امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مجله سلامتی

#1
فواید فوق العاده فیبر برای سلامت بدن
ذرت یکی از این خوراکی هاست .همه ما با ذرت زردرنگ آشنا هستیم اما ذرت در طیف رنگی مختلف وجود دارد- از صورتی تا آبی و سیاه-که هر کدام ار آنها دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی منحصر به فردی هستند.حدود نصف پیمانه دانه های ذرت ، 2 گرم فیبر دارد ذرت همچنین منبع فوق العاده ای از فیبر و نیزکم کالری است.



علاوه بر این ماده غذایی دیگر که منبع غنی از فیبر،پروتئین، آهن و پتاسیم است ، لوبیا سفید می باشد. هر یک پیمانه از این ماده 25درصد از نیازهای روزانه برای مبارزه با فشارخون را هم تامین می کند.



لویبا سیاه نیز از دیگر منابع دارای فیبر است. این ماده 15 گرم فیبر و پروتئین در خود دارد.رنگ تیره آن نشانگر میزان فلانوئید موجود در آن است؛ رنگدانه گیاهی که خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.گفتنی است اضافه شدن رژیم غذایی دارای فیبر به برنامه روزانه باعث نوشیدن آب بیشتر در طول روز می شود.



ماکارونی های سبوس دارهم منبع غنی از فیبر هستند. تغییر ذائقه و استفاده از ماکارونی های سبوس دار به جای ماکارونی های بدون سبوس گزینه خوبی برای دریافت فیبر است.



عدس نیز از خانواده حبوبات و منبع فوق العاده ای از فیبر است. هر پیمانه از عدس دارای 6/15 گرم فیبرمی باشد. روش های نوین زراعی، حبوبات را به منبع غنی از ویتامین B، پروتئین ، آهن و سایر مواد معدنی مورد نیاز تبدیل کرده است.



از سایر منابع غذایی دارای فیبر می توان گلابی را نام برد .این میوه همانند برخی دیگر از میوه ها با پوست قابل خوردن است.البته چنانچه پوست آن سالم باشد.به گفته یکی از متخصصان تغذیه خوردن پوست این میوه عامل مهمی در دریافت فیبر است. یک گلابی با اندازه متوسط دارای 5/5 گرم فیبر است.



نخود فرنگی هم از دیگر منابع غنی از فیبر است .این ماده غذایی در حالت تازه در هرپیمانه حاوی 3/16 گرم فیبر و در حالت منجمد و پس از پخت 8/8 گرم فیبر دارد.



بروکلی از سبزیجاتی است که به عنوان ماده ای مفید با خاصیت ضدسرطانی شناخته می شد اما این ماده دارای 1/5 گرم فیبر در هر پیمانه بروکلی بخار پز شده است.



از سایر منابع غذایی حاوی فیبر سیب است. هنگام استفاده از سیب این سوال پیش می آید با پوست خورده شود یا خیر ؛ اما به گفته یکی از متخصصان تغذیه کندن پوست سیب در صورت سالم بودن ،از دست دادن مقدار قابل توجهی فیبر را به همراه دارد.سیب در اندازه متوسط حدود 4/4 گرم فیبر در خود دارد.



بادام و برخی دیگر از تنقلات و دانه هایی نظیر آن منبع خوبی از فیبر و پروتئین و چربی های سالم هستند.حدود یک چهارم پیمانه از این تنقلات 3 گرم فیبرو 170کالری دارد.



یک کنگر فرنگی متوسط بیش از ۱۰ گرم فیبر دارد



بروکلی آب پز ۵ گرم فیبر دارد



برگ شلغم آب پز ۵ گرم فیبر دارد



خواص فیبر غذایی

فیبر غذایی به واسطه‌ی افزایش حجم مدفوع و تنظیم فعالیت آن، به بهبود گوارش کمک می‌کند.

فیبر به کاهش کلسترول نیز کمک می‌کند. فرایند هضم به اسید صفراوی نیاز دارد، که بخشی از آن با کلسترول ساخته می‌شود. وقتی گوارش شما بهبود بیابد، کبد کلسترول را از خون می‌کشد تا اسید صفراوی بیش‌تری تولید کند، و به این طریق میزان کلسترول LDL (کلسترول بد) را کاهش می‌دهد.

افزایش مصرف فیبر می‌تواند میزان گلوکز خون را در طول آزمایش استاندارد قند خون ناشتا کاهش دهد (آزمایش قند خون پس از یک شب اجتناب از هرگونه خوراکی و آشامیدنی).

فیبر غذایی واقعا می‌تواند به آدم‌ها کمک کند عمر طولانی‌تری داشته‌باشند. تحلیل پژوهش‌های مرتبط با این موضوع، که در مجله‌ی آمریکایی همه‌گیرشناسی چاپ شد، به این نتیجه رسیده‌است که ”ممکن است مصرف زیاد فیبر خوراکی خطر مرگ و میر را کاهش دهد.“

اخیرا پژوهشی نشان داده‌است فیبر غلات، که از خوراکی‌هایی مانند نان گندم کامل، غلات صبحانه و پاستا دریافت می‌شود، به‌طور خاص موثر است. در طول یک دوره‌ی ۱۴ ساله، احتمال مرگ در کسانی که بیش‌ترین میزان فیبر غلات را مصرف کرده‌بوند، ۱۹ درصد کم‌تر از کسانی بود که کم‌ترین میزان را مصرف کرده‌بودند.
منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://colorectalspecialist.persianblog.ir/
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://colorectalspecialist.persianblog.ir
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فواید نور خورشید برای سلامتی
  9 مشکل سلامتی و بیماری که دستانمان به ما نشان می دهند
  فواید سلامتی غذاهای تند چیست؟
  آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می گوید
  خطرات استفاده از اسپری مو برای سلامتی
  سلامتی بدن با حمام سم زدایی
  تخمه هندوانه خواص بی نظیر تخمه هندوانه برای سلامتی
  برای حفظ سلامتی این دانه ها را مرتب بخورید
  10 فایده ورزش اسکی برای سلامتی
  استفاده از دستگاه بخور در هوای آلوده برای سلامتی مضر است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان