امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتفاقاتی که در بدن عاشق ها می افتد!

#1
Heart 
اتفاقاتی که در بدن عاشق ها می افتد! 1

وقتی شما عاشق میشوید از همه نظر با افراد معمولی
فرق میکنید حتی بدن تان هم دچار تغییراتی میشود
اتفاقات جالبی بعد از عاشق شدن در بدن می افتد.

بعد از عاشق شدن چه چیز عجیبی در بدن شما اتفاق می افتد؟

عاشق شده اید و این تنها در فکر و روح شما تغییر ایجاد نمی کند بلکه جسم تان نیز درگیر است ،تغییراتی در رفتارتان آغاز می شود تجربه ای خوب و دلنشین به همان اندازه که عشق دلنشین است تمام این تغییرات در پاسخ به افزایش سطح آدرنالین است هیچ کس نمی تواند این حقیقت را تکذیب کند که وقتی عاشق می شوید همه چیز تغییر می کند براین اساس افرادی وجود دارند که در طول زندگیشان بارها وبارها بدنبال عشق بعدی خود میگردند، چرا که میخواهند آن حس زیبا را در حد امکان تجربه کنند اما چرا این اتفاق می افتد؟ این موضوع بحث امروز ما دراین بخش است.

اتفاقاتی که بعد از عاشق شدن در بدن می افتد

خواهید فهمید عشق به مراتب روی ترکیبات شیمیایی مغز شما تاثیرات بیشتر ی دارد تا قلبتان اما این تنها اتفاق بعد از عاشق شدن نیست چراکه عاشق شدن تغییرات فیزیولوژیکی دیگری را نیز ایجاد خواهد کرد مثل :

اتفاقاتی که در بدن عاشق ها می افتد! 1

در بدن افراد عاشق چه اتفاقی می افتد؟

1_ سطح آدرنالین خونتان به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد:

زمانی که عاشق می شوید وبا آن شخص مورد نظر هستید دچار هیجان زدگی میشوید ، ضربان قلبتان به طور غیر قابل کنترلی طپش پیدا می کند خب اینها زیر سر آدرنالین است. بله ، همین ماده اصلی ، آدرنالین است ،که وقتی تمرینات سنگین ورزشی را انجام می دهید به شما کمک می کند ویا وقتی در موقعیت خطرناک قرار می گیرید در تشخیص خطر به شما کمک میکند. بدون شک ، درصد ریسک عاشق شدن کمتر از ریسک موتور سواری با سرعت بالا است ولی بدن همان عکس العمل مشابه را نشان میدهد ، همچنان که سطح آدرنالین شما بالا میرود، مشکلات جدی شما وسعت پیدا میکند اگر به رفتار خود دقت داشته باشید، زمانیکه از یک رابطه عاطفی وارد یک رابطه عاطفی دیگر می شوید دوباره تغییر سطح آدرنالین را احساس میکنید .البته این مورد آخر الگوی نا مناسبی برای سلامتی است که تا حد امکان باید از آن پرهیز کرد ؛ این طبیعی است که بعداز چند ماهی این حس وحشیانه روبه زوال مینهد و هر چیزی نسبتا ساده و آسان میشود.

2- در شرایط عاشقی بهتر و راحتتر می توانید با استرس مقابله کنید:

زندگی غالب شما پر کار و پر از استرس است؟ پس خبر خوب برای شما این است که بدانید وقتی عاشق میشوید بدنتان کورتیزول بیشتری آزاد می کند و شما از استرس رها می شوید، این ماده شیمیایی باعث می شود پاسخ شما به استرس هایی که قبلا در زندگی تجربه میکردید را بهبود بخشد نشانه واضح و آشکار آن این است که متوجه می شوید بیشتر لبخند میزنید. واضحتر ین نشانه ،این است که متوجه میشوید مواردی که قبلا شما را عصبانی می کرد یا به نوعی شما را زمین گیر می کرد و یابه حد گریه می رساند الآن فقط لبخند می زنید این تغییر به خاطر این نیست که معشوق شما فرشته ای است که برای حفظ و مراقبت شما آمده ،بلکه بدلیل آن است که بدنتان یجورایی از خود بیخود شده.
اگر در حال گذراندن دوره های درمان استرس هستید یا دچار مشکلات روانشناسی هستید که باعث راحتی شما می شود هرگز درمان دارویی و پزشکی خود را با اتکا به این پاسخ طبیعی بدن متوقف نکنید حتی اگر احساس کردید که خیلی بهتر شده اید چرا که این فقط یک احساس گذرا ست و کم کم رو به کاهش می رود.

اتفاقاتی که در بدن عاشق ها می افتد! 1

وقتی عاشق میشی

3.ترس اثر جانبی آدرنالین آزاد شده را متوقف می کند

زمانی که عاشق میشوید به شما جرات انجام کارهایی که قبلا غیر قابل تصور بود را می دهد در حال حاضر احساس میکنید که آماده تر و مایل به تجربه حس جدید با آن شخص مورد نظر هستید ، این موقعیت زمان خوبی برای خلق خاطرات خوبی با همراه جدیدتان و اتمام همه کارهایی است که شما را ناراحت می کند است فقط مراقب تصمیمات جدی خود باشید و آنها را از ابتدا تجزیه و تحلیل کنید. بر خلاف خیلی از مردم که فکر میکنند ترس هیچ کمکی به تشخیص موقعیت های بالقوه خطرناک شما نمیکند گاهی بنظر میرسد این جمله بی معنی است ،اما همچنین ترس هایی وجود دارد که تاثیرات خوبی دارد و شما باید یاد بگیرید چگونه تفاوت این دو را بیان کنید.

4.وقتی از عشق خود دورید اضطراب دارید ، عشق شما را دچار وسواس می کند:

اضطراب دارید، چراکه این خود نوعی از اشکال اعتیاد است. زمانیکه در رابطه ای جدید قرار میگیرید طبیعی است که احساس ناراحتی و ناامنی بکنید، البته وقتی از هم دور هستید. این همان موضوع است که شب شما را بیدار نگه میدارد و ممکن است منجر به حسادت غیر قابل کنترل شود آیا متوجه هیچ کدام از این موارد شده اید؟ اگر چنین است زمانی را برای تجزیه و تحلیل آنچه در حال وقوع است اختصاص دهید. همیشه این را به یاد داشته باشید که عشق باید احساس خوبی به شما بدهد نه اینکه نگرانتان کند ، درحالیکه در کل ،تاثیر عشق عجیب است و به راحتی و سادگی آنچه گفته می شود نیست .

اتفاقاتی که در بدن عاشق ها می افتد! 1

در مغز عاشق چه میگذرد؟

5 . بدن شما و عشق تان شبیه هم می شود

جالب است بدانید که زوج های عاشق ضربان قلب و ریتم تنفسی یکسانی دارند ، شاید باورتان نشود اما این مسئله شگفت انگیز و واقعی است. مسائل عمده بیولوژیکی و درونی مشابهی نیز پیدا می کنند همین مسئله توجیه می کند که چگونه عشق واقعی قادر است فرد را تغییر دهد این است که می گویند بعد از عاشق شدن رفتار و برخی از جنبه های شخصیتی فرد عاشق تغییر نمی کند، بلکه عملکردهای جسمی وی نیز دستخوش تغییر می شود.

6. هورمون ها بهم میریزند

این مورد برای زن و مرد فرقی نمی کند و درکل فردی که عاشق می شود دچار به هم ریختگی کامل تعادل هورمونی خواهد شد ، گفتنی است که بدن مردان و زنان به شکلی متفاوت نسبت به عشق عکس العمل نشان می دهد به طوریکه در زنان میزان تستوسترون بالا می رود، در حالی که در مردان این هورمون دچار افت می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mr. Potato Head ، **Maria**
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برای قرص ها در معده چه اتفاقی می افتد؟
  بعد از 2 روز حمام نرفتن چه اتفاقی برای پوست بدن می افتد؟
  با قطع کردن مصرف شکر این 7 اتفاق خوب برای بدن می افتد
Exclamation اتفاق عجیبی که بعد از حذف صبحانه برایتان می افتد
Question بعد از اینکه ناشتا سیر بخورید چه اتفاقی در بدنتان می افتد؟
Lightbulb اتفاقاتی که موقع خواب در بدن رخ می دهد!
Question بعد از خوردن پفک در بدن چه اتفاقی می افتد
Question آیا قاعدگی در دوران حاملگی هم اتفاق می افتد؟
Exclamation بعد از رابطه جنسی در بدنمان چه اتفاقی می افتد
  بعد از مرگ و دفن چه اتفاقی در بدن می افتد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان