امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مواد اولیه فرش بخش اول

#1
مواد اولیه فرش - بخش ۱
مواد اولیه 
در ساختار قالی از مواد اولیه‌ی متفاوتی استفاده شده است که انتخاب آن‌ها به‌ عادات و رسوم محلی بستگی دارد. اين مواد اوليه براساس سهولت در دسترس بودن و يا قيمت‌شان و يا توان تطابق با خواسته‌هاي متغير بافندگان انتخاب مي‌شود. در ميان بسياري از الياف موجود در شرق، پشم و نخ پنبه مطلوبيت بيشتري دارد. اغلب از ابريشم هم استفاده مي‌شود. البته براي نمونه‌هاي گران‌قيمت، در حالي كه به طور قطع استفاده از كتان متوقف شده و بسياري به ندرت از كنف استفاده مي‌شود.

قالیشویی توحید , قالیشویی در طرشت
پشم
در ميان تمام مواد اوليه‌ي استفاده شده براي قالي، بي‌ترديد پشم گوسفند يا كرك بز از همه بيشتر رواج داشته است، زيرا اين الياف به فراواني در كشورهاي شرقي قابل دسترسي هستند. پرورش گوسفند و بز از گذشته‌هاي دور در اين سرزمين‌ها به طرز گسترده‌اي صورت مي‌گرفته است. در نواحي مختلف، نژادهاي گوناگوني پرورش داده مي‌شود كه ارزان يا گران هستند، اما اغلب به خاطر كيفيت خوب پشم انتخاب مي‌شوند. اگر پشم گوسفندي را زير ميكروسكوپ نگاه كنيم به صورت يك رشته با سطحي چين‌خورده و مرتبه مرتبه است و اين ويژگي باعث شده كه ريسيدن آن آسان باشد زيرا الياف مجزا به سادگي يكي به ديگري مي‌چسبد. اين الياف از كراتين ساخته شده و بخش مركزي آن سوراخ است و اين مسايل موجب انعطاف‌پذيري آن شده است. پرز گوسفندي به طور طبيعي از سه نوع الياف مختلف تشكيل شده: پشم دراز، پشم واقعي و حقيقي كه پيچ و تاب‌هايي دارد و بخش كوچك و محكم از پشم تيره. در پشم گرانبهاتر بخش پشم تيره زير پنج درصد مي‌ماند و ميزان بقيه‌ي الياف بيشتر است.
جايي كه پشم دراز بيشتر باشد، الياف مقاوم‌تر هستند. در عوض اگر درصد بيشتري از آن پشم واقعي و حقيقي باشد، الياف ظريف‌تري توليد مي‌شود. ماهيت الياف پشمي به عوامل بسياري بستگي دارد: نژاد گوسفند مورد انتخاب پرورش‌دهندگان و آب و هوا و مراتعي كه اين حيوانات در آن مراتع رشد مي‌گنند، تغذيه‌ي آن‌ها، سن حيوانات، فصل پشم چيني و نوع گوسفندي كه پشم از آن به دست مي‌آيد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مواد لازم برای تهیه دخترای امروزی
  آشنايي باپروتز سينه و مواد تشكيل دهنده پروتز سينه
  تصویر گری با مواد غذایی
  تاثیر مضر مواد مخدر بر بدن
Exclamation جواب اولیه کنکور رو سایت سنجش! رتبتون چن شد؟
  مواد اولیه برای عاشق شدن (طنز)
  دستگیر کردن یکی از توزیع ککندگان مواد مخدر+عکس
  اعتیاد به الکل در انسان های اولیه!
  عینک دودی از جنس مواد مخدر +عکس
Photo قرار دادن 9 مواد غذایی در کنسرو+عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان