امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم، مکانی برای کلاهبرداران

#1
بسیاری از کلاهبرداران با حضور در سایت‌های واسطه‌گر و با تبلیغ کالاهای مختلف، اقدام به جذب مشتری نموده و پس از دریافت وجه، کالایی را به مشتری تحویل نمی‌دهند .


رییس پلیس فتا استان فارس در مورد سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم، گفت: بسیاری از کلاهبرداران با حضور در سایت‌های واسطه‌گر و با تبلیغ کالاهای مختلف، اقدام به جذب مشتری نموده و پس از دریافت وجه، کالایی را به مشتری تحویل نمی‌دهند و یا ارزش کالای تحویلی کمتر از وجه دریافتی می‌باشد. اغلب شاکیان نیز به دلیل ارزش پایین مبلغ پرداختی حاضر به پیگیری قضایی نمی‌باشند و به همین دلیل کلاهبرداران به اقدامات مجرمانه خود ادامه می‌دهند.

سرهنگ حبیب اله رجبلی گفت: با تلاش ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فارس فردی که با ایجاد آگهی جعلی در یکی از سایت‌های خرید وفروش کالاهای دست دوم، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود، شناسایی شد.
شخصی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت که فردی، خودرویی را جهت فروش در یکی از سایت‌های خرید و فروش کالاهای دست دوم قرار داده که به علت قیمت مناسب پیشنهادی، شاکی با فروشنده تماس گرفته و مبلغ دو میلیون ریال به درخواست فروشنده به عنوان بیعانه برای ایشان واریز کرده ولی بعد از واریز مبلغ، شخص فروشنده دیگر به تماس‌های خریدار پاسخ نداده است. پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق صحت ادعای شاکی تایید و متهم به این پلیس احضار گردید. در ابتدا متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی گردید اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار نمود.
متهم در اظهارات خود بیان داشت در سایت فروش اجناس دست دوم به دنبال قربانیان بوده، بدین صورت که طی دو ماه اقدام به انتشار آگهی فروش خودرو در سایت‌های مختلف خرید و فروش کالا می‌نموده و پس از دریافت بیعانه از شهروندان سعی داشته تمام راه‌های شناسایی را از بین ببرد و هیچ گاه فکر نمی‌کرده که ردی از خود به جا گذاشته باشد.

هنگام خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های واسطه‌گر، هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت ننموده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت ننمایند.

اگر فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کرد،‌ دلیل کافی برای اعتماد شما به فروشنده نیست. ممکن است از اطلاعات جعلی استفاده شده باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقایسه☒☑ امنیتی▷◀◁وبلاگ؛سایت⚅⚄
  امنیت سایت وردپرس – آیا وردپرس امن است؟ ببینیم داده‌ها چه می‌گویند
  فروش آموزش دیفیس سایت های خارجی
  فروش نرم افزار Hک تلگرام، شیوه جدید کلاهبرداری از کاربران
  چیزهایی که وب‌سایت‌ ها درباره‌ شما می‌ دانند حذف کنید
  رفع مشکل ویروسی شدن سایت و ریدایرکت شدن سایت به دلیل وجود malware
  کرک کردن یا شکستن پسورد اکانت سایت ها و انجمن ها
  معرفی سایت و بسته های آموزش تست نفوذ و امنیت نفوذگر
  mod_security + امنیت سایت
  راه مقابله با Hک سایت ها 6

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان