امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گوگل کروم صفحات دارای پروتکل HTTP را نا امن معرفی می‌کند

#1
پروتکل http مدت‌ها است جای خود را به پروتکل اچ تی تی پی اس داده است، اما هنوز تعداد زیادی از وب سایت‌ها از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند. گوگل قصد دارد در مرورگر کروم، تغییراتی را برای مجاب کردن این وب سایت‌ها به افزایش ایمنی اعمال کند. اما چگونه؟


حدود یک سال قبل، بر اساس یک قانون جدید از سوی گوگل، مرورگر کروم صفحاتی که به جای پروتکل اچ تی تی پی اس در آن‌ها از پروتکل اچ تی تی پی استفاده شده بود را با برچسب غیر ایمن (Not Secure) نشان می‌داد. این شرکت به تازگی اعلام کرده استراتژی‌های سرسختانه و جدی‌تری برای ترغیب مدیران وب سایت‌ها به مهاجرت به رمزنگاری HTTPS دارد.

از ماه جولای (تیر – شهریور 1397) و زمانی که نسخه پایدار گوگل کروم 68 منتشر شد، تمامی صفحات وب دارای پروتکل http با عنوان غیر ایمن برچسب‌گذاری می‌شوند. این برچسب همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد. اگر وب سایت از پروتکل https  استفاده کند، آدرس آن به صورت عادی نمایش داده خواهد شد، در غیر این صورت در سمت چپ نوار آدرس، عبارت “Not Secure” نمایش داده می‌شود.


گوگل کروم صفحات دارای پروتکل HTTP را نا امن معرفی می‌کند 1

طی سال‌های اخیر، پیشرفت پروتکل HTTPS قابل توجه بود و رفته رفته وب سایت‌های بسیار بیشتری به استفاده از آن روی آوردند. اکنون 81 مورد از 100 وب سایت برتر دنیا به صورت پیش‌فرض از https استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، اکنون روی هم رفته 68 درصد ترافیک مرورگر گوگل کروم بر روی پلتفرم‌های اندروید و ویندوز کاملا محافظت شده است. این میزان در سیستم عامل‌های کروم و مک به 78 درصد افزایش پیدا می‌کند. اما با ترفند جدید گوگل این میزان در آینده‌ای نزدیک شدیدا افزایش پیدا خواهد کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان