امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشیدن بیش از ۲۰ سیگار در روز به بینایی شما آسیب می‌رساند

#1
سیگار شامل ترکیبات بسیاری است که خیلی از آنها برای سلامتی ضرر دارند و با کاهش ضخامت لایه‌های مغز و افزایش جراحات مغزی مرتبط میباشند به عنوان مثال باعث کاهش مناطقی مانند لوب پیشانی می شوند که در مواردی مانند حرکات ارادی، کنترل و تفکر نقش دارند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشیدن بیش از ۲۰ سیگار در روز به بینایی شما آسیب می‌رساند 1

به گزارش بیگ بنگ، مطالعات قبلی نشان دادند که استعمال سیگار به مدت طولانی باعث دو برابر شدن خطر ابتلا به سکته مغزی مرتبط با سن شده و علاوه بر این باعث زرد شدن عدسی چشم و التهاب آن می شود. نتایج جدید نشان می دهد که استعمال بیش از حد سیگار و یا قرار گرفتن مداوم در معرض ترکیبات آن بر بینایی تاثیر گذاشته و باعث نقص در پردازش تصویری می شود.

این مطالعه بر روی ۷۱ فرد سالم که در طول عمرشان کمتر از ۱۵ سیگار کشیده بودند و ۶۳ نفر که بیش از ۲۰ نخ سیگار در روز می کشیدند، و به مصرف تنباکو معتاد شده بودند، انجام شد. شرکت‌کنندگان در بازۀ سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال قرار داشتند و بینایی آنها با استفاده از مقیاس‌های استاندارد بینایی با حالت طبیعی مقایسه شد.

دکتر سیلوراستین و همکارانش سطح کنتراست (تفاوت‌های ظریف در سایه) و رنگ‌ها را، در حالی که شرکت کنندگان در فاصله ۵۹ اینچی از یک مانیتور اشعه کاتد ۱۹ اینچی نشسته بودند و با هر دو چشم به محرک نگاه می کردند، بررسی نمودند. یافته‌ها نشان دهندۀ تغییرات قابل توجهی در مشاهده رنگ قرمز- سبز و آبی – زرد در افراد سیگاری بود که نشان می دهد مواد شیمیایی موجود در سیگار میتوانند بر روی سیستم عصبی و مغز تاثیر بگذارند.

همچنین محققان دریافتند که توانایی افراد سیگاری در تشخیص کنتراست و رنگ‌ها از افراد غیر سیگاری کمتر است. دکتر سیلورستین گفت: «مطالعه ما نشان می دهد علاوه بر اینکه نیکوتین و سیگار کشیدن به سیستم عروقی آسیب می رساند، عروق خونی و نورون‌های موجود در شبکیه را نیز تخریب خواهد کرد.» همچنین تحقیقاتی که در زمینه اختلال در پردازش تصویری در گروه‌های دیگری، مانند افراد مبتلا به اسکیزوفرنی انجام شده بودند نشان دادند افرادی که به شدت سیگار می کشند، نسبت به افراد غیر سیگاری اختلالات بیشتری را در زمینۀ پردازش تصویر تجربه می کنند. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ Psychiatry Research منتشر شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چرا با کشیدن ناخن روی تخته سیاه بدنتان به لرزه می افتد؟
  نور هم به اندازه سیگار و شکر مضر است؟
  استفاده از ته سیگار برای تولید آجر!
  دستگاهی جدید برای کم کردن درد کشیدن دندان عقل +عکس
  علت تیر کشیدن مغز موقع بستنی خوردن ..!
  رابطه جالب بین سن و خمیازه کشیدن
  مشکلات بینایی در افرادی که فشار خون بالایی دارند
  بررسی آسیب مغزی ناشی از شوک انفجار با حسگر بی‌سیم دانشمند ایرانی
  به بینایی خود خیانت نکنید
  کشف پروتئینی که آسیب قلبی را ترمیم می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان