امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اعلام نامزدهای مدال «کارنگی»

#1
Star 
اعلام نامزدهای مدال «کارنگی» 1


مدال «‌کارنگی»‌ نامزدهای اولیه خود را که شامل ۴۰ اثر برای مخاطبان کودک و نوجوان است معرفی کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین،‌ از داستان دختربچه‌ای که در کنار خودکشی مادرش در جست‌وجوی میراث تایوانی خودش است تا سرگذشت دو کودکی که با بیماری مرگبار مادرشان دست و پنجه نرم می‌کنند، موضوعاتی هستند که در بین آثار نامزدهای اولیه مدال «کارنگی» سال ۲۰۱۹  به چشم می‌خورند. نامزدهای این دوره از این جایزه موجی از کتاب‌های کودک و نوجوانی هستند که موضوعاتی همچون انزوا، غم، فقر و محرومیت را دربردارند. 




 از مهم‌ترین کتاب‌هایی که به لیست نامزدهای اولیه جایزه «‌کارنگی» راه یافته‌اند می‌توان به ‌ کتاب‌هایی همچون «‌وزن هزار پر» نوشته «برایان کوناگان»،‌ که درون‌مایه‌ مرگ مادر را در بردارد،  «پسری در آخر کلاس»‌ نوشته «‌آنجالی رئوف»‌ که در رابطه با پناهندگان سوری است که در انگلستان زندگی می‌کنند، «‌گِل» نوشته «امیلی توماس» و «حرف استخوان» ‌نوشته «‌کندی  گورلی»‌ اشاره کرد.

پس از مطالعه ۲۵۴ رمان، «الیسون برامول» رئیس داوران این جایزه بیان کرد طرد شدن و منزوی بودن در کنار فقر و محرومیت درون‌مایه  اصلی کتاب‌های کودک و نوجان سال اخیر را تشکیل می‌دهد. 

لیست اولیه نامزدهای این جایزه شامل تعداد زیادی از کتاب‌های شعر است و سه شاعر آمریکایی از جمله «کوام الکساندر» برای «جهش کردن»‌، «‌جیسون رینولدز»‌ برای «‌فراز و نشیب‌های طولانی»‌ و «‌الیزابت اکوادو»‌ برای «شعر ایکس»‌ نامزد آن هستند.

این لیست توسط هیئتی از کتابداران از جمله برندگان پیشین این مدال همچون «دیوید آلموند»،‌ «‌سالی گاردنر»‌ و «‌فیلیپ ریو»‌ انتخاب شده است. 

«کلمات گمشده» نوشته «‌روبرت موک فارلن»‌ و «‌جکی موریس»‌ مجموعه‌ی شعری است که در ستایش طبیعت نوشته شده و توانسته در لیست نامزدهای اولیه مدال «کارنگی»‌ و مدال «کیت گرین‌وی»‌ (ویژه بهترین تصویرگری) جای بگیرد.

رئیس هیئت داوران بیان کرد: «۴۰ کتاب منتخب دیدگاهی صمیمی به زندگی خانوادگی ‌و جست‌وجو درباره مسائل پیچیده و تنفرآمیز جهان را  پیشنهاد می‌کند. خوانندگان جوان این فرصت را دارند که با شخصیت‌ها و راویان گوناگون روبه‌رو شوند که هر یک  از تجربیات خود سخن می‌گویند و با سختی‌های زندگی همدردی می‌کنند.»‌

برندگان جوایز «کارنگی» و «گرین‌وی»‌ هر کدام مبلغ ۵۰۰۰ پوند را در کنار کتاب‌های به مبلغ ۵۰۰ دلار برای اهدا به کتابخانه محلی‌شان به همراه یک مدال طلا دریافت می‌کنند. لیست نامزدهای نهایی در نوزدهم مارس اعلام می‌شود و برندگان در هجدهم ژوئن معرفی می‌شوند.

جایزه ادبی «کارنگی» به‌ عنوان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جایزه ادبی انگلیس در حوزه ادبیات کودک هر سال توسط موسسه کتابداری و اطلاعات انگلیس به برگزیدگان اعطا می‌شود. این مدال در سال ۱۹۳۶ به یاد «اندرو کارنگی» نیکوکار اسکاتلندی که بیش از ۲۸۰۰ کتابخانه در دنیای انگلیسی‌زبان بنیان‌گذاری کرد، راه‌اندازی شد و ۱۹ سال پس از آن، مدال «کیت گرین‌وی» به نام هنرمند قرن نوزدهمی به راه افتاد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Smile معرفی نامزدهای جشنواره کتاب سال «سبک زندگی»
Wink «مدال کارنگی» به «شاعر مجهول» رسید!
Smile برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خیام اعلام شد!
Big Grin نامزدهای جایزه «بوکر» بین‌الملل معرفی شدند
Wink نامزدهای داستان کوتاه جشنواره «ادبیات سلامت»
Smile معرفی نامزدهای کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»
Star نشر کتاب را حرام اعلام کنند!
Thumbs Up معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
Lightbulb معرفی نامزدهای نهایی جایزه «هفت اقلیم»
Thumbs Up نامزدهای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان