امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بواسیر داخلی و خارجی چیست؟انواع درجات(درجه 1تا 4) بواسیر داخلی

#1
بواسیر داخلی و خارجی چیست؟انواع درجات(درجه 1تا 4) بواسیر داخلی
بواسیر یا هموروئید از بیماری های شایع ناحیه ی مقعد است که در اثر وارد آوردن فشار به عروق این ناحیه ایجاد می گردد،این بیماری موجب تورم و التهاب عروق این ناحیه گردیده و درد و خونریزی به همراه دارد.بواسیر بیماری مزمنی است که در صورت عدم درمان می تواند پیشرفت نماید که در نتیجه ی این امر علائم بیماری شدت خواهد یافت.بیماری بواسیر دارای دو نوع مختلف داخلی و خارجی و نوع داخلی آن بسته به میزان پیشرفت بیماری دارای 4 درجه مختلف می باشد، ممکن است برخی از افراد هر دوی این بواسیر ها را تجربه کنند، در ادامه به هریک از آنها و راهکار درمان آن می پردازیم:

بواسیر خارجی
بواسیر خارجی زیر خط نشانه یا خط دندانه دار و یا زیر پوست اطراف مقعد رخ داده و به درد و دما حساس است و بیمار درد  و خارش بیشتری را در مقایسه با بواسیر داخلی تجربه می کند. هموروئید خارجی معمولاً باعث برآمدگی پوست اطراف مقعد شده و یک برآمدگی دردناک را ایجاد می کند، به این حالت ترومبوز گفته می شود.

بواسیرداخلی
بواسیر داخلی بالای خط نشانه ای ایجاد شده و از بافت های ستونی پوشیده شده است. محل این بواسیر فاقد گیرنده های درد است، ولی بیمار معمولاً پس از اجابت مزاج خونریزی را تجربه می کند و ممکن است سطح مدفوع با خون آغشته شود، این خون ممکن است بر روی سطح دستمال توالت و یا در کاسه توالت چکیده شود ولی رنگ مدفوع طبیعی است. از سایر علائم این بیماری می توانیم به ترشح مخاط و توده میان دوراهی اشاره کنیم.این نوع از هموروئید معمولاً درد ندارد مگر اینکه دچار ترومبوز و یا نکروز شود. این نوع بواسیر بر اساس درجه افتادگی به چهار دسته زیر تقسیم می گردد:

درجه 1
در این حالت بیماری عروق داخلی مقعد در ناحیه ی رکتوم را درگیر نموده و هیچ بافتی از مقعد خارج نمی شود.در واقع عروق خون دچار افتادگی نشده اند و فقط کمی متورم می شوند. مهمترین علامت این نوع بواسیر خروج خون از مقعد هنگام تحریکات روده می باشد.

این نوع هموروئید معمولاً با رعایت رژیم غذایی و افزایش فعالیت های بدنی بهبود می یابد همچنین این بیماری را می توان با استفاده از رابربند درمان نمود اما این روش همراه با عوارضی از جمله عود مجدد،درد و خونریزی می باشد.

درجه 2
در این نوع هموروئید عروق متورم از مقعد خارج می شوند اما خود به خود فروکش کرده و به داخل باز می گردد.در واقع این نوع هموروئید زمانی که فشار وارده مقعد افزایش می یابد ،از مقعد خارج شده و دوباره خود به خود به داخل باز می گردد.به طور مثال هنگام دفع از بدن خارج شده و پس از آن بدون اعمال فشار از طریق دست به داخل مقعد بازگردانده می شود.این نوع هموروئید پایین تر از خط پرولاپس است و بدون اعمال فشار به جای اصلی خود باز می گردد.

درمان هموروئید درجه 2، مشابه هموروئید درجه 1 است، و معمولاً با درمانهای خانگی و استفاده از رابربند بهبود می یابد.
بواسیر داخلی و خارجی چیست؟انواع درجات(درجه 1تا 4) بواسیر داخلی 1
درجه 3
این نوع هموروئید هنگام نشستن و اجابت مزاج از مقعد خارج شده ولی تنها با دست به داخل باز می گردد.در این مواقع هموروئید نیاز به درمان فوری دارد تا بیشتر از این آلوده و دردناک نشود.

در این مرحله از بیماری هموروئید معمولاً پزشک انجام درمان هایی مثل لیزر و جراحی را تجویز می کند البته هموروئید درجه 3 ممکن است با استفاده از درمان های اولیه و یا سایر روشها نیز درمان شود که این امر نیازمند تجویز پزشک می باشد.

درجه 4
فروافتادگی این نوع هموروئید در خارج از مقعد است و هرگز جا نمی رود. بهترین راهکار درمان این نوع بواسیر استفاده از لیزر است، ممکن است پزشک درمان جراحی را تجویز نماید اما این نوع درمان علاوه بر هزینه ای بالاتر، درد و خونریزی را متحمل بیمار می کند، به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

درجات بواسیرhttp://vanaklaser.ir/internal-external-hemorrhoids/
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  انواع‌ پست‌های دندانپزشکی کدام اند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان