا و رمانتیک هم برای سلفی باز ها و هم برای نوستالژی باز های طبیعت گرد در ایران زمین)
آلاشت، زادگاه رضا قلدر هست، اما آلاشت، یکی دیگر از ییلاق های باور نکردنی و خوش آب و هوای مازندران است. آلاشت از تاریخ و طبیعتی خاص برخوردار است. در این ییلاق، شما مهمان آفتاب تابان و ابر خواهید بود که فضای رمانتیکی را مانند فیلند و جواهر ده و یوش، برای شما به تصویر می کشد. ییلاق مه آلود آلاشت، از جمله توابع سواد کوه هست و چند قرنی قدمت دارد.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر رصد خانه زیبای آلاشت در استان مازندران)
در ییلاق آلاشت، امکانات زیادی برای گردشگران فراهم شده است که یکی از آن ها، مسجد امام حسین و رصد خانه ای کوچک برای رصد ستاره گان بر فراز ییلاق زیبا و رویایی آلاشت است. منطقه آلاشت یکی از میراث های طبیعی ملی ایران به شمار می رود که ثبت ملی شده. آلاشت امکانات خوبی برای پذیرایی و اسکان شما برای چند روز دارد.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر شبانه زیبا از آلاشت در مه )
ییلاق هزار جریب
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویری رمانتیک از هزار جریب- ییلاق جذاب ایران زمین در استان مازندران)
علاوه بر ییلاق های باور نکردنی که در این گفتار خواندید، ییلاق های دیگری در سمت تالش و سه هزار و هزار جریب در دسترس هست که تجربه عجیبی را برای شما خلق می کند. آب و هوایی کوهستانی و جذاب،‌ ییلاق هزار جریب را به یکی از ییلاق های زیبای ایران تبدیل کرده است. کسانی که مزارع زیبای هلند و سوییس و فرانسه را دیده اند، هزار جریب نکا را با ان جا مقایسه می کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
(تصویری فوق العاده از مزارع هزار جریب نکا از ارتفاع)
اگر می خواهید به ییلاق هزار جریب سفر کنید، باید به نکا بروید و سپس از طریق استخر پشت، به سمت بهشر بروید. در مسیر گذر به سمت هزار جریب، ‌از سد گلورد هم بازدید می کنید که جالب توجه است. منطقه های منتهی به هزار جریب،‌ هزار فریب هست و بسیار دلن نواز و چشم نواز می باشد. توجه داشته باشید که ییلاق هزار جریب و جنگل های آن حفاظت شده است و باید مراقب باشید چرا که حیوانات وحشی در ان زیاد یافت می شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
(تصویر حیات وحشت در منطقه حفاظت شده هزار جریب مازندران)
سلیمان تنگه
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1
(تصویر منطقه ییلاقی سلیمان تنگه ساری)
آخرین ییلاق جالبی که از سرزمین ییلاق های باورنکردنی خاورمیانه برای شما در این گفتار ارائه می کنیم، ییلاق سلیمان تنگه هست. این ییلاق، دارای یک سد زیبا به نام شهید رجایی هست.
مقصد ییلاقی استان مازندران 1(تصویر سد زیبای شهید رجایی در منطقه ییلاقی جذاب سلیمان تنگه مازندران)
بعضی ها معتقد هستند که شکافی که بین دو کوه در این منطقه ایجاد شد و زمینه ساخت سد را بعد ها فراهم کرد، به دستور حضرت سلیمان علیه السلام انجام شد و به همین خاطر به تنگه سلیمان معروف شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  استان مانغیستاو
  بزرگان تبرستان(مازندران)
  معرفی 600 روستای نمونه گردشگری مازندران در سال 96
  ۵ روستای هدف مازندران مجهز به زیرساختهای گردشگری شدند
  معرفي 16 روستا به عنوان الگوي گردشگري مازندران
  فهرست روستاهای استان مازندران ایران
  داستان دودانگه وچهاردانگه روستای مازندران(عکس هایی ازبهشت مازندران دودانگه وچهاردانگه
  مقصد گردشگران حرفه‌ای کجاست؟ +عکس
  فرانسه برترین مقصد توریستی در اروپا
  قلعه کنگلو ، عقاب مازندران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان