امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش!

#1
تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1

با نشانه هایی که روی گوش پدیدار می شوند می توان
از سلامتی بدن آگاهی پیدا کرد و همچنین بیماری های
جدی مثل عفونت و مشکلات کلیه و بیماری قلبی را
تشخیص داد.

12 چیزی که گوش هایتان در مورد سلامتیتان می گوید؛ تشخیص بیماری از گوش

تمام قسمت های بدن شما حقایق جالبی را راجع به شرایط سلامتی فعلی شما می گویند. گوش های شما نیز در رابطه با سلامتی شما بسیار مهم هستند. در این متن در مورد برخی از حقایق جالب اندام حس شنوایی خود بشنوید. تمام پنج حس شما نه تنها به شما در برقراری ارتباط با جهان اطرافتان کمک می کنند، بلکه آنها در رابطه با سلامت کنونی شما نیز به شما چیزهایی را نشان می دهند.

چنانچه در این بخش گفته شده است دانشمندان بر این باورند ظاهر گوش جوانبی از سلامت عمومی بدن را مشخص می کند، به طوری که می توان از آن در پیش بینی برخی بیماری ها بهره برد.

براساس دلایل و مفروضات خاصی شکل، اندازه و ساختار قسمتهای بدن شما نشان دهنده شرایط بیماری قلبی، نارسایی استخوان (اگر وجود داشته باشد)، عدم تعادل هورمونی، روند هضم و بسیاری موارد دیگر را نشان می دهد پس اگر بخواهید از خطرات بهداشتی مرگبار دور بمانید، موم گوش و گوش، برخی از حقایق جالبی در مورد بدن را می گویند که نباید نادیده گرفته شود. این متن را با دقت بخوانید!

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
تشخیص بیماری های مختلف بدن از روی مشکلات گوش

تشخیص سلامت و بیماری های بدن از روی شکل و فرم گوش

1. تشخیص بیماری از پوسته پوسته شدن و خشک شدن گوش:

اگر موم گوش و پوست داخل گوش شما لکه دار و خشک باشد، این امر می تواند به دلیل اگزما باشد. به گفته متخصصان سلامت، این نیز می تواند نشانه ای از پسوریازیس باشد (هرچند شایع نیست). اگر در کانال گوش خود جوش هایی را پیدا کردید، باید به پزشک مراجعه کنید.

2. تشخیص بیماری از زنگ گوش ها:

زنگ مداوم، صدای سوت زدن و سر و صدا در گوش می تواند به علت وزوز گوش باشد. با توجه به نشریات بهداشتی دانشگاه هاروارد در دانشگاه پزشکی اش، صدا می تواند از یک گوش یا هر دو از راه دوری باشد ، این اتفاق زمانی می افتد که شما در کنسرت های با صدای بلند و رویدادهای ورزشی شرکت می کنید. اگر به موقع درمان نشود، این می تواند منجر به ناشنوائی ناگهانی و سایر اختلالات شنوایی شود.

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
تشخیص بیماری از روی سوت کشیدن گوش

تشخیص بیماری های جدی از روی علائمی در گوش

3. بیرون ریختن موم از گوش:

اگر موم گوش شما بعد از یک ورزش طولانی مدت یا زمانی که صبح بیدار می شوید از گوشتان بیرون می ریزد، این امر می تواند یک عفونت یا بیماری مزمن گوش باشد. گوش مرطوب نیز می تواند به دلیل عرق و ورزش زیاد باشد بنابراین نگران نباشید اگر در روزهای گرم تابستان از گوش شما موم بیرون بیاید.

4. تشخیص بیماری از گوش خارش دار :

ما هرگز به صورت روزانه نیازی به خاراندن گوش های خود نداریم، اما اگر به دلیل خارش، انگشتان خود را به طور دائمی در گوش خود می برید، ممکن است به علت عفونت و یا بعضی از بیماری های شنوایی باشد. اگر مایل هستید این درد را از بین ببرید، به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
تشخیص بیماری از روی خارش گوش

تشخیص بیماری های مزمن از روی گوش

5. آیا موم و خود گوش شما بوی بدی دارد؟

موم گوش شما باید بی بو باشد، اما اگر موم گوش شما بوی بدی دارد، می تواند علامتی از عفونت باشد ، بر طبق تحقیقات، این امر می تواند منجر به عفونت شدید و در برخی موارد حتی پسوریازیس شود. توصیه می شود که اگر متوجه بویی از موم گوشتان شدید، گوش خود را به پزشک نشان دهید.

6. تشخیص بیماری از روی شکل غیر معمول گوش:

شکل غیر معمول و اندازه گوش شما نشان دهنده مشکل کلیه شما است ؛ اگر یک جوش کوچک در گوش داخلی خود پیدا کردید، باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید و کلیه هایتان را آزمایش کنید.

7. تشخیص بیماری از چاله ها و برآمدگی های گوش :

یک سندروم به نام سندرم بکویت ویدمن، باعث ایجاد چین و چاله یا حفره های کوچکی در اطراف گوش می شود ؛ در صورتی که درمان نشود، می تواند دچار تشدید شود بنابراین توصیه می شود که فوری به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
چگونه از روی گوش بیماری ها تشخیص داده می شوند؟

8. تشخیص بیماری از چین و چروک نرمه گوش:

چروک مورب در لوب شما ممکن است نشانه ای از بیماری قلبی باشد ، این چروک نیز "علامت فرانک" نامیده می شود. دانشمندان هنوز علت دقیق این چروک ها را نمی دانند و همه کسانی که این بیماری را دارند، بیماری قلبی نیز دارند اما اگر شما این چروک ها را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

9. تشخیص بیماری از خطوط روی لاله گوش:

یکی از راههای تشخیص بیماری های قلبی و عروقی برای از متخصصان دقت در ویژگی های ظاهری لاله گوش است ، به طوریکه بررسی ها ثابت می کند خطوط اریب لاله گوش را می توان در کنار عواملی چون سن، قد و زمینه های موروثی بیماری دیابت به عنوان نشانه ای مهم در ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی در نظر گرفت.

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
تشخیص بیماری از لاله گوش

چگونه می توان بیماری ها را از روی گوش تشخیص داد؟

10. تشخیص بیماری از تغییر رنگ گوش به رنگ قرمز:

قرمز شدن بی دلیل گوش ها نشانه ای است از درست کار نکردن کلیه ها ؛ علاوه بر آن تغییر رنگ گوش به طوریکه قرمزی و گرم شدن بیش از حد یکی از گوش ها تنها در عرض چند ثانیه اتفاق افتد از نشانه های سندروم "قرمزی گوش"است.

11. تشخیص بیماری از سوت کشیدن گوش:

سوت کشیدن گوش البته اگر به صورت دائمی باشد از علائم بیماری "تینیتوس" (وزوز گوش) است. دقت داشته باشید که اگر این صداها بیش از 6 ماه به طول بیانجامد، فرد مستعد ابتلا به تینیاوس مزمن است که این عارضه در موارد خاص ممکن است به ناشنوایی منجر شود.

تشخیص بیماری و سلامت بدن از روی شکل ظاهری گوش! 1
تشخیص بیماری از وزوز کردن گوش

12. تشخیص بیماری از گوش های کوچک:

دانشمندان بر این باورند گوش های کوچک دارای مجاری کوچک تری هستند، در تحقیقات گذشته ارتباط بین مجاری کوچک گوش با ابتلا به اگزما و مشکلات کلیوی مورد تایید قرار گرفت. دلیل اصلی این امر کماکان ناشناخته باقی مانده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط **Maria**
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  تاثیر جنسیت جنین بر سلامت مادر و کودک
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن
  بزرگترین دشمنان سلامت قلب را بشناسید
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان