امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اختصاص ۴۷ میلیارد تومان برای ترویج کتاب

#1
Thumbs Up 
اختصاص ۴۷ میلیارد تومان برای ترویج کتاب 1


مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۴۷ میلیارد تومان از سوی این وزارتخانه برای ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی احمدی در مراسم آغاز به‌کار یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد تاکید کرد: اقتدار فرهنگی زمانی در یک جامعه محقق خواهد شد که کتاب و مطالعه به یکی از ارکان اصلی زندگی مردم تبدیل شود.
او افزود: اگر کتاب به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مردم قرار بگیرد، آن جامعه، جامعه‌ای رشدیافته می‌شود و آسیب در آن کاهش می‌یابد.
مشاور وزیر ارشاد یکی از موضوعاتی را که در تبدیل کتاب به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مردم مؤثر است قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها همانند دیگر اقلام مایحتاج زندگی دانست.
او افزود: همانطور که اقلام سبد خانوار از جمله مواد غذایی حتی در صورت گران شدن قابل حذف نیست و باید به هر صورتی تأمین شود، کتاب هم باید در این سبد قرار گیرد.
به گفته احمدی، در این صورت مردم از هر فرصتی برای استفاده از کتاب بهره می‌گیرند و بدین شکل بر دانایی خود می‌افزایند.
مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین موضوع مؤثر در این رابطه را تغییر نگاه به کتاب به عنوان یک فضیلت و برند فرهنگی خواند و تصریح کرد: اگر نگاهمان به کتاب به عنوان یک فضیلت باشد و این کتاب به عنوان برند علمی و فرهنگی مورد استقبال جامعه قرار گیرد، دیگر آن را در زندگی خود زائد نمی‌دانیم.
او باور داشتن به این را که کتاب به افراد انرژی مثبت می‌دهد سومین عامل مؤثر در تبدیل کتاب به عنوان یکی از ارکان زندگی دانست و تاکید کرد: هر چند فضای مجازی توانسته در کاهش میزان مطالعه افراد تأثیرگذار باشد اما هیچ‌گاه جایگزین کتاب نخواهد شد چرا که کتاب و اوراق آن به افراد آرامش و انرژی مثبت می‌بخشد.
احمدی بر اهتمام تمام دستگاه‌های فرهنگی بر ترویج جایگاه کتاب و کتابت در جامعه تاکید کرد و گفت: در همین راستا وزارت ارشاد نیز ۴۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات معاونت فرهنگی را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اختصاص داده است.
او در پایان نیز خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد به منظور جلوگیری از قاچاق کاغذ با ایجاد سامانه‌ای نسبت به ثبت واردات کاغذ و سفارش خرید از سوی متقاضیان و تحویل به آنها اقدام کرده که امیدواریم از این طریق جلو موضوع قاچاق کاغذ گرفته شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان