امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه لوزه سوم را درمان کنیم؟

#1
Thumbs Up 
چگونه لوزه سوم را درمان کنیم؟ 1

اگر شما هم لوزه ی سوم دارید می توانید با روش آن را درمان کنید.چه لوزه هایی را باید درآورد؟ لوزه‌ها یک عضو دفاعی بدن به شمار می‌روند که گلبول سفید می‌سازند، از این رو کودکانی که لوزه سوم دارند، نباید بی ‌دلیل تحت عمل جراحی قرار گیرند. اما در موارد زیر برداشتن لوزه الزامی است:
 
در کودکانی که به علت عفونت های شدید و مکرر، ترس از افزایش ابتلا به تب روماتیسمی وجود دارد. بزرگی لوزه باعث انسداد قابل ملاحظه ی راه هوایی کودک می‏ شود. عفونت مکرر گوش و کاهش شنوایی بروز می کند. در لوزه، آبسه پدید می آید. برداشتن لوزه تأثیری در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و سینوزیت ندارد.
 
پرسش و پاسخ هایی در زمینه لوزه: اغلب از پزشکان می‌شنویم که بچه لوزه سوم دارد؛ آیا این لوزه فقط در برخی از بچه‌ها وجود دارد؟ به‌طور کلی در تمامی افراد این لوزه‌ وجود دارد ولی ممکن است در بعضی از بچه‌ها این لوزه‌ بزرگ‌تر از حد معمول شده باشد و به‌اصطلاح هیپرتروفی پیدا کرده باشد که البته در همه بچه‌ها این اتفاق نمی‌افتد.

 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه لوزه سوم را درمان کنیم؟ 1

 
بزرگی لوزه سوم چه علائمی دارد و چه مشکلاتی برای بیمار پیش می‌آورد؟ علائم بزرگی لوزه سوم عبارتند از: 1- انسداد بینی (بیماران قادر نیستند از بینی به خوبی تنفس کنند). 2- سینوزیت‌های مکرر 3- تکلم تودماغی 4- مشکلات و ناراحتی‌های گوش از جمله اوتیت سروز یا التهاب سروزی گوش
 
(این عارضه باعث می‌شود هوا به گوش میانی خوب نرسد). روش برخورد با کودکی که دچار بزرگی لوزه سوم شده چگونه است؟ آیا مشکل، خودبه‌خود برطرف می‌شود؟ اگر با بزرگ شدن لوزه سوم این بچه‌ها دچار عوارضی شوند یا اگر بچه با ناراحتی‌های گوش مواجه شود یا به‌علت بزرگی لوزه‌ها کودک دچار سینوزیت‌های مکرر شده
 
و یا به‌علت بزرگی بسیار زیاد لوزه‌ها، انسداد راه‌های هوایی ایجاد شود، در اینگونه موارد باید عمل انجام شود ولی در غیراین صورت معمولاً با افزایش سن خودبه‌خود برطرف می‌شود و نیازی به انجام عمل جراحی نخواهد بود. منظور از برطرف شدن لوزه سوم که در جواب سؤال قبل اشاره فرمودید چیست؟
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چگونه لوزه سوم را درمان کنیم؟ 1

 
معمولاً لوزه‌های سوم با افزایش سن کوچک‌تر می‌شوند. به‌علت اینکه لوزه سوم از یک نسج لنفاوی تشکیل شده است، از حدود 4 سالگی به بعد نسج لوزه تحلیل می‌رود. یکی از دلایلی که باعث می‌شود شکایت مریض کم شود این است که راه‌های هوایی و مسیر حلق و حنجره با افزایش سن بزرگ‌تر شده و در نتیجه لوزه سوم نسبت به این راه‌ها کوچک می‌شود.
 
از طرفی خود لوزه‌ها هم به مرور زمان کوچک‌تر می‌شوند. بنابراین هم بزرگ شدن راه‌هوایی حلق و حنجره و هم کوچک شدن و باقی ماندن لوزه سوم در همان حالت اولیه هر دو مؤثر هستند. گاهی ممکن است اینگونه نباشد و به مرور زمان بهبودی حاصل نشود و حتی در افراد بزرگ‌تر و بچه‌های 12 و 14ساله هم،
 
لوزه سوم ایجاد مشکلات و عوارضی کند. در نتیجه بهتر است حتما با نخستین مشکل نسبت به درمان اقدام شود و والدین نبایستی در تمام موارد صبر کنند تا با افزایش سن مشکل برطرف شود. عدم‌درمان به موقع می‌تواند عوارضی را به‌دنبال داشته باشد که برای سلامتی بچه مشکل‌ساز خواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان