امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نشست نقد کتاب و تحلیل شخصیت عبید

#1
Lightbulb 
نشست نقد کتاب و تحلیل شخصیت عبید 1


نشست‌های نقد کتاب «فلسفه‌ قاره‌ای و فلسفه‌ دین» و «تحلیل شخصیت عبید زاکانی بر اساس غزلیات او» برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن  ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «فلسفه‌ قاره‌ای و فلسفه‌ دین»به سرویراستاری مورنی جوی و ترجمه‌ محمدابراهیم باسط اختصاص دارد که با حضور دکتر بابک عباسی، دکتر میثم سفیدخوش و مترجم کتاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.
در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: شاید برای علاقه‌مندان به فلسفه‌ دین با رویکرد تحلیلی عجیب باشد که بشنوند این شاخه از فلسفه‌ تحلیلی با بحران روبه‌روست و کسانی زنگ خطر افول این رشته‌ پرطرفدار را به صدا درآورده‌اند. به گفته‌ این عده، سه عامل مهم، نیرو و نشاط را از فلسفه‌ دین ستانده: تکراری شدن و نازایی پرسش‌ها، نادیده‌گرفتن اندیشه‌های ادیان دیگر غیر از مسیحیت به‌ویژه ادیان غیرابراهیمی، انحصار در پرداختن به مسائل فلسفی از دریچه‌ نگاه علمی تجربی. پرداختن به این آسیب‌ها اهمیت رویکرد قاره‌ای در فلسفه‌ دین و امتیازات آن را برجسته می‌کند، از جمله توجه به وجه انسانی دین در کنار بررسی وجه الهی آن.
به تازگی کتاب «فلسفه‌ قاره‌ای و فلسفه‌ دین» به سرویراستاری مورنی جوی و ترجمه‌ی محمدابراهیم باسط به همت کتاب طه انتشار یافته است. این کتاب درصدد است از خلال بررسی آثار و دیدگاه‌های شماری از فیلسوفان قاره‌ای معاصر همچون دلوز، دریدا، فوکو، لویناس، ریکور و اصحاب مکتب فرانکفورت نظیر آدورنو و هابرماس افق‌های جدیدی را برابر علاقه‌مندان به فلسفه‌ دین بگشاید.
***
تحلیل شخصیت عبید زاکانی بر اساس غزلیات او
همچنین هشتمین و نهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ عبید زاکانی در روز چهارشنبه اول و هشتم اسفند، ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی و تحلیل شخصیت عبید زاکانی بر اساس غزلیاتش اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر ایرج شهبازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.
درباره برگزاری این نشست هم عنوان شده است: عبید زاکانی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار در فرهنگ ایرانی به شمار می‌آید و شناخت ابعادِ مختلفِ شخصیتی او، برای همگان، جالب است. البته بهترین تجلی‌گاه شخصیت عبید لطایف اوست، ولی اشعار جدی عبید نیز اطلاعات دقیق و عمیقی در مورد زوایای گوناگونِ شخصیتِ او در اختیار ما قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد در میان اشعار جدی عبید، غزلیات او ارزش بیشتری دارند چون شاعر، در غزل، با صراحت و سادگی و شفافیت بیشتری، درمورد خصوصی‌ترین احوال و اندیشه‌های خود سخن می‌گوید و خود را بی‌نقاب و نفاق در معرض دید دیگران قرار می‌دهد.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان