امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شاعران بدون کتاب هم شرکت داده شوند

#1
Star 
شاعران بدون کتاب هم شرکت داده شوند 1


ابوذر پاکروان که در بخش بزرگسال جشنواره شعر فجر برگزیده شده است، معتقد است باید امکان حضور شاعران بدون کتاب هم در جشنواره فراهم شود.
این شاعر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جشنواره شعر فجر فقط شاعرانی که کتاب دارند می‌توانند شرکت کنند و خواه ناخواه شاعرانی که کتاب ندارند یا در سال مورد نظر کتاب چاپ نکرده‌اند، نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند. به‌نظر من، خیلی بهتر است که علاوه بر بخش کتاب، بخش شعر هم به این جشنواره اضافه شود.
او افزود: خیلی از شاعرانی که به سن سربازی نرسیده‌اند مطمئناً نمی‌توانند کتابی چاپ کنند و از امکانی که با عنوان «سرباز فرهنگ» به وجود آمده است، استفاده کنند. اگر در هر دو زمینه شعر و کتاب شعر داوری انجام شود، فعالیت شاعران در این فضا بهتر می‌شود و قطعاً هیجان بیشتری هم در این فضا از نظر علمی و فرهنگی ایجاد خواهد شد.
پاکروان همچنین درباره اثر برگزیده خود در جشنواره امسال، «دومینو»، اظهار کرد: در سال ۹۶ مجموعه شعر «دومینو» را چاپ کردم که بیشتر در فضاهای عاشقانه و اجتماعی و همچنین یک انسان در دنیای مدرن سیر می‌کند. تعداد شعرهای موجود در این مجموعه نیز حدود ۲۶ شعر در قالب سپید است.
این شاعر که پیش‌تر آثاری را همچون «ابراهیم بابا دارد» و «حوری که بچه‌هایش را در جهنم بزرگ کرد» منتشر کرده است، همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت جشنواره شعر فجر امسال به‌نسبت سال‌های گذشته بیان کرد: من سال‌های قبل شرکت‌کننده جشنواره نبوده‌ام که بتوانم کیفیت جشنواره امسال را نسبت به سال‌های قبل مقایسه کنم. اما این‌که امسال تعداد داوران از سه نفر به پنج نفر افزایش یافت باعث شد تا دقت نظر در داوری بیشتر شود و داوری آثار واقعی‌تر از همیشه باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان