امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چند کتاب تازه منتشر شد

#1
Big Grin 
چند کتاب تازه منتشر شد 1

کتاب «محمد مقدم: شاعر و زبان‌شناس» از کامیار عابدی، مجموعه شعرهای «ارتکاب دوستت دارم» از نظر احمدی و «تناهی» از روزبه سوهانی، ترجمه نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» از تنسی ویلیامز و داستان بلند «مِندَر» از ملیحه وفامهر به تازگی منتتشر شده‌اند.
به گزارش ایسنا، «محمد مقدم: شاعر و زبان‌شناس» نوشته کامیار عابدی در ۲۱۷ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۲۷ هزار تومان در نشر مروارید منتشر شده است.
محمد مقدم: شاعر و زبان‌شناس، در آئینه یادها و آرا، شعرها (دفتر «راز نیمشب»، دفتر «بانگ خروس» و منظومه «بازگشت به الموت») و تحلیل‌های زبان‌شناختی بخش‌های مختلف این کتاب هستند.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: دکتر محمد مقدم (۱۲۸۷-۱۳۷۵) استاد زبان‌های ایران قبل از اسلام و بنیادگذار رشته زبان‌شناسی در دانشگاه تهران، در سال‌های ۱۳۱۳-۱۳۱۴ سه دفتر از شعرهای نوگرایانه‌اش را، که در همان دوره سروده بود، منتشر کرد.
این دفترها با توجه به خروج این شاعر از هنجارهای موسیقیایی و محتوایی شعر سنتی، از نظر تاریخ شعر نو در ایران بسیار اهمیت دارد.
در کتاب حاضر، علاوه بر نقل متن کامل دفترهای سه‌گانه محمد مقدم، زندگی، آثار و سروده‌هایش شناسایی و تحلیل شده است.
منتخبی از آرای شماری از زبان‌شناسان، ادیبان و شاعران درباره او از دیگر فصل‌ها این کتاب است.



چند کتاب تازه منتشر شد 1

همچنین ترجمه نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» از تنسی ویلیامز با ترجمه پرویز ارشد در ۱۴۳ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: درونمایه اصلی این نمایشنامه، ملودرامی است که در یکی از ایالات جنوبی آمریکا اتفاق می‌افتد که در این کتاب مردمانش با خرافات و اوهام، کینه‌توزی و حسادت و دروغ دست به گریبانند. با خانواده‌ای روبه‌رو می‌شویم که در پوششی از نیرنگ و تزویر و پنهانکاری از روبه‌رو شدن با حقیقت سخت می‌هراسند. اعضای خانواده با جبهه‌گیری خود، برای تصاحب املاک متعلق به پدر، چهارچنگولی با هم می‌جنگند تا پس از مرگ پدر قطعه بزرگ‌تری را برای خود جدا کنند و پدر خانواده بی‌آن‌که خود بداند به مرض سرطان مبتلا است و واپسین روزهای زندگی را می‌گذراند در این رویارویی دست‌بالا را می‌گیرد. اما سرانجام عشق پیروز می‌شود.

چند کتاب تازه منتشر شد 1

دیگر کتاب نشر مروارید، داستان بلند «مِندَر» نوشته ملیحه وفامهر است که در ۸۶ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.
در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: یک روز روزه نگه‌دار و به غیر حیوانی افطار کن. مندری از خون کفتر سیاه بکش و در دل اون بنشین. پس طاس آبی نقش نکنده پیش روی خودت بگذار. این منتر رو زیر طاس بگذار و این ورد رو بر اون بخون.
«مندر» داستان زنی است عاشق اما گریزان و ترسان از همسر خود. او به زنانی برمی‌خورد دردمند همچون خودش و... . داستانی است که در تاریکی روشنی را می‌جوید و همان‌قدر از اندوه زنان می‌گوید که از زخم مردان نیز.

چند کتاب تازه منتشر شد 1

مجموعه شعر کوتاه «ارتکاب دوستت دارم» سروده نظر احمدی دیگر کتاب این نشر است که در ۱۱۱ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.
در معرفی این شاعر آمده است: نظر احمدی شاعر، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار متولد ۱۳۶۴ در کرمان و دانش‌آموخته رشته‌های بازیگری و ادبیات دراماتیک است. از اوایل دهه هشتاد سرودن شعر آزاد و فعالیت در حوزه تئاتر و رسانه را به صورت جدی آغاز کرد و از همان زمان سروده‌ها، یادداشت‌ها و مقالاتش در نشریات مختلف به انتشار رشید. از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار او به ویژه در حوزه شعر می‌توان به پیوند خوردن مفاهیم ظاهراً متناقضی همچون عشق و سیاست در بستر کلی متن اشاره کرد. در عاشقانه‌ترین سروده‌های او می‌توان رد پای مسائل اجتماعی را مشاهده کرد.
شعری از این مجموعه: من و تو
چون
دو نیمه یک پرتقال بودیم
و پرتقال
پرتقال خونی بود


چند کتاب تازه منتشر شد 1

همچنین مجموعه شعر «تناهی» سروده روزبه سوهانی در ۸۳ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۱۱ هزار تومان در نشر یادشده‌ راهی بازار شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آدم‌ها آرام آرام به یکی از میلیون‌ها مدار زندگی عادت می‌کنند، درست مثل سیاره‌ای که در یک منظومه برای همیشه گرفتار شده باشد. بعد از آن روزها پشت روزها و سال‌ها پشت سال‌ها و اسم این دور باطل می‌شود تقدیر.
تا پیش از غروب بارانی سه‌شنبه، اول دی‌ماه ۱۳۸۸ من هم به مدار خودم عادت کرده بودم.

چند کتاب تازه منتشر شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان