امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف سه عضو جدید کهکشان راه‌شیری!

#1
خوشه‌های ستاره‌ای کروی گروه‌های باستانی متشکل از هزاران یا حتی میلیون‌ها ستاره هستند که به صورت گرانشی به ساختار منفردی که دارای عرضی درحدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال نوری است، متصل شده‌اند. آن‌ها یکی از قدیمی‌ترین اجرام شناخته‌شده در جهان هستند و در اولین دوره‌های تشکیل کهکشان به‌وجود آمده‌اند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشف سه عضو جدید کهکشان راه‌شیری! 1

دکتر «دنیلسو کامبارو» از دانشگاه فدرال ریوگراند دوسل، در برزیل و دکتر «دانت مینیتی» از دانشگاه اندرس برلو، گفتند: «همانند سایر موارد شکل‌گیری ستارگان در ابتدای جهان، خوشه‌های ستاره‌ای کروی ممکن است سرنخ‌های مهمی را در مورد تاریخچه‌ی کهکشان راه‌شیری برملا سازند.»

به‌نظر می‌رسد که این گوی‌های کلاسیک از حوادثی مانند ادغام کهکشانی یا غرق شدن توده‌های غول‌پیکری از گازها و یا ترکیب جمعیت ستارگان قدیمی در ساختارهای کروی‌ای، مانند کهکشان‌های بیضوی، به‌وجود آمده باشند. گوی‌های دیسکی تخت‌تر نیز ممکن است در زمان‌بندی‌های طولانی‌تر و از طریق فرآیندهای داخلی مانند ناپایداری دیسک و تکامل دنیای مادی، به‌وجود آمده باشند.

مینیتی گفت: «از آن‌جایی‌که خوشه‌های ستاره‌ای کروی اساساً شاهد کل تاریخچه‌ی کهکشان ما بوده‌اند، ممکن است به ما اجازه دهند که زنجیره‌ای از فرآیندهای فیزیکی را که توسط راه‌شیری از ابتدا تا کنون تجربه شده، بازسازی کنیم. با این حال، فرآیند شناسایی خوشه‌های ستاره‌ای کروی در راه‌شیری هنوز به پایان نرسیده و به‌ویژه برای خوشه‌های ستاره‌ای کروی همچنان ادامه دارد.»

خوشه‌های ستاره‌ای کروی تازه کشف‌شده، به نام «کامارگو ۱۱۰۷، ۱۱۰۸ و ۱۱۰۹ در فاصله‌ی بین ۱۰،۸۰۰ تا ۱۴،۰۰۰ سال نوری از خورشید قرار دارند و در نزدیکی میانه‌ی کهکشان جای گرفته‌اند. ستاره‌شناسان، نام فلزات مختلف از عناصر سنگین‌تر از هلیوم را بر این اجرام کروی که بسیار قدیمی و ضعیف هستند، گذاشته‌اند و سن آن‌ها را در حدود ۱۲ تا ۱۳.۵ میلیارد سال تخمین زده‌اند.

کامارگو ۱۱۰۷، ۱۱۰۸ و ۱۱۰۹ ممکن است باقی‌مانده‌ای از خوشه‌های ستاره‌ای کروی ابتدایی باشند که عمدتاً توسط فرآیندهای دینامیکی تخریب شده‌اند. دانشمندان گفتند: «مطالعات قبلی نشان می‌دهند که بخش قابل توجهی از خوشه‌های ستاره‌ای کروی پس از انفجار بزرگ، در عصر بازیونیده شکل گرفته‌اند. این خوشه‌های ستاره‌ای کروی نشان می‌دهند که بخش مرکزی راه‌شیری، میزبان جمعیت اندکی از خوشه‌های ستاره‌ای کروی بسیار قدیمی و متلاشی شده هستند که دارای یک هاله‌ی داخلی هستند.»
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  کشف کمانی از کهکشان‌ها به وسعت ۳ میلیارد سال نوری
  مرگ آتشین در انتظار سیاه‌ترین سیارۀ کهکشان
  عکس های زیبا و خیره کننده از کهکشان راه شیری
  حداقل ۳۶ تمدن هوشمند در کهکشان ما وجود دارد!
  کدام یک اول بوجود آمد؟ کهکشان یا سیاه چاله؟
  به کارگیری لنز ذره‌بین برای کشف «کهکشان»
  کهکشان راه شیری گاز کهکشان‌های مجاور را می‌دزدد
  آشنایی با کهکشان آندرومدا
  اجرام سیاره‌ای در کهکشان‌ها رایج هستند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان