امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض خروج از کشور چیست ؟

#1
در کشور ایران و برخی از کشورهای دیگر برای خروج افراد از کشور هزینه ای تحت عنوان “عوارض خروج از کشور” دریافت می شود.در برخی از کشورهای دیگر نیز این مبلغ در قیمت بلیط هواپیما گنجانده شده است.

این عوارض همانند مسافرت های بین شهری است که از هر شهر به شهر دیگر باید مبلغی پرداخت کنید. هزینه ی عوارض خروج از کشور در سفر اول ۲۲۰ هزار تومان است که در سفر دوم ۵۰ درصد به آن افزوده می شود و شامل ۳۳۰ هزار تومان می گردد و اما سفر سوم به بعد ۱۰۰ درصد افزایش می یابد. اما این هزینه برای زائران حج تمتع و عتبات عالیات متفاوت است و مبلغ آن ۱۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

تا چند سال پیش زمانی که به فرودگاه می رفتید شاهد صف های طولانی بودید اما امروزه پرداخت به صورت آنلاین انجام می گیرد و تعداد افرادی که به صورت حضوری عوارض خروج از کشور پرداخت می کنند کاهش یافته اند.

برای پرداخت عوارض خروج از کشور می توانید به لینک زیر مراجعه نمائید اما توصیه می گردد حتما پرینت آن را با خود به همراه داشته باشید. کافی است با پر کردن نام و نام خانوادگی، کدملی، شماره تماس و یک ایمیل فعال درخواست خود را ثبت نمایید تا پس از پرداخت کد تراکنش به موبایل شما ارسال شود. همچنین رسید پرداخت به ایمیل شما ارسال می شود.


پرداخت عوارض خروج از کشور از چه زمانی شروع شد؟
شاید دوست داشته باشید فلسفه و تاریخچه آن را بدانید. باید بگویم در سال های قدیم زمانی که جمهوری اسلامی ایران در جنگ با کمبود منابع و امکانات رو به رو بود تصمیم بر این گرفته شد تا مدتی که اوضاع سر و سامان بیابد عوارض خروج از کشور دریافت گردد اما چرا هنوز این موضوع ادامه دارد مشخص نیست.

آیا عوارض خروج از کشور فقط شامل پروازهای هوایی می شود؟
خیر این عوارض شامل مسافرت های زمینی و دریایی نیز می گردد اما میزان هزینه در مسافرت های زمینی و دریایی کمتر است در اینجا نیز، مسافرت های زیارتی زمینی مبلغ کمتری نسبت به، تفریحی و سیاحتی می پردازند.

چه کسانی از پرداخت عوارض خروج معاف هستند؟
تمامی افرادی که گذرنامه ی سیاسی و خدمت را دارند، خدمه وسایل نقلیه عمومی پروازی، زمینی و دریایی، دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند البته با داشتن مجوز خروج دانشجویی، بیمارانی که با مجوز جهت درمان به خارج از کشور منتقل شده اند، معالجه جانبازان انقلاب اسلامی که به خارج از کشور اعزام می شوند، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی هستند از پرداخت عوارض خروج ازر کشور معاف هستند.
نکته : سن مسافرین تاثیری روی مبلغ عوارض خروج از کشور ندارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ارزان‌ترین کشور دنیا کجاست؟
  امن ترین کشور ها برای سفر در سال 2017
  اگر میخواهید به کشور های دیگر سفر کنید حتما این مطلب را بخوانید
  18 توصیه برای سفر طولانی به خارج از کشور
  کشور مولوسیا با 3 نفر جمعیت+عکس
  شگفت انگیزترین پل جهان بین دو کشور (عکس)
  10 کشور آرام دنیا را بشناسید
  عکس هایی از طبیعت بکر و زیبای کشور کوبا
  20 کشور برتر برای زندگی در آن‌طرف مرزها
  بیماری سفر چیست و با آن چکار کنیم ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان