امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زایمان زودرس و خطرات جدی آن برای نوزاد

#1
Exclamation 
زایمان زودرس و خطرات جدی آن برای نوزاد 1

زایمان زودرس برای خیلی از خانمها اتفاق می افتد احتمال زیادی وجود دارد که قبل یا بعد از موعد مقرر کودک خود را به دنیا بیاورید.به طور کلی هر چه جنین بیشتر در شکمتان می ماند, بیشتر سیستم های ارگانی مهمش توسعه می یابد.
 
مدیر مرکز پزشکی بیمارستان و مرکز پزشکی نیویورک, می گوید:” جدی ترین مشکلات در نوزادانی که زودتر از26 هفته متولد می شوند و کمتر از 750 گرم وزن دارند. “اگر نوزاد زود بدنیا بیاید, توسط تیم ویژه کودکان در اتاق زایمان ارزیابی می شود “.
 
آنچه که بعداً اتفاق می افتد بستگی به این دارد که کودک شما چه کار می کند.بعضی از نوزادانی که در هفته 31 ام به دنیا می آیند, به تنهایی نفس می کشند و نیازی به لوله گذاری تراشه ندارند و زمان کمتری را در بخش مراقبت ویژه نوزادان سپری می کنند, در حالی که برخی نوزادانی که در هفته 35 ام به دنیا می آیند, بیمار هستند.
 
اینها رایج ترین مسائلی هستند که با آن ها مواجه هستید:
_تنظیمات دمایی:
نوزادی که زود متولد می شود کوچک تر هستند و این زمان سختی است که خود را گرم نگه دارد. این ترکیب کمبود چربی بدن و نسبت زیاد وزن پوست به بدن، بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. نوزاد در محفظه nicu گرم خواهد ماند تا زمانی که بتواند دمای بدنش را به تنهایی تنظیم کند.
 
_تنفس:
به خاطر وجود ریه نابالغ, اکثر نوزادان دچار نوعی مشکل تنفسی هستند و بلافاصله یک ماسک اکسیژن به بینی و یا برای کوچک ترین نوزادان – انتوباسیون (جایی که یک لوله به نفس او کمک می کند) وصل می شود.
 
اغلب نوزادانی که زود به دنیا می آیند حتی در هفته 35 ام, ماده فعال سطحی ندارند, ماده ای در شش ها که کیسه های تنفسی کوچک را باز نگه می دارد.اینها با مواد مشابهی جایگزین می شود تا از سندرم تنفسی دیسترس (RDS) جلوگیری شود
 
که در کودکانی که قبل از هفته 30 ام به دنیا می آیند، خیلی شایع است و در این سن کمتر رایج است.آپنه هنگام تنفس, یا وقتی که نوزاد به طور متناوب نفس می کشد, یکی دیگر از مشکلات نارسی است که بیشتر در نوزادان متولد شده قبل از 34 هفته را تحت تاثیر قرار می دهد.
 
_تغذیه:
نوزادانی که قبل از هفته 32 ام به دنیا می آیند، تقریباً به غذای کمکی نیاز دارند. به این دلیل است که نوزاد نیاز به مکیدن و قورت دادن دارند که تا هفته 32 ام تا 34 ام تکامل نمی یابد.مادران برای تولید شیر مادر تشویق می شوند و شیر مادر برای نوزاد خوب است, اما برای نوزادانی که باید سیستم ایمنی شان تقویت شود مفیدتر است.
 
_عفونت:
سیستم ایمنی نوزاد نابالغ است و او را در معرض آلودگی قرار می دهد, چه از طریق فرآیند زایمان یا از هر دستورالعملی که در nicu انجام شده است.یکی از بیماری های خطرناکی که ممکن است در هفته های پس از تولد ایجاد شود:(nec). ما دقیقاً نمی دانیم چه چیزی باعث بروز nec می شود, اما می دانیم که شیر مادر از آنها کمی محافظت می کند.
 
_قلب:
برخی از این روش ها ممکن است دارای آرتروسکوپی مجاری عروقی (PDA) باشند، که بین رگهای خونی و قلب باز می باشند.این بیماری می تواند به تنهایی یا با درمان دارویی, یک روش مبتنی بر کاتتر و یا عمل جراحی بهبود پیدا کند.
 
_مغز:
خونریزی مغزی به احتمال زیاد در نوزادان نارس (که قبل از هفته 28 ام بدنیا آمده اند) بوجود می آید و درجه متفاوتی دارد.برخی خونریزی ها خفیف هستند و خودشان خوب می شوند و برخی دیگر می توانند منجر به آسیب جدی به مغز شوند.
 
_بینایی:
تمام کودکانی که زودتر از هفته 30 ام بدنیا می آیند و یا کمتر از 1500 گرم وزن دارند، برای شرایطی به نام رتینوپاتی زودرس (ROP) غربال خواهند شد.رگ های خونی چشم می توانند از شبکیه چشم جدا شده و اگر درمان نشود ممکن است باعث کوری شود.
 
آیا کودکانی که زودتر از هفته 36 ام به دنیا می آیند، سالم هستند؟
استاندارد قدیمی برای “زمان کامل” به دنیا آمدن در هفته 37 ام برای کودکان کامل در نظر گرفته شد به این معنا که پزشکان احساس می کنند، به اندازه کافی توسعه یافته اند تا با سلامت کامل بدنیا بیایند اما پزشکان اکنون متوجه شده اند که بدنیا آمدن در هفته 37 ام بهترین زمان برای زایمان نیست.دلایلی وجود دارند که بدن زن برای مدت بیشتری بچه را در شکم خود نگه می دارد.
 
تولد نارس در مقایسه تولد کامل:
بسیاری از کودکانی که در هفته 37 ام بدنیا می آیند، دارای عوارضی هستند. در نتیجه دستورالعمل های رسمی تغییر یافته اند. بارداری بیش از 39 هفته کامل در نظر گرفته می شود و نوزادانی که 37 هفته تا 38 هفته و شش روز به دنیا می آیند، نارس در نظر گرفته می شوند ؛
دستورالعمل های جدید باعث شده اند که کودکان بیشتری در رحم مادرانشان بمانند اما به سختی روش قدیمی تفکر در مورد 37 هفته را تغییر داد و اگر اینطور باشد، یک کودک 36 هفته ای هم باید خوب باشد، درست است؟
 
در اغلب موارد پاسخ بله است اما چیزهایی وجود دارند که شما باید بدانید.چرا تاریخ سررسید شما ممکن است خاموش باشد.اگر فکر می کنید که در هفته 37 ام بارداری هستید، ممکن است تنها 36 هفته تان باشد مگر اینکه لقاح در آزمایشگاه با لقاح مصنوعی انجام شده باشد و مدرک علمی دقیقاً زمانی که باردار شده اید را داشته باشید، تاریخ سررسید شما محتمل است.
 
حتی برای زنان با چرخه های منظم 28 روزه، زمان دقیق لقاح و جایگزینی می تواند متفاوت باشد و چنانچه در این بخش از نمناک می خوانید زمانی که رابطه جنسی دارید، زمانی که تخمک گذاری می کنید و زمانی که کاشت تمام می شود تمام فاکتور در آن لحظه اتفاق می افتد. به همین دلایل پیش بینی تاریخ دقیق مشخص بسیار دشوار است.
 
بهتر است بگذارید که همه چیز به طور طبیعی اتفاق بیفتد اما بعضی وقت ها نوزادان نارس هم به دنیا می آیند.در مواردی مانند پره اکلامپسی، زایمان زودرس حتی ممکن است ایمن ترین گزینه باشد اما هنوز برای نوزادان متولد شده ریسک هایی وجود دارد.
 
در هفته 36 ام، نوزاد به نظر زایمانش تاخیر دارد و نوزادان تاخیر دار بین هفته های 34 و 36 ام بدنیا می آیند. در 36 هفتگی، خطر عوارض سلامتی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این ریسک بسیار پایین تر از کودکانی است که حتی در 35 هفته به دنیا می آیند اما نوزادان نارس هنوز در معرض این خطرها قرار دارند:
_سندروم حاد تنفسی (RDS)
_سپسیس
_آرتروسکوپی مجاری عروقی (PDA)
_یرقان
_وزن پایین در تولد
_دشواری در تنظیم دمای بدن
_تاخیر در رشد و یا نیازهای خاص
_مرگ
 
در نتیجه مشکلات، ممکن است نوزادانی که کمتر نارس هستند را به واحد مراقبت های ویژه زایمان (NICU) یا حتی به بیمارستان بعد از زایمان بسپرد.ا RDS تا به حال بزرگ ترین خطر برای نوزادان متولد شده در زیر 36 هفته بوده است.
 
به نظر می رسد که پسر بچه ها نسبت به دخترهای کمتر نارس، بیشتر مشکل دارند اگرچه تنها 5 درصد از کودکانی که در 36 هفته متولد می شوند، به NICU برده می شوند، که تقریباً 30 درصد از آن ها در معرض خطر تنفسی قرار دارند. مرگ و میر نوزادانی که در 36 هفتگی بدنیا می آیند و بدون مشکل غیر عادی قلبی هستند، در حدود 0.8 درصد است.
 
در اغلب موارد زایمان در 36 هفتگی انتخاب درستی نیست و اغلب کودکانی که کمتر زود به دنیا می آیند، به دلیل زایمان زودرس و یا پاره شدن آب اتفاق می افتند.در این شرایط بهتر است بدانید که چه خطراتی ممکن است نوزاد شما با آن مواجه شود
 
و یک برنامه با پزشک خود تهیه کند. اگر شما به طور داوطلبانه می خواهید زود بدنیا آورید، جنبه اخلاقی داستان این است که کودک را تا آنجا که ممکن است در شکمتان نگه دارید. به امید بدنیا آمدن نوزادانی سالم برای پدرها و مادرها…
پاسخ
 سپاس شده توسط ✩σραqυєηєѕѕ✭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خطرات ماندن آب در گوش و راه حل سریع آن
  مرگ زودرس گریبان این افراد را میگیرد!
  جوش نوزاد: هر آنچه که باید درباره جوش‌های ریز صورت و بدن نوزادتان بدانید
  زایمان به صورت سزارین چه خطرات و عوارضی دارد؟
  خطرات استفاده از اسپری مو برای سلامتی
  تمرینات ورزشی ویژه نوزادان 1 تا 4 ماه ورزش نوزاد
  سلژیلین اطلاعاتی در مورد این دارو عوارض و خطرات آن
  مشکل سفیدی زودرس مو, سفیدی زودرس از دید طب سنتی
  خطرات افزایش تری گلیسیرید در بدن بخصوص در زنان
  مشکل بیدار شدن نوزاد در نیمه شب و روش های صحیح خواباندن نوزاد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان