امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برگزیده شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران

#1
Thumbs Up 
برگزیده شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران 1


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزیده شدن شهر جهانی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران خبر داد.
«مجید جوایان‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: برند پایتختی کتاب ایران، نشانی است که وزارت ارشاد اسلامی در چند سال اخیر تاکنون، هر ساله به شهری که بیشترین و موثرترین فعالیت‌ها را در زمینه نشر و ترویج کتاب داشته باشد، اهدا می‌کند.
وی رسیدن به این جایگاه را متاثر از مجموعه فعالیت‌های این اداره کل و همراهی نهادهای مربوطه‌ی شهری و فرهنگی به خصوص شهرداری، شورای اسلامی و نهاد کتابخانه‌های یزد عنوان کرد و گفت: کسب این جایگاه نیازمند مجموعه برنامه‌های مدیریت شهری در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده است و در همین راستا نیز یزد را نسبت به انجام فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی متعهد می‌سازد.
این مسئول با بیان این که استان و شهر یزد در چند سال گذشته تاکنون خیزش خوبی در زمینه توسعه کتاب و ترویج کتابخوانی داشته است، تصریح کرد: این افتخار برای شهر جهانی یزد، برگ زرینی در قطعه افتخارات این استان است و در این رابطه نیز مجموعه‌ای از توافقات و تفاهم‌نامه‌ها نیز در این زمینه با دستگاه‌های خصوصی، غیرخصوصی و نهادهای مردمی منعقد می‌شود.
وی افزود: مبنای فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 98  که ملزم به اجرای آن‌هاست، عمل کردن به مفاد این تعهدات و توافقات خواهد بود.
جوادیان زاده به اقدامات و برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از نویسندگان استان اشاره و ضمن بیان این که ماندگاری نویسندگان بومی در استان مستلزم حمایت از آن‌هاست، عنوان کرد: نویسندگان و ناشران یزدی با حمایتی که از سوی اداره کل ارشاد می‌شوند، می‌توانند احساس کنند که در شهر خود نیز برای نوشته‌هایشان مخاطب و خواننده دارند.
وی خرید تضمینی 50 تا 100 جلد از کتب نویسندگان یزدی را یکی از فعالیت‌های این اداره کل در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران یزدی خواند و گفت: سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعتباری بیش از  130 میلیون تومان از نویسندگان و ناشران بومی حمایت کرد که این کتب در بین کتابخانه‌ها، مساجد و مدارس توزیع می‌شود.
این مسئول با بیان این که طرح‌های پاییزه، تابستانه و زمستانه خرید کتاب نیز راه دیگری برای حمایت از این نویسندگان است، گفت: استان یزد جزو 10 استانی است که صدور مجوز کتاب نویسندگان در داخل استان انجام می‌شود و در قالب برنامه‌های سال کتاب از کتب فاخر استان نیز تجلیل می‌کند.

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}
  کتاب The Art of Seduction

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان